Otin tämän asunnon huonomaineisesta lähiöstä koska 4 h + sauna ja kohtuullinen vuokra- nyt kaduttaa!
Viikko muuton jälkeen minulta varastettiin pyörä. Viime yönä rikottiin alaoven lasi. Ja nyt keittiöni ikkunan alla on jo pari tuntia huutanut lauma vanhoja umpikännisiä ukkoja. Lapsi halusi sipsejä ja olisi käynyt ostamassa, mutta pelkäsi niitä juoppoja joten minun piti mennä.
Epä yhtään ihmettele, että täältä vapautuu asuntoja niin tiuhaan !
Kommentit (70)
Kaikki on kiinni naapurista. Voi olla pitkäänkin rauhallista siihen asti kun naapuriin muuttaa nisti/bilettäjä/koiranomistaja/alkoholisti/häirikkö/kolistelija jne.
Kerrostalossa asuminen on aina sellainen villi kortti.
Olen kiinteistönhoitaja ja yksi kohteistani on tuollainen. Parvekkeilta heitetään teepussit ja tupakat pitkin pihaa, roskakatos on aina kuin pommin jäljiltä kun ihmiset heittää katoksen portin yli pussit vaan, ei mitään väliä millään. Pyöränkumit puhkotaan, jätekatokseen viedään sohvia, tuoleja, pöytiä, aivan kaikkea. Ikkunoita rikotaan usein, myös asuntojen ikkunat hajoaa, känniläiset kaatuaa vessanpöntöille hajottaen ne ja vaativat taloyhtiön piikkiin uusia. Vesivahinkoja usempi kun asukas sammunut suihkuun, kerran aivan huumepäissään oven alasti avannut naikkonen tuli avaamaan oven kun eteisessäkin lainehti 10cm vettä. Veetuttaa niiden harvojen lapsiperheiden puolesta ketkä siellä asuu ja niiden, jotka ostivat asunnon puiston vierestä läheltä merta ja keskustaa. Hallitukseen kuuluva pappa valittaa sotkusta, muttakun taloon tarvittaisiin 24/7 talonmies hoitamaan että olis siistiä ja ongelmat tulis korjattua, mulla 20 muuta taloa niin ei aina riitä aika. Sori avautuminen, vituttaa vaan toisten puolesta tommonen pska.
Mulla kiva omistusasunto ja tällä hetkellä ihanan rauhallista, mutta vuoden elin bilekämpän alapuolella, yläkerran osakas kun vuokraa asuntoansa. Nyt jo pari vuotta siellä asunut kiva yh äiti kahden lapsen kanssa ja normaalia elämisen ääntä kuuluu. Sitä arvostaa aika paljon kun vuoden verran elää zombiena vähien unien takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä siinä vielä kaikki, että sitä "todellista" elämää joutuu kuuntelemaan omassa kodissa ja pihapiirissä: sama meno jatkuu sitten julkisessa liikenteessä työmatkoilla ja sen jälkeen samaa säheltämistä saa seurata vielä kauppareissullakin, joissa kummassakin rupusakki remuaa täysin ilmaiseksi, toisin kuin työn raatajat ja sen kaiken kustantajat.
Suomi on kyllä täysin munaton tämän kaikkialle levittäytyneen häiriköintikulttuurin kanssa. Absurdin huipentumana vielä häiriköinnin kohteena olevat joutuu vieläpä maksamaan koko lystin.
Tässä vapaassa maassa jokainen saa onneksi ainakin vielä säheltää kaupassa. En tiedä mitä oikein sillekin voisi tehdä. Kaikki epämieluisat ihmiset lakastaan jonnekin pois silmistä? Mihin vedetään raja? Kenen kaikkien mielipidettä tässä kuunnellaan?
Kamalinta on leimautuminen asuinalueen perusteella, kuin ei huomattaisi suurin osa on työssäkäyviä ja työstä eläkkeelle jääneitä.
Vielä ikäihmisenäkin koin pelkoa tavallisista jutuista kuten kaupassa asiointi.
Väki vaihtuu aika tiuhaan.
Relevantti kysymys myös on, mitä varten yhteiskunnan täytyy maksaa näiden vapaamatkustajien eläminen juuri maan kalleimmalla alueella. Alueella jossa on asuntopula. Alueella jossa työssäkäyvät tai opiskelijat eivät löydä kohtuuhintaista asuntoa. Kuuluuko se ihmisoikeuksiin vai? Olisi suuri vääryys, jos joutuisi elämään työttömän elämää jonnekin vähän syrjempään, vaikka niille muuttotappio alueille.
Ai niin, mutta siellähän ei ole töitä. Sitten ei voisi enää esittää aktiivista työnhakijaa, joita valtiovalta kaipaa. Joten ihan vaan teatterin ylläpitämiseksi kannattaa ängetä kaikki tänne Helsinkiin ja lähiseuduille, kuten kaikki muutkin, myös.
Sehän siinä on, että vaikka asuisi missä niin ei sitä tiedä kuka osakas alkaa vuokraamaan asuntoaan vai onko sijoituskämppiä talossa paljon, tai air bnb:tä. Vain jotkut kaikista kalliimmat asunnot ja alueet välttyvät tältä ja ei aina silloinkaan näiden joidenkin kommenttien perusteella täällä.
Vinkki: jos meteli häiritsee niin hankkikaa K-Raudasta 3M teollisuuskäytön korvatulppia. Niitä kertakäyttöisiä oransseja. Voi niitä käyttää useamminkin kuin kerran. Itse käytän samoja korvatulppia ainakin kuukauden joka yö. Olen itse käyttänyt jo vuosia joka yö, vaikka varsinaisesti niille ei minkään metelin takia olisi edes tarve. Mulle ne ei ole aiheuttaneet mitään ongelmia, lääkäri tarkisti korvakäytävät kuukausi sitten. Paineen takia ehkä kipua on ollut joitakin kertoja, mutta kun niitä ei laita ihan syvälle ja litistää ne kunnolla ennen korvaan laittoa, niin paine ehtii tasautua kun ne sitten korvakäytävässä laajenevat. Silti herään joka aamu ainakin kännykän herätyskelloon ilman ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Aina sattuu ja tapahtuu siellä, missä on vuokra-asuntoja!
True true. Asumme kalliimmalla ja hyvämaineisella alueella johon Sato työnsi väliin yhden vuokratalonsa. (muutoin omistusasuntoja) Saton talo nyt ei todellakaan oo mitään verrattuna kaupungin vuokrataloon mutta voin kertoa että ainoat häiriköt täällä tulee sata prosenttisesti tästä Saton talosta.
N 23 kirjoitti:
Olen kiinteistönhoitaja ja yksi kohteistani on tuollainen. Parvekkeilta heitetään teepussit ja tupakat pitkin pihaa, roskakatos on aina kuin pommin jäljiltä kun ihmiset heittää katoksen portin yli pussit vaan, ei mitään väliä millään. Pyöränkumit puhkotaan, jätekatokseen viedään sohvia, tuoleja, pöytiä, aivan kaikkea. Ikkunoita rikotaan usein, myös asuntojen ikkunat hajoaa, känniläiset kaatuaa vessanpöntöille hajottaen ne ja vaativat taloyhtiön piikkiin uusia. Vesivahinkoja usempi kun asukas sammunut suihkuun, kerran aivan huumepäissään oven alasti avannut naikkonen tuli avaamaan oven kun eteisessäkin lainehti 10cm vettä. Veetuttaa niiden harvojen lapsiperheiden puolesta ketkä siellä asuu ja niiden, jotka ostivat asunnon puiston vierestä läheltä merta ja keskustaa. Hallitukseen kuuluva pappa valittaa sotkusta, muttakun taloon tarvittaisiin 24/7 talonmies hoitamaan että olis siistiä ja ongelmat tulis korjattua, mulla 20 muuta taloa niin ei aina riitä aika. Sori avautuminen, vituttaa vaan toisten puolesta tommonen pska.
Asustelin lyhyen aikaa kerrostalossa jossa oli tismalleen yllä kuvatun kaltainen meno, lisäksi yläkerran asunnossa sattui pieni tulipalo jonka asukkaat sammuttivat ja päättivät vain maalata kärähtäneet seinät, eivät ilmoittaneet kenellekään, luonnollisesti. Kannabiksen polttelijat eivät olleet muuten haitaksi, mutta se haju on ikävä. Yöllinen karaoke ja kitaran soitto V Itutti kaikista eniten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rivarissa trampoliinin kummallakin puolella. Aamusta iltaan lasten huutoa.
Auts! Eipä ihmekään että sitä sanotaan että rivarissa yhdistyy omakoti- ja kerrostaloasumisen huonoimmat puolet. Tsemppiä ensi kesään sulle!
Joo, rivari pahin!
Ei voi yleistää. Mulle tähän mennessä on kerrostaloasuminen ollut pahinta. Rivariasuminen oli mulle ainakin positiivinen yllätys ja tähn elämäntilanteeseen paras malli, kun oma piha on ihana asia ja minä ainakin tykkään kuunnella lasten ääniä pihalta. On kiva että on elämää, kerrostalot joissa asuin oli niin hipihiljaisia ankettajia. Oli ankeaa kun siellä lapset ei leikkineet talon leikkipaikalla - ei tosin sinänsä ihme kun se oli kovin surkea tekele, ei ollut ees keinua. Mutta kuitenkin. En ymmärrä miksi ihmisiä lasten äänet niin paljon kiusaa, musta ne tekee olon kotoisaksi. Ehkä se on sitten se kun ei itellä omia vielä ole, kaipaa sitä elämää kuitenkin ympärilleen.
Omakotitalo olisi toki paras, mutta niissä on niin kova työ hoitamisessa pihassa ja talossa ja puuttuu se taloyhtiöitten yhteisöllinen meininki, joten ihan vielä en sellaiseen halua.
Eli kuka tykkää mistäkin. Inhottavaa tuo yleistys että rivari olisi kauhein.
Joo, rivari pahin!