Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää kun en koskaan pääse minnekkään, aina saan kökkiä kotona lasten kanssa.

Vierailija
29.03.2019 |

Ärsyttää taas kökin kotona koko viikonlopun lasten kanssa kun kaikki muut ovat pitämässä hauskaa ystävän polttareissa. Olin ainoa ystävä piiristä kuka ei pääse osallistumaan, koska en saa ikinä ketään hoitamaan lapsia. Ja silloin harvoin, kerran vuodessa, kun saan ei kukaan ole tavattavissa. Olisi kiva päästä edes joskus ihan vaikka vaan kahville tai lounaalle ystävien kanssa ilman lapsia, mutta ei. Tätäkö tämä on seuraavat 18 vuotta? Huoh jotenkin ottaa nämä ystävän polttarit koville, hän on yksi parhampia ystäviäni ja olen yksi morsiusneito enkä pääse osallistumaan hänen polttareihin. Saa nähdä miten häiden käy, eiköhän lapset sairastu johonkin oksennus tautiin ja joudun jättämään nekin välistä. Anteeksi avautuminen, harmittaa niin piristi. Olen siis yh ja lasten isä on täysi mulkero eli ei tarvitse kysyä että miksi lasten isä ei hoida lapsia.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva miesviha-avaus perjantain ratoksi. Tsemppiä.

Vierailija
2/28 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs läksit...? No ei vaan. Kun lapset ovat vähän isompia, niin voit varmaan palkata jonkun hoitajan niille joskus? Oletin siis että ovat vielä liian pieniä moiseen. Isää ei ilmeisesti kuvioissa ole?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta hoitaja rahalla

Vierailija
4/28 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva miesviha-avaus perjantain ratoksi. Tsemppiä.

Ei ole miesviha - avaus vaan ärsytys siitä kun en pääse ikinä minnekkään ja miesviha kattaa ainoastaan tämän kyseessä olevan isän

Ap

Vierailija
5/28 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää se on kun ei pääse minnekään , kun ei ole ketään kuka lapsista huolehtisi sen aikaa. Minulla sama tilanne. Kymmenen vuoden päästä jo pääsen , sitten on nuorinkin aikuinen.

Vierailija
6/28 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sentään 18 vuotta tarvitse odottaa. Kyllä kouluikäiset voi jo jättää hetkeksi kotiin, kun käyt vaikka kahvilla.

Vierailija
7/28 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs läksit...? No ei vaan. Kun lapset ovat vähän isompia, niin voit varmaan palkata jonkun hoitajan niille joskus? Oletin siis että ovat vielä liian pieniä moiseen. Isää ei ilmeisesti kuvioissa ole?

alle kouluikäisiä, nuorin kohta 2 vuotias. Eipä ole pahemmin kuvioissa, joskus käy moikkaamassa lapsia mutta hänelle ei tule kuuloonkaan että hoitaisi lapsia silloin kun minulla olisi jotain menoa. Kysyin häneltä huomisista polttareista niin hänellä on kuulemma poikien peli-ilta sovittuna ja ei voi kuulemma perua. Eli pelaavat pleikkaria ja juovat kaljaa. Todella tärkeä meno taas kerran.. Ap

Vierailija
8/28 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä lapsia? Jos on ikää edes muutama vuosi niin palkkaa hoitaja. Meidän kylän fb-puskaradiossa on usein nuorten lapsenvahti-ilmoituksia, jos teiltäkin löytyisi joku vakituisempi joka hoitaisi lapsia. Itsekin teininä tein parille perheelle keikkaa. :)

Vierailija
9/28 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset kasvaa ja sinun oma aika lisääntyy. Ei sun tarvitse teini-ikäisiä enää joka minuutti vahtia.

Vierailija
10/28 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävää se on kun ei pääse minnekään , kun ei ole ketään kuka lapsista huolehtisi sen aikaa. Minulla sama tilanne. Kymmenen vuoden päästä jo pääsen , sitten on nuorinkin aikuinen.

Kiva kuulla etten ole ainoa vaikka hyvin kurjaa tämä välillä onkin. Kaikki tarvitsevat joskus omaa aikaa ja aikaa tavata ystäviä. Tsemppiä sinulle!

Ap

Vierailija
11/28 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö MLL välittää hoitajia? Sieltä voisi löytyä kokeneempikin hoitaja joka pärjää parivuotiaan kanssa.

Vierailija
12/28 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei ole sisaruksia, vanhempia, tuttuja, kavereita, kummeja tai mitään muuta tahoa, joka voisi aina välillä hoitaa lapsia? Tietenkin jos niitä on joku 5 kappaletta niin silloin on vaikeampaa. Kyllähän sitä rahalla viimeistään saa hoitoapua.

Itse hoidan aina toisinaan siskontyttöä, jotta siskoni pääsee ulos. Joskus on päivän, joskus viikonlopun. Yleensä lähipiiristä löytyy joku, joka voi lapsia hoitaa. Olen jopa työkaverin lapsen ottanut joskus hoitoon.

Vierailija
13/28 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisiä lapsia? Jos on ikää edes muutama vuosi niin palkkaa hoitaja. Meidän kylän fb-puskaradiossa on usein nuorten lapsenvahti-ilmoituksia, jos teiltäkin löytyisi joku vakituisempi joka hoitaisi lapsia. Itsekin teininä tein parille perheelle keikkaa. :)

Nuorin on kohta kaksi vuotias. Nuorin tuntuu jotenkin vielä liian pieneltä jätettäväksi "tuntemattoman" hoidettavaksi. Olen kyllä miettinyt lapsenvahdin palkkaamista mutta kun nuorin on vielä niin pieni

Ap

Vierailija
14/28 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaa hoitaja. Kannattaa ottaa se oma aika jos ei muuten saa hoitajaa, sitä vartenhan tuo palvelu on.

Vierailija
15/28 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla ei ole sisaruksia, vanhempia, tuttuja, kavereita, kummeja tai mitään muuta tahoa, joka voisi aina välillä hoitaa lapsia? Tietenkin jos niitä on joku 5 kappaletta niin silloin on vaikeampaa. Kyllähän sitä rahalla viimeistään saa hoitoapua.

Itse hoidan aina toisinaan siskontyttöä, jotta siskoni pääsee ulos. Joskus on päivän, joskus viikonlopun. Yleensä lähipiiristä löytyy joku, joka voi lapsia hoitaa. Olen jopa työkaverin lapsen ottanut joskus hoitoon.

Lapsia on kolme, iät ovat kohta 2 vuotias (tarkalleen 1v 7kk), 4 ja 6v. Tämähän se ongelma on kun lapsia on niin "paljon", kukaan lähipiiristä ei voi ottaa kaikkia kerralla koska heillä on myös omia lapsia ja tulee tietenkin myös tilan puute. Ap

Vierailija
16/28 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että on jälkiviisas kommentti, mutta miksi ihmeessä niitä lapsia piti hankkia noin monta kelvottoman miehen kanssa. Eikö mikään viestinyt, että huonosti tässä käy? Hoitiko isompia uutterasti, pääsitkö silloin viettämään aikaa ystävien kanssa? Vai etkö vain välittänyt ja nyt yllättäen tajuat, että se kelvoton pysyy kelvottomana loppuelämän.

Itselleni kävi niin, että mies sai aivoinfarktin ja luonne muuttui täysin. Ei se luonne tavallaan täysin päinvastaiseksi muuttunut vaan ne ikävät piirteet dominoivat ja ne ihanat piirteet katosivat. On lapsille suorastaan tyly, kun ennen oli hauska ja innokas viettämään aikaa lasten kanssa ja ylipäätään huolehti lapset nukkumaan, ruokki, vei ulos jne. Nyt saa pelätä, mitä voisi tehdä, jos oikein hermostuisi lapsiin. Pinna on lyhyt, on itsekäs, välinpitämätön ja julma.

Nyt harmittaa, että ne hyvinkin piilossa olevat piirteet, jotka joskus ennen lapsia häiritsivät ehkä kerran vuodessa, ovat esillä koko ajan ja on pakko välillä miettiä, miksi en tajunnut varoa. Kaikkeen ei voi varautua, mutta joihinkin asioihin olisi pitänyt.

Vierailija
17/28 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorin on kohta kaksi vuotias. Nuorin tuntuu jotenkin vielä liian pieneltä jätettäväksi "tuntemattoman" hoidettavaksi. Olen kyllä miettinyt lapsenvahdin palkkaamista mutta kun nuorin on vielä niin pieni

Ap

Ymmärrän mutta muista että tuon ikäiset pärjäilee päiväkodissakin. Ensin hoitaja käymään niin että olet kotona niin pääset näkemään miten synkkaa.

Vierailija
18/28 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ohis olisin ottanut lapsenvahdin tilanteessasi ja tullut esim puolilta öin kotiin. Jos alkaa etsimään hoitajaa yön yli, tilanne on vaikeampi. Eli sinun pitää tulla puolitiehen vastaan ja tulla yöksi kotiin, niin pääset osallistumaan jatkossa rientoihin. 2-vuotias ei ole niin pieni. Onhan lastenhoitaja häihin jo hankittu? Ei tarvitse luottaa tuuriin.

Lastenvalvojan luo pikaisesti, jotta mieskin osallistuu lasten hoitoon. Marttyyrius ei nyt tässä auta.

Vierailija
19/28 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sit ei kannata valittaa että ei pääse mihinkään... kun teillä käy säännöllisesti sama ihminen lapsenvahtina hän oppii tuntemaan lapset ja lapset hänet. Ei silloin ole enää kyse mistään ventovieraasta. Aloitat tutustumisen tietenkin niin että ihminen käy teillä ensin useamman kerran niin että itse olet kotona.

Voit etsiä lastenhoitajaa esim. oman alueesi FB-ryhmien kautta, aikuistakin ihmistä eikä pelkästään mitään 15v teinejä. Tai vaikka ”varamummoa”.

Vierailija
20/28 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää vaan miksi olet lisääntynyt exäsi kanssa? Vai yhtäkkiä lasten synnyttyäkö se alkoi kaljaa kittaamaan ja pelaamaan?