Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Appivanhemmat aikoo muuttaa meidän naapuriin!

Vierailija
30.03.2019 |

Ei riittänyt toiselle paikkakunnalle muutto, nyt ne aikoo tulla perässä. Ovat kuulemma tehneet tarjouksen tässä samassa taloyhtiössä olevasta asunnosta. Voi prkele. Pitää kai alkaa etsiä uutta kotia.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä asuin 19 vuotta appivanhempien naapurissa. He maksoivat taloni, hoitivat paljon kolmea lastani ja olivat kaikin tavoin tukenamme. Ostivat lapsille pyörät, tietokoneet, kevarit, autot ja maksoivat ajokortit ja kun nuoret lähtivät yliopistoon, maksoivat keskustayksiöitten vuokrat.

Ja kun siirtyivät ajasta iäisyyteen, lapset saivat huomattavat perinnöt, jotka sijoittivat taloihinsa.

Koskaan ei ollut poikkipuolista sanaa mistään, ja minä siis erosin lasteni isästä, heidän pojastaan ja jäin asumaan taloomme lastemme kanssa.

Olen kiitollinen!

Yleensä vanhemmat maksavat nuo asiat ihan itse.

Oikein järkeviä appivanhempia, jos kerta rahaa on. Omat vanhempani ostivat siskoni lapsille kaikenlaista ja minusta se oli oikein hyvä asia. Ja näin lapsettomana aion tehdä testamentin heille. 

Siskoni kanssa saatiin myös paljon vanhemmilta aikoinaan. He myös tuhlasivat itseensä rahaa varsinkin isä kalliine harrastuksineen. 

Vierailija
22/29 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se haittaa? Eiväthän he samaan asuntoon tule, vaan omaan asuntoonsa.. Miksi he eivät saisi siihen muuttaa? Omat vanhempani asuvat puolen kilometrin päässä meiltä ja kun lapset olivat pieniä, oli se kaikille tosi ihana asia. Eikä se nytkään tietenkään mitään haittaa, sillä me emme vahdi heitä ja he eivät vahdi meitä, vaan yhteistyö toimii moitteettomasti. Myös mieheni mielestä.

Entä appivanhemmat? Olisit halunnut miehen vanhemmat teille 24/7/365 piipahdan vain tyyliin...?

Minulla on oikein hyvät välit appivanhempieni kanssa tietenkin ja jos he tänne kylille muuttaisivat, niin sehän olisi ihana juttu kaikille! Asumme omakotitalossa ja seinän taakse ei ihan pääse, mutta tuohon eteen olisi tulossa myyntiin kohta omakotitalo ja olen itse asiassa siitä appivanhemmille jo puhunutkin.

Tuota juttua, että he piipahtaisivat käymään 24/7 en ymmärrä. Miksi he niin tekisivät? Eivät minunkaan vanhemmat käy meillä koko aikaa, vaikka tästä meidän ohi menevätkin muutaman kerran päivässä. Ei heillä ole meille avainta ja heillä on oma elämänsä. Ihan siinä missä minäkään en lapsuudenkotiini paukkaa sisälle ilmoittamatta, niin miksi meille kukaan tulisi niin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on ihana juttu. Meillä se toimi loistavasti ja erityisti lapset ja mies oli onnensa kukkuloilla, eikä se minustakaan ollut hullumpi. Me jopa tehtiin aloite ja etsittiin asunto samasta talosta.

Nyt kun ovat vanhoja, helpottaa meitä miehen kanssa, kun voimme pitää helposti huolta, kun matkoihin ei mene aikaa ja silläkin ajalla saa tehdä monta askaretta vanhusten avuksi. On tosi kätevää.

Tuohan on normi käytäntöä Euroopassa, tosin siellä asutaan samassa taloudessa.

Vierailija
24/29 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä appivanhemmat ovat miettineet muuttamista jonnekin tänne meidän lähelle ja olen heidän puolestaan käynyt muutaman asunnon katsomassakin. Olisi ihanaa, jos he tulisivat lähemmäksi. Eivät he nytkään asu kuin 35 minuutin ajomatkan päässä, mutta se on kaukana lähteä jotakin kauppakassia viemään työpäivän jälkeen.

Vierailija
25/29 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva jos teillä joillakin toimii lähekkäin asumien, kaikilla ei toimi. Otettiin syystä tarpeeksi välimatkaa, nyt varmaan täytyy muuttaa taas.

ap

Vierailija
26/29 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva jos teillä joillakin toimii lähekkäin asumien, kaikilla ei toimi. Otettiin syystä tarpeeksi välimatkaa, nyt varmaan täytyy muuttaa taas.

ap

Vika on myös sinussa ja iso vika onkin.

Ihmettelen muuten, että jos kerta olette niin huonoissa väleissä heidän kanssaan, niin miksi ihmeessä pidätte yhteyttä? Miksi olette kertoneet heille osoitteenne tai antaneet sen olla jossakin puhelintiedusteluissa? Jos kerran muutatte, niin pistäkää nyt hyvänen aika tietonne salaisiksi ja pitäkää suuvärkkinne supussa sinne suuntaa. Ei tarvitse olla tyhmä.

Vierailija
27/29 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porvoolaiset on aina niin hassuja. Niille sattuu ja tapahtuu. Toista ollaan me hitaat hämäläiset. Huomasin just, että kaikki neljä lasta on muuttanut omilleen. Varmaan jo aikaa sitten.

Jo muutaman vuoden olet ihmetellyt, miten ruokaa jää koko ajan yli mutta pyykkikori puolestaan pysyy vajaana. :-D 

Vierailija
28/29 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Miksi ei toimi? Minkälaiset välit teillä on? Onko teillä lapsia? 

Vierailija
29/29 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä asuin 19 vuotta appivanhempien naapurissa. He maksoivat taloni, hoitivat paljon kolmea lastani ja olivat kaikin tavoin tukenamme. Ostivat lapsille pyörät, tietokoneet, kevarit, autot ja maksoivat ajokortit ja kun nuoret lähtivät yliopistoon, maksoivat keskustayksiöitten vuokrat.

Ja kun siirtyivät ajasta iäisyyteen, lapset saivat huomattavat perinnöt, jotka sijoittivat taloihinsa.

Koskaan ei ollut poikkipuolista sanaa mistään, ja minä siis erosin lasteni isästä, heidän pojastaan ja jäin asumaan taloomme lastemme kanssa.

Olen kiitollinen!

Tuo on poikkeuksellista.