Harmi, kun nuori ei saa kesätöitä
Kaupungin paikkoihin arvalla valituille ilmoitetaan maaliskuun aikana. Eli ei tärpännyt kun ei oo viestiä tullut. Myöskään tutustu ja tienaa paikoista ei näytä ilmoitusta tulevan. Milläköhän perusteella ne valitaan, pitäisi olla suhteita varmaan.
Kommentit (9)
Töitä pitäs opettaa tehdä lapsesta saakkka. SIiinä kehittyyy terveeeksi nuoreksi ja aikuiiseksi.
Meillä lapset ovat menneet työharjoittelupaikkoihin töihin. Työharjoittelut ovat menneet hyvin ja niiden loputtua lapset kysyivät, olisiko ko. paikasta mahdollisuus saada kesätöitä. Asiat järjestyivät siis jo silloin ja heidän piti vain ilmoitella itsestään ajoissa.
Kesätöiden hakeminen pitää aloittaa jo tammikuussa ja olla aloitteellinen. Äiti ei paikkaa hae, vaan nuori.
Vierailija kirjoitti:
Mua ihmetytti kun melkeen kaikki paikat oli vain 18 vuotta täyttäneille. Kyllä ennen mentiin (päästiin) kesätöihin jo 15v iässä. Mutta ei kai ole tapana enää.
Hyvin on paikkoja alle 18 vuotiaille, ei mitään ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Töitä pitäs opettaa tehdä lapsesta saakkka. SIiinä kehittyyy terveeeksi nuoreksi ja aikuiiseksi.
Ai jaa, meillä taas tykättiin, että nuori on työnsä tehnyt koululukukausien aikana ja on kesälomansa ansainnut. Yhtenäkään kesänä eivät olleet töissä ennen yo-tutkintoa ja silti ovat sijoittuneet hyvin työelämässä. Vanhimman palkka nyt muutama vuosi yliopiston jälkeen n. 12.000€/kk. Nuoremmalla hiukan vähemmän. Paljonkos itselläsi olikaan?
Kaupungin kesäorjaksi ryhtymisessä ei ole järkeä. Palkka on alle 100€/viikko, eli aika paljon saa tehdä työtä saadakseen rahat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai jaa, meillä taas tykättiin, että nuori on työnsä tehnyt koululukukausien aikana ja on kesälomansa ansainnut. Yhtenäkään kesänä eivät olleet töissä ennen yo-tutkintoa ja silti ovat sijoittuneet hyvin työelämässä. Vanhimman palkka nyt muutama vuosi yliopiston jälkeen n. 12.000€/kk. Nuoremmalla hiukan vähemmän. Paljonkos itselläsi olikaan?
Huokaus.. Niin noloa.
Jaa. Asutaan 5000 asukkaan kunnassa ja viime kesänä oli 15-vuotiaalle tarjolla viisi kesätyöpaikkaa, joista kolme taisi ottaa vastaan. Ensi kesälle on jo kaksi työpaikkaa tiedossa. Ja ihan itse on hakunsa hoitanut.
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Asutaan 5000 asukkaan kunnassa ja viime kesänä oli 15-vuotiaalle tarjolla viisi kesätyöpaikkaa, joista kolme taisi ottaa vastaan. Ensi kesälle on jo kaksi työpaikkaa tiedossa. Ja ihan itse on hakunsa hoitanut.
Itse ne haut pitääkin tehdä. Täällä yks kaupunginvaltuutettu haki lähes 18 vuotiaalle lapselleen kesätyöpaikkaa ja siitähän riemu repesi.
Mua ihmetytti kun melkeen kaikki paikat oli vain 18 vuotta täyttäneille. Kyllä ennen mentiin (päästiin) kesätöihin jo 15v iässä. Mutta ei kai ole tapana enää.