Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos työntekijä jaksaa työpäivän jälkeen käydä kaupassa ja tehdä ruokaa, miksei hän voisi tehdä pidempää työpäivää??

Vierailija
28.03.2019 |

Jotkut käy vielä harrastamassakin. Jos jaksaa jotain joogajumppia, miksi ihmeessä ei voisi tehdä pidempää työpäivää? Työn tekemisestä maksetaan. Ja jos siinä kohtaa päivää täytyy jotain syödä, niin voihan sen ruuan tuoda töihin, niin kuin lounaankin.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voisi. Mutta miksi haluaisi?

Vierailija
2/27 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen työtä että saan kustannettua elämiseni ja vapaa-ajan. Säkö teet töitä vaan koska... Miksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikassa ajatellaan noin. Työnantaja tarjoaa ruuat (eikä mikään verottaja rankaise) ja porukka notkuu töissä hyvin pitkät päivät. Lapsiperheissä kotiin sitten palkataan joku muu hoitamaan kotiasiat.

Vierailija
4/27 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle työ on pakollinen paha ja jos rahan takia ei tarvitsisi tehdä töitä en tekisi.

Vierailija
5/27 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä teen työtä että saan kustannettua elämiseni ja vapaa-ajan. Säkö teet töitä vaan koska... Miksi?

Jos työ ei ole sinulle ensimmäinen prioriteetti, niin sinun tilallesi saadaan kyllä joku, jolle on. Jokaisen yhteiskunnassa olijan on jollakin lunastettava paikkansa. Ei voi asettaa huvittelua kaiken yläpuolelle.

Vierailija
6/27 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sossutuella kotona makaavat terveet ihmiset eivät voisi maata kadulla omalla tuella?

Vierailija
7/27 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä teen työtäni, koska mä pidän siitä. Siinä yhdistyy mun vapaa-ajan harrasteeni ja rakkauteni ruokaan.

Kokki

Vierailija
8/27 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos työ ei ole sinulle ensimmäinen prioriteetti, niin sinun tilallesi saadaan kyllä joku, jolle on. Jokaisen yhteiskunnassa olijan on jollakin lunastettava paikkansa. Ei voi asettaa huvittelua kaiken yläpuolelle.

Haahhhahhhhaaahhaaa, onpa hauska provo.

En tunne yhtään ainoaa ihmistä jolle työ olisi ykkösprioriteetti elämässä. Toki niitäkin on, mutta ei taatusti tarpeeksi korvaamaan työpaikoilla kaikki ne joille työ ei ole ykkösenä...

Vierailija
9/27 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

.... no koska sen pitkän työpäivänkin jälkeen täytyy käydä kaupassa ja tehdä ruokaa...

Vierailija
10/27 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vassari-trollaajat taas vauhdissa. Jos jokainen ymmärtäisi että on itse vastuussa omista asioistaan mm. työ, raha, lapset jne niin maailma olisi parempi paikka elää. Tämä sairaaloisen holhoava pahoinvointivaltio voitaisiin ajaa alas. Raunioille voitaisiin perustaa jotain kestävämpää ja inhimillisempää.

Vierailija
11/27 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestä työntekijöille kauppaostosten kotiinkuljetus ja järjestä työntekijöille ilmainen ruokailu työpaikalla. Plussaa saat, jos työntekijät saavat ottaa kotiin ruokaa, niin kotona ei tuhlaannu aikaa ruuanlaittoon. Kotisiivoojat järjestät myös ilmaiseksi. Minä voin sitten olla tunnin pitempään töissä ja siivouspäivinä kaksi tuntia.

Vierailija
12/27 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
13/27 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska pelkkä työ ei riitä. Itse olen luovempi ja aikaa täytyy jäädä itsensä kehittämiselle, rentoutumiselle ja luomiselle, muuten ei jaksa.

Vierailija
14/27 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapitalisti haluaa että duunari painaa pidempään mahdollisimman pienellä palkalla. Nyt eletään aikoja jolloin oikeistovoimat jyllää. Ay-liike halutaan murskata jotta firmoilla olis diktaattorin oikeudet päättää kaikesta. Viime hallitus oli näiden firmojen lakeija. Jos firmat haluaa nöyriä orjia rakentakoot robotteja. 

Vierailija
15/27 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jaksan hädin tuskin käydä joskus kaupassa töiden jälkeen muttaosta eineksiä/leipää/sipsiä koska en jaksa tehdö ruokaa. En myöskään siivota tai viedä koiria lenkille. Viikonloput ei riitä toipumiseen saati että touhuisin/ harrastaisin jotain. Ollaan varmaan kaikki sairaita liikkumattomuuden yms takia mutta ei vain jaksa. Pakko sanoa että elämä pilalla työn takia.

Vierailija
16/27 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vassari-trollaajat taas vauhdissa. Jos jokainen ymmärtäisi että on itse vastuussa omista asioistaan mm. työ, raha, lapset jne niin maailma olisi parempi paikka elää. Tämä sairaaloisen holhoava pahoinvointivaltio voitaisiin ajaa alas. Raunioille voitaisiin perustaa jotain kestävämpää ja inhimillisempää.

Puolestani voidaan palata metsästäjä-keräilijäksi. Se onkin ainoa systeemi jossa ihminen on oikeasti elänyt luonnon kanssa sopusoinnussa.

Vierailija
17/27 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle työnteko on sarja pakkoliikkeitä joita toistan rahasta. Minuuttiakaan en tee enempää kuin sen vaaditun minimin.

Vierailija
18/27 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinäpä se tuoreen vitsin keksit.

19/27 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämän ei ole tarkoitus olla pelkkää palkkatyössä käymistä. Päinvastoin, minusta kannattaisi miettiä sellaistakin vaihtoehtoa, että työaikaa lyhennettäisiin jolloin useammalle ihmiselle riittäisi työpaikka. Kaikki toki saisivat palkkaa vähemmän kun työtuntien määrä vähenisi, mutta vapautuneen ajan voisi käyttää esim. perhesuhteisiin, ystäviin, lepoon ja itseä kiinnostaviin asioihin.

Vaikka aloitus kyllä vaikuttaa provolta.

Vierailija
20/27 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Elämän ei ole tarkoitus olla pelkkää palkkatyössä käymistä. Päinvastoin, minusta kannattaisi miettiä sellaistakin vaihtoehtoa, että työaikaa lyhennettäisiin jolloin useammalle ihmiselle riittäisi työpaikka. Kaikki toki saisivat palkkaa vähemmän kun työtuntien määrä vähenisi, mutta vapautuneen ajan voisi käyttää esim. perhesuhteisiin, ystäviin, lepoon ja itseä kiinnostaviin asioihin.

Vaikka aloitus kyllä vaikuttaa provolta.

No kun ei se pienempi palkka riitä. Nyt menee niin paljon asumiseen, ruokaan ja muuhun, ettei paljon jää säästöön. Aika ohutta nauhaa jää säästöön, ja sitten usein joku pesukone menee rikki niin pitää käyttää niitä säästöjä jolloin ne vähenee. Jos palkka tästä pienenisi, sossu maksaisi sen, mitä en pysty. Sitäkö tarkoitit? Siinä on vain se ongelma, ettei voi harrastaa muuta kuin kirjaston kirjojen lukemista, koska rahankäyttöä vahditaan. Turhuuksiin ei voi käyttää. Tämän takia palkkojen pitäisi pysyä edes jotenkin järjissään. Työaikaa ei voi lyhentää.