TAMMENTERHOJEN LAUANTAI
Huomenia! Heräsin puol tuntia ennen kellon soittoa, ja en saanut enää unta. Päivisin ja iltaisin olen ihan sairaan väsynyt ja aamuisin herään kukon laulun aikaan. Muuten olo OK mut ihan kauhea ummetus ja silloin tällöin etova olo. Onko muilla raskausoireita näin aikaisin (rv 5+1) vai kuvittelenko? Hyvää viikonloppua kaikille ja vointeja.
Kommentit (9)
birgit2: Kyllä minullakin oireita tuntuu olevan vaikka vasta niin varhaiset viikot (4+3) menossa. Väsyttää kauheasti iltaisin ja aamulla herään seitsemän aikaan ihan pirteänä. Ja tätä tapahtui jo viikon verran ennenkuin tiesin olevani raskaana. Lisäksi vatsaa turvottaa ja rinnat aristaa. Mutta silti niin ihanaa!
Onko teillä tietoa milloin kannattaisi alkaa välttää noita painavien nosteluja yms.? Itselläni viikon päästä muutto, enkä kehtaisi ihan tumput suorina seisoskella. Jotain kevyitä laatikoita ja pusseja kyllä ajattelin kantaa. Olen saanut kerran keskenmenon ja tämän kanssa taidan olla vähän ylivarovainen. Vähänkin kun huomaan että stressaan muutosta tai töistä, niin säikähdän että enhän vain nyt aiheuta vahinkoa...Hullua...
Sateista, mutta kivaa lauantaita!
Huh, huh kun väsyttää. Esikoinen yski koko viime yön, joten nukuttu on miten kuten. No, kyllä tämä tästä. Onneksi on viikonloppu ja mies kotona niin voin mennä päikkäreille sitten kun siltä tuntuu.
Niin ja onneksi se Suomen lätkämatsi tulee jo päivällä niin jaksan valvoa ja katsoa sen. On nykyisin pakko mennä aikaisin nukkumaan, kun iltapäivästä lähtien väsyttää ihan mielettömästi, vaikka nukun päiväunet yhdessä esikoisen kanssa.
Olo on edelleen oikein hyvä ja tavallinen, mitä nyt vatsa on turvonnut.
Taneli 6+1
birgit: mulla menossa rv5+5 ja viimeisen viikon aikana on oireita tullut. Kylmä melkein kokoajan, hajut ällöttää ja eilisestä alkaen ollut etova olo oikeastaan taukoamatta. Yölläkin jouduin syömään kun heikotti niin.
Väsymys painaa täälläkin iltaisin ja aamulla voisi nousta jo ennen aurinkoa ;-) päiväunia olen tarvinnut minäkin.
Tänään on keskimmäisen synttärit ja pitäisi ruveta herkkuja taikomaan.
Saas nähdä kuinka moni tajuaa etten juo kahvia (yäk!) enää. Ei vielä haluais kertoa koko suvulle ennenkuin tietää onko pirpanalla kaikki ok.
Potut odottaa kuorijaansa... mukavaa lauantaita terhoille =)
Sunmom ja pirpanan rv5+5
kutakuinkin samoissa viikoissa mennaa... pahaa oloa ja kuvotusta ei viela ole; mutta vatsaan sarkee vimmatusti ja paivalla on nukuttava pieni tovi, kun myos mina herailen kuuden nurkilla (kun kumminkin yolla katselen tv:ta tosi myohaan)
Minulla sanottiin jo nyt (n.rv 4+5) etta nostelua ja raijaamista taytyis valttaa ekan parin kk ajan: joten muuttaja-aiti; otahan iisisti, kylla sulla hommia loytyy vaikket mitaan raskasta kuljetakaan!!!
levinia: Kiitos tiedosta! Itse jotenkin kuvittelin että nosto- ja kantokielto koskee vain loppuraskautta ja ennenaikaisen synnytyksen käynnistymispelkoa. Mutta täytyypä siis tässä pakkaillessakin ja sitten muuttaessa olla hyvin varovainen. Mietin vain mitä sanomme kavereille jotka ovat tulossa muuttoapuun... Ajattelevat vielä että onpas rouva laiskalla päällä ;)
Kylläpäs ajatukset pyörii vauvan ympärillä ja aika käy pitkäksi! Varsinkin kun herää niin aikaisin aamusta jo aina. Mies on vielä toistaiseksi jaksanut kuunnella vauvajuttuja ja oireitani, mutta kohta varmaan sanoo että kehitäpä jotain muuta harrastusta kuin vaavi välillä :) No, menköön alkuinnostuksen piikkiin!
Täälläkin vietetään tänään lasten juhlia, mutta meillä on " vain" nimpparit. Täyskärin aamulla väsäsin ja nyt sitten odotellaan vieraita. Ei meille kyllä hirveästi ole ihmisia tulossa, kun vasta pari viikkoa sitten oli saman lapsen synttärit. Illalla olisi vielä yhden kaverin synttärijuhlat, joita vietetään saunaillan muodossa. En vielä tiedä menenkö, kun sitten pitäisi taas keksi jotain tekosyitä miksi en juo... Ehkä jätän menemättä ja vetoan näihin nimppareihin...
Eilen meinasi tulla ensimmäisen kerran oksennus, mutta en kehdannut tuolla kaupungilla käydä oksentamaan. Sain sitten pidäteltyä ;). Rinnat alkavat pikkuhiljaa tulla koko ajan vähän kipeämmiksi. Ja koko ajan paleltaa. Onneksi mitään järin suurta väsymystä ei ole vielä tullut, vielä jaksaa jotenkin nämä kotihommat pyöritellä...
maria80 rv 5+1 (13 päivää ultraan...)
olikohan se nikki noin? Kuitenkin; ainahan sita sanotaan etta ekat kolme kuukautta taytyy ottaa iisisti; vaikkei missaan pumpulissa elaa tarvitsekaan! Ei siis mitaan akkinaisia nostoja ja kayta jalkojasi, ala selkaasi! Ja ihmetteleville muuttokavereille vaan ilmoitus etta selka hiukan niksahtanu, siina kaikki, tai puutunu huonosta yosta tms pienta?!!
Mulla on oudon hyva olla; hassua aatella nain, pahoinvointia ei kylla ole ollut edellisistakaan. mutta oli etovaa oloa ja kaikkea kun oli maaliskuussa tuulimuna; nyt siis kaikki tod. nakoisin hyvin! olin eilen laakarissa ja kylla siella pienen pieni alkio oli killumassa!! Kivaa huomata etta kaikki hyvin; nyt sitten kolmen viikon paasta uudelleen (ihana puoli yksityisissa)kun viela niin aluillaan ollaan!
Mita Suomessa nykyaan maksaa visiitti gyniksella? Enta ultra? ihan uteliaisuuttani kyselen...
Ei kai tää sit olekaan kuvittelua, kun tänäänkin mies suurin piirtein joutui raahaamaan minut ulos kun olisin vain loikonut sängyssä. No tulipahan tehtyä pieni lenkki koiran ja isännän kanssa. Nyt pitäs vissiin mennä jo nukkumaan ennen kuin nukahtaa tähän tietsikan ääreen. Äsken jo otin pienet päikkärit kun yritin katsoa suomen peliä, mutta ei silmät pysyneet auki. Huomenna pitäs vielä jaksaa mennä aamuun töihin, sit on onneks ainakin ma vapaa ja isäntä lupas viedä vanhemmat tenavat kouluun. Ja ummetus on hirveää. Olen yrittänyt juoda vettä ja kahvia YÄK, ei oikein uppoa. Öitä kaikille!!!
jonkin aikaa tääläkin ollaan jo hereillä oltu,lapsia myöten.
Meillä lapset ovat aina olleet aikaisia herääjiä,saa sit nähdä millainen neljännestä mahdollisesti tulee.
Meillä on nyt viikkoja 6+3 ja täälä oireita on ollut jo muutamankin viikon ajan,eli aivan mahdollista että myös sinulla joka tämän tänään aloitti on myös jop oireita alkaneesta raskaudesta.
Täälä suurin oire on väsymys ja vihlomiset.
Pahoinvointia ei niinkään esiinny joka päivä mutta aina välillä on pieni turvottava olo jolloin ei kyllä ruokakaan maistu.
Mutta nyt pitää mennä jotain laittaan suuhun ettei tule huonoa oloa ainakaan aamusta.