Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Penninvenytys ja pihistely ovat minulle ennemminkin elämäntapa kuin pakottava tarve

Vierailija
28.03.2019 |

Ja joskus se hävettää, koska Suomessa on niin paljon köyhyyttä lapsiperheissä. Eihän mekään rahassa kylvetä kahden pienen vaippaikäisen kanssa, mutta jokaista senttiä ei sentään tarvitse laskea.

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säälin lastasi. Imetyshetki, jonka tulisi olla lapsen ja äidin vuorovaikutusta, meni (taas?) siihen että äiti oli kiinnostuneempi kännystä kuin vauvastaan.

Minulla meni lapsen imetykseen pari, kolme tuntia kerrallaan. Katsoin siinä telkkaria ja olisin käyttänyt kännykääkin, jos minulla olisi ollut sellainen. Kohtuutonta vaatia, että olisin joka sekunti katsonut vauvaa. En sitä telkkariakaan tuijottanut herkeämättä.

Vierailija
62/72 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja onpa tosi ikävää käyttää lahjaksi saatuja rahoja, jotka on käteen ojennettu saatesanoilla "ostatte jotain lapsille tarpeellista sitten näillä".

- AP

Ahaa eli ne ei ollutkaan lasten lahjoja vaan teidän aikuisten? Ensin kirjoitit että lasten..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis mun mielestä on aivan normaalia säästää, teillähän on kohdekin eli asunto. Pienten lasten kanssa on vielä tosi helppoa säästää kun heille löytyy kirpparilta siistejä vaatteita ja tarvikkeita. Minäkin imetin pitkään ja käytin kestovaippoja. Me säästettiin myös kun oltiin ostamassa asuntoa, saatiin 75t € säästettyä. Oli ihan mukava summa pistää asuntoon eikä tarvinnut takaajia erikseen. Nyt lapset tulevat monin verroin kalliimmiksi kun ovat teini-iässä, on kalliit harrastukset ja vempeleet, vaatteidenkin pitää olla juuri tietynlaisia. Ja herttinen tuota ruokamäärää minkä syövät 😱! Kannattaa nyt nauttia kun vielä voi 😁!

Vierailija
64/72 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siis mun mielestä on aivan normaalia säästää, teillähän on kohdekin eli asunto. Pienten lasten kanssa on vielä tosi helppoa säästää kun heille löytyy kirpparilta siistejä vaatteita ja tarvikkeita. Minäkin imetin pitkään ja käytin kestovaippoja. Me säästettiin myös kun oltiin ostamassa asuntoa, saatiin 75t € säästettyä. Oli ihan mukava summa pistää asuntoon eikä tarvinnut takaajia erikseen. Nyt lapset tulevat monin verroin kalliimmiksi kun ovat teini-iässä, on kalliit harrastukset ja vempeleet, vaatteidenkin pitää olla juuri tietynlaisia. Ja herttinen tuota ruokamäärää minkä syövät 😱! Kannattaa nyt nauttia kun vielä voi 😁!

No sitäpä juuri! Nyt on vielä helppo säästää kun lasten kulut ovat pieniä. Asumme myös (kiitos suhteiden) edullisesti, jotta pääsisimme nopeammin tavoitteeseemme omasta kodista. Nopeasti siksi, että tila käy väistämättä vähiin kahden lapsen kasvaessa. Aina sanotaan, että kannattaa ostaa oma. No miten ostetaan se oma jos ei säästetä sitä varten? Nykyään asuntolainan saaminen ei ole niin helppoa. Ensiasunnon ostajaltakin vaaditaan 10% säästöjä.

- AP

Vierailija
65/72 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei penninvenytyksessä ja pihistelyssä mitään pahaa ole. Miksi mä maksaisin esim juustosta 5 eur jos vastaavan saa 3 eurolla? Mä en käsitä miksi pitäisi tuhlata vaikka rahaa olisi. 

Vierailija
66/72 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei penninvenytyksessä ja pihistelyssä mitään pahaa ole. Miksi mä maksaisin esim juustosta 5 eur jos vastaavan saa 3 eurolla? Mä en käsitä miksi pitäisi tuhlata vaikka rahaa olisi. 

Olet oikeassa. Monille näköjään tuntuu olevan!

- AP

Vierailija
67/72 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin tehtiin niin, että mietittiin asiat, joihin halutaan käyttää rahaa ja karsittiin ne kohteet, joihin raha vain meni lähes huomaamatta ja joista ei loppujen lopuksi ollut mitään iloa. Tuo vaati rahan  seuraamista eli kirjanpitoa, mutta minusta se on ihan kivaa puuhaa. Vaikka en ollut kova shoppailemaan aikaisemminkaan, niin meni siinä aikansa, että osasi jättää heräteostot kauppaan.

Vierailija
68/72 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräänlaisia elämänhallintaongelmia niillä, jotka eivät osaa käyttää rahaa järkevästi. Ts. tuhlaavat päättömästi. Taitaa teitä irvailijoita ärsyttää oma kyvyttömyys hallita omia raha-asioita? 😂

Vierailija
69/72 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpäniin kirjoitti:

Eräänlaisia elämänhallintaongelmia niillä, jotka eivät osaa käyttää rahaa järkevästi. Ts. tuhlaavat päättömästi. Taitaa teitä irvailijoita ärsyttää oma kyvyttömyys hallita omia raha-asioita? 😂

Olen saanut haalittua omaisuutta yli 200 000 euron arvosta, mutta silti en voisi itse kutsua itseäni pihistelijäksi eikä kukaan muukaan. Pihistely ja järkevä taloudenhallinta ovat kaksi täysin eri asiaa. 

Vierailija
70/72 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpäniin kirjoitti:

Olen saanut haalittua omaisuutta yli 200 000 euron arvosta, mutta silti en voisi itse kutsua itseäni pihistelijäksi eikä kukaan muukaan. Pihistely ja järkevä taloudenhallinta ovat kaksi täysin eri asiaa. 

No joo ne voivat olla kaksi eri asiaa, mutta myöskin liittyä toisiinsa hyvin vahvasti

Vierailija
71/72 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ollut pihi luonne, mutta en todellakaan ole aina hallinnut raha-asioitani näin hyvin kuin nyt. Äidiksi tuleminen on vasta opettanut.

- AP

Vierailija
72/72 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä netto 3500e/kk, tästä käyttöön jää n. 350e/kk asumiskulujen, sijoitusten (2000e/kk) ja laskujen jälkeen. Tulen toimeen niin hyvin, että mietin miten työttömät eivät pärjää. Kaikki on itsestä ja omista valinnoista kiinni. 

Miten tää liittyy aiheesee

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän