Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Penninvenytys ja pihistely ovat minulle ennemminkin elämäntapa kuin pakottava tarve

Vierailija
28.03.2019 |

Ja joskus se hävettää, koska Suomessa on niin paljon köyhyyttä lapsiperheissä. Eihän mekään rahassa kylvetä kahden pienen vaippaikäisen kanssa, mutta jokaista senttiä ei sentään tarvitse laskea.

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä netto 3500e/kk, tästä käyttöön jää n. 350e/kk asumiskulujen, sijoitusten (2000e/kk) ja laskujen jälkeen. Tulen toimeen niin hyvin, että mietin miten työttömät eivät pärjää. Kaikki on itsestä ja omista valinnoista kiinni. 

Vierailija
2/72 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tämä on mukava harrastus, silloin kun se ei ole ihan oikeasti tarpeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä sai pienimmän mahdollisen eläkkeen ja kun kuoli, selvisi että siitäkin oli jäänyt joka kk puolet säästöön.

Vierailija
4/72 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tämä on mukava harrastus, silloin kun se ei ole ihan oikeasti tarpeen.

Sama, nautin kun säästän ja keksin erilaisia tapoja säästää :)

Vierailija
5/72 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama.

Enkä voi allekirjoittaa myös sitä yleistä väittämää, että tulojen noustessa menot aina kasvaisi. Oma palkka on noussut reilusti vuosien varrella enkä oo vieläkään oppinut törsäämään. Säästöjä on reilusti ja tykkään vaatimattomasta elämästä. Luonto ei vaan anna periksi tuhlata. No, lapsille kyllä ostan kalliimpia juttuja kuin ennen.

Mun on vaikea ymmärtää ihmisiä, jotka pistää kaiken menemään. Tänäänkin oli lehdessä juttua Kaisa Liskistä, joka kertoi että saa helposti tunnissa menemään 5000 euroa. Mä en ees keksis mitä ostaisin sillä rahalla itelleni. Minusta olis sulaa hulluutta laittaa tommonen summa vaikka vaatteisiin.

Vierailija
6/72 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaus se on silloin kun siihen ei ole tarvetta. Isäni ostaa kympin tarralenkkareita Siwasta, juo vanhaa maitoa, hioo hampaansa hiekkapaperilla, ei vedä vessaa pissaaminen jälkeen ja kaikkea muuta mahdollista etovaa ja elämänlaatua huonontavaa. Eläke yli 3000 nettona, velkaa ei ole ollut vuosikymmeniin ja pari sijoitusasuntoa ja osakkeet tuottavat jatkuvasti lisää rahaa. Rahaa mihin, kysyn vaan?

Vierailija
7/72 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te niillä rahoilla aiotte tehdä? Itse matkustelen nytkin sen mitä työltä ehtii, kaupassa en katso hintoja vaan ostan ja syön mitä haluan. Lasten elämä on tulevaisuudessa turvattu vaikka normaalia elämää eletäänkin. Espereitä varten en rahojani säästele vaan suunnittelen senkin niin, että siinä vaiheessa olen tyhjätasku.

Vierailija
8/72 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä te niillä rahoilla aiotte tehdä? Itse matkustelen nytkin sen mitä työltä ehtii, kaupassa en katso hintoja vaan ostan ja syön mitä haluan. Lasten elämä on tulevaisuudessa turvattu vaikka normaalia elämää eletäänkin. Espereitä varten en rahojani säästele vaan suunnittelen senkin niin, että siinä vaiheessa olen tyhjätasku.

En välttämättä mitään, jäävät sitten lapsille aikanaan.

Vierailija
9/72 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs työkaveri pakonomaisesti säästön takia pyöräilee töihin ympäri vuoden, TÄYSIN poikkeuksetta. Eihän siinä muuten mitään, mutta matka on pitkä ja hän on jo ikääntynyt. Eikä ole panostanut lämpimään vaatetukseenkaan. Ei syö mitään lounasta, ei edes eväitä. Työpaikka tarjoaa kahvin, juo sitä. Ei toki sitäkään paljon, koska luonteeseen kuuluu myös loputon tunnollisuus. Kuvaan kuuluu myös vapaaehtoiset ylityöt ja kotona työskentely, joita kukaan ei vaadi.

Vierailija
10/72 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin minultakin jää, asuntoina, sijoitusasuntoina, peltoina ja metsinä. Siksipä hyvällä omatunnolla käytän itse tienaamiani palkkarahoja elämänlaatuni turhaan hintoja katselematta. Kyllä perilliset noista jotain itselleen saa myydessään kaikki tai jatkaessaan vuokrabisnestä.

Vierailija
11/72 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin minultakin jää, asuntoina, sijoitusasuntoina, peltoina ja metsinä. Siksipä hyvällä omatunnolla käytän itse tienaamiani palkkarahoja elämänlaatuni turhaan hintoja katselematta. Kyllä perilliset noista jotain itselleen saa myydessään kaikki tai jatkaessaan vuokrabisnestä.

No sehän on kiva. Minä mieluummin säästän kun ostan jotain mitä en oikeasti edes halua.

Vierailija
12/72 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juurikin niin. Mukava harrastus, kun ei ole pakottavaa tarvetta. Nautin siis myöskin siitä, miten rahaa säästyy omilla valinnoillani. Joku raja kuitenkin! Meillä syödään hyvin ja puetaan päälle säänmukaisesti. Se on jo ehkä vähän sairasta, että lähtee pelkästään rahan takia pelleilemään terveydellään (ei syö yms).

Meillä pihistellään osittain siksi, että säästetään omistusasuntoa varten. Eli säästyneet rahat menee sitten sitä varten.

- AP

Vierailija
13/72 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä me välillä matkustellaan (kerran vuodessa käydään jossakin kauempana) ja autokin pitää päivittää muutaman vuoden välein. Tehdään myös remonttia. Mulla menee siis arjessa vähän rahaa, mutta sitten kun menee niin saattaa mennä isompi summa kerralla.

Voisin ihan hyvin kuvitella ostavani Siwasta (tai vastaavasta halpamarketista kun siwaa ei enää ole) ne kympin lenkkarit. En saa mitään lisäarvoa kalliimmista kengistä. Maitoa voin juoda vaikka viikon vanhanakin, yleensä se säilyy pitkään päiväyksen jälkeenkin. Vessan vedän tietenkin enkä hygieniassa säästele, en koe että säästäisin tyhmissä asioissa. En vaan saa mitään kiksejä ylettömästä tuhlaamisesta, mikä toisille tuntuu olevan elinehto onnelliseen elämään.

Vierailija
14/72 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ole koskaan ymmärtänyt miksi leveä elämäntyyli mielletään usein automaattisesti hyväksi ja onnelliseksi elämäksi.

Vierailija
15/72 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ole koskaan ymmärtänyt miksi leveä elämäntyyli mielletään usein automaattisesti hyväksi ja onnelliseksi elämäksi.

En minäkään. Siksi tämä niin mukava harrastus varmaan onkin.

- AP

Vierailija
16/72 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs työkaveri pakonomaisesti säästön takia pyöräilee töihin ympäri vuoden, TÄYSIN poikkeuksetta. Eihän siinä muuten mitään, mutta matka on pitkä ja hän on jo ikääntynyt. Eikä ole panostanut lämpimään vaatetukseenkaan. Ei syö mitään lounasta, ei edes eväitä. Työpaikka tarjoaa kahvin, juo sitä. Ei toki sitäkään paljon, koska luonteeseen kuuluu myös loputon tunnollisuus. Kuvaan kuuluu myös vapaaehtoiset ylityöt ja kotona työskentely, joita kukaan ei vaadi.

Loistava työntekijä!

Sinccis

Vierailija
17/72 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loistava työntekijä!

Sinccis

Ei vaan hölmö

Vierailija
18/72 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kyseessä on psyykkinen sairaus, mikäli tuollaista harrastaa vaikka ei ole pakko. Minä sain eilen palkan, tilille tuli kolme tonnia ja nyt on neljä sataa jäljellä. Osinkoja tulee onneksi kohatpuolin ja viitisen sataa matkakorvauksia.

Vierailija
19/72 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spending My money kirjoitti:

Minusta kyseessä on psyykkinen sairaus, mikäli tuollaista harrastaa vaikka ei ole pakko. Minä sain eilen palkan, tilille tuli kolme tonnia ja nyt on neljä sataa jäljellä. Osinkoja tulee onneksi kohatpuolin ja viitisen sataa matkakorvauksia.

Miksi pidät tätä psyykkisenä sairautena? Jos voin esimerkiksi penniä venyttämällä syödä hyvin halvallakin, niin miksi käyttäisin ruokaan enemmän rahaa?

Vierailija
20/72 |
31.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ylempään viestiin perään - AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä