Ärsyttää kun en koskaan pääse minnekkään, aina saan kökkiä kotona lasten kanssa.
Ärsyttää taas kökin kotona koko viikonlopun lasten kanssa kun kaikki muut ovat pitämässä hauskaa ystävän polttareissa. Olin ainoa ystävä piiristä kuka ei pääse osallistumaan, koska en saa ikinä ketään hoitamaan lapsia. Ja silloin harvoin, kerran vuodessa, kun saan ei kukaan ole tavattavissa. Olisi kiva päästä edes joskus ihan vaikka vaan kahville tai lounaalle ystävien kanssa ilman lapsia, mutta ei. Tätäkö tämä on seuraavat 18 vuotta? Huoh jotenkin ottaa nämä ystävän polttarit koville, hän on yksi parhampia ystäviäni ja olen yksi morsiusneito enkä pääse osallistumaan hänen polttareihin. Saa nähdä miten häiden käy, eiköhän lapset sairastu johonkin oksennus tautiin ja joudun jättämään nekin välistä. Anteeksi avautuminen, harmittaa niin piristi. Olen siis yh ja lasten isä on täysi mulkero eli ei tarvitse kysyä että miksi lasten isä ei hoida lapsia.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisiä lapsia? Jos on ikää edes muutama vuosi niin palkkaa hoitaja. Meidän kylän fb-puskaradiossa on usein nuorten lapsenvahti-ilmoituksia, jos teiltäkin löytyisi joku vakituisempi joka hoitaisi lapsia. Itsekin teininä tein parille perheelle keikkaa. :)
Nuorin on kohta kaksi vuotias. Nuorin tuntuu jotenkin vielä liian pieneltä jätettäväksi "tuntemattoman" hoidettavaksi. Olen kyllä miettinyt lapsenvahdin palkkaamista mutta kun nuorin on vielä niin pieni
ApOhis olisin ottanut lapsenvahdin tilanteessasi ja tullut esim puolilta öin kotiin. Jos alkaa etsimään hoitajaa yön yli, tilanne on vaikeampi. Eli sinun pitää tulla puolitiehen vastaan ja tulla yöksi kotiin, niin pääset osallistumaan jatkossa rientoihin. 2-vuotias ei ole niin pieni. Onhan lastenhoitaja häihin jo hankittu? Ei tarvitse luottaa tuuriin.
Lastenvalvojan luo pikaisesti, jotta mieskin osallistuu lasten hoitoon. Marttyyrius ei nyt tässä auta.
Olin siis alunperin pari viikkoa sitten jo maininnut lasten isälle että minulla on ne polttarit ja nyt olisi jopa hänen tapaamis viikonloppu. Silloin hän sanoi että katsotaan mutta taas jälleen kerran perui kun tiesi että pääsee tekemään kiusaa minulle. Tuntuu jotenkin oudolta pyytää tuntematonta hoitamaan lapsia, maailma kun on nykyisin mikä on.jatkuvasti kun saa lehdistä lukea että esim päiväkoti henkilökunta pahoinpitelee lapsia.. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää vaan miksi olet lisääntynyt exäsi kanssa? Vai yhtäkkiä lasten synnyttyäkö se alkoi kaljaa kittaamaan ja pelaamaan?
Ainahan hänelle on tuo olut maistunut, yhdessä kun oltiin joskus hoiti lapsia jos minulla oli menoa. Sitten se pari ilta olutta alkoi lipsua ja meni kaiken edelle. Eron myötä muuttui täysin mulkeroksi eli ei varmasti hoida lapsia jos minulla on jotain kivaa tiedossa vaikka olisi hänen viikonloppunsa. Ja kyllä meillä on tapaamis viikonloput sovittu lasten valvojalla mutta eipä hän niitä noudata. Aikalailla hoitaa lapsia tai tapas heitä kun hänelle sattuu sopimaan. Ei hän siis täysi juoppo ole, käy sentään töissä ja lasten kanssa on yleensä vesiselvä. Ehkä saattaa juoda sen pari lasten mentyä nukkumaan, mutta tässäpä se syy miksi ei suostu lapsia katsomaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää vaan miksi olet lisääntynyt exäsi kanssa? Vai yhtäkkiä lasten synnyttyäkö se alkoi kaljaa kittaamaan ja pelaamaan?
Ainahan hänelle on tuo olut maistunut, yhdessä kun oltiin joskus hoiti lapsia jos minulla oli menoa. Sitten se pari ilta olutta alkoi lipsua ja meni kaiken edelle. Eron myötä muuttui täysin mulkeroksi eli ei varmasti hoida lapsia jos minulla on jotain kivaa tiedossa vaikka olisi hänen viikonloppunsa. Ja kyllä meillä on tapaamis viikonloput sovittu lasten valvojalla mutta eipä hän niitä noudata. Aikalailla hoitaa lapsia tai tapas heitä kun hänelle sattuu sopimaan. Ei hän siis täysi juoppo ole, käy sentään töissä ja lasten kanssa on yleensä vesiselvä. Ehkä saattaa juoda sen pari lasten mentyä nukkumaan, mutta tässäpä se syy miksi ei suostu lapsia katsomaan. Ap
Älä nyt vaan sano että olit ajatellut miehen olevan lasten kanssa kun sulla on se häihin meno... mä pystyn nyt jo kertomaan että ei tule toteutumaan. Jos mies haluaa kiusata sua, se ei varmasti ota lapsia sinä viikonloppuna - ei vaikka istuisi selvinpäin yksin kotona. Kato kiusa se on pienikin kiusa... lakkaa välittömästi luottamasta siihen että mies on lasten kanssa kun sulla on joku meno ja hanki se luotettava lapsenvahti niitä menoja varten joihin sun on pakko päästä.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän, että on jälkiviisas kommentti, mutta miksi ihmeessä niitä lapsia piti hankkia noin monta kelvottoman miehen kanssa. Eikö mikään viestinyt, että huonosti tässä käy? Hoitiko isompia uutterasti, pääsitkö silloin viettämään aikaa ystävien kanssa? Vai etkö vain välittänyt ja nyt yllättäen tajuat, että se kelvoton pysyy kelvottomana loppuelämän.
Itselleni kävi niin, että mies sai aivoinfarktin ja luonne muuttui täysin. Ei se luonne tavallaan täysin päinvastaiseksi muuttunut vaan ne ikävät piirteet dominoivat ja ne ihanat piirteet katosivat. On lapsille suorastaan tyly, kun ennen oli hauska ja innokas viettämään aikaa lasten kanssa ja ylipäätään huolehti lapset nukkumaan, ruokki, vei ulos jne. Nyt saa pelätä, mitä voisi tehdä, jos oikein hermostuisi lapsiin. Pinna on lyhyt, on itsekäs, välinpitämätön ja julma.
Nyt harmittaa, että ne hyvinkin piilossa olevat piirteet, jotka joskus ennen lapsia häiritsivät ehkä kerran vuodessa, ovat esillä koko ajan ja on pakko välillä miettiä, miksi en tajunnut varoa. Kaikkeen ei voi varautua, mutta joihinkin asioihin olisi pitänyt.
Todella ikävää mitä teille tapahtunut, että hyvästä isästä muuttuukin ns "hirviö".
Meillä taas tämä hiipi asteittain. Exä aina ollut ns. Perus suomalainen mies jolle olut maistuu. Pikku hiljaa alkoi pari ilta kaljaa muuttumaan kahdesta neljäksi ja neljästä kuudeksi jne. Ennen Hoiti myös joskus lapsia kun minulla oli menoa. En ehkä huomannut tätä kuinka vähän hän oikeasti lapsia hoiti kun lapset ovat syntyneet suht pienellä aika välillä eli ei ole oikeastaan ollut tarvetta pyytää häneltä. Nyt eron myötä hän on muuttunut täysin mulkeroksi, ei pidä tapaamis viikonlopuista kiinni ja aika pitkälti tapaa lapsia silloin kun häntä huvittaa. Olihan ne merkit aina ilmassa kun yleensä näytti aina nyrpeää naamaa kun pyysin häntä hoitamaan lapsia jonkun oman menon vuoksi. Kai ajattelin silloin että häntä vain jännittää jäädä lasten kanssa keskenään mutta todellisuus taisi ollakkin sitä että häntä oikeasti ketutti jäädä kun itse lähdin menoilleni. En kadu lapsiani mutta jos olisin tämän tiennyt olisin ehkä paremman isän heille valinnut. Kaikkea kun ei voi etukäteen tietää Ap
Ottaisin tuollaisessa tilanteessa lapsille tukiperheen Pelastakaa Lapset ryltä että jatkossa olisi ainakin se yksi varma viikonloppu kerran kuussa tai parissa jolloin lapset pääsee tutulle perheelle hoitoon ja sinä ulos asunnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt vaan sano että olit ajatellut miehen olevan lasten kanssa kun sulla on se häihin meno... mä pystyn nyt jo kertomaan että ei tule toteutumaan. Jos mies haluaa kiusata sua, se ei varmasti ota lapsia sinä viikonloppuna - ei vaikka istuisi selvinpäin yksin kotona. Kato kiusa se on pienikin kiusa... lakkaa välittömästi luottamasta siihen että mies on lasten kanssa kun sulla on joku meno ja hanki se luotettava lapsenvahti niitä menoja varten joihin sun on pakko päästä.
Pakko myöntää että tämä oli suunnitelma eli pakko se on alkaa laatimaan vara suunnitelmaa ja etsiä joku lasten hoitaja että pääsen häihin. Olipa kyllä typerää edes kuvitella että hän katsoisi lapsia. Olempas kyllä täysin sinisilmäinen idiootti. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ottaisin tuollaisessa tilanteessa lapsille tukiperheen Pelastakaa Lapset ryltä että jatkossa olisi ainakin se yksi varma viikonloppu kerran kuussa tai parissa jolloin lapset pääsee tutulle perheelle hoitoon ja sinä ulos asunnosta.
Eräs toinenkin tuttu vinkkasi minulle tästä, täällä meilläpäin on vain kamalat jonot tukiperheisiin, voi joutua jopa vuoden odottamaan. Tämä tuttu siis on tukiperhe jonossa ollut nyt jo useamman kuukauden ja häntä oltiin varoitettu pitkästä odotus ajasta. Ap
Hanki lastenhoitaja. Ite tekisin mielelläni tollasia keikkoja jos olisit esim just menossa sinne polttareihin. Ite haluaisin just lapsia ja toivoisin et olis sellanen jonka kanssa kökkiä kotona perjantai iltana :D