Jos työntekijä jaksaa työpäivän jälkeen käydä kaupassa ja tehdä ruokaa, miksei hän voisi tehdä pidempää työpäivää??
Jotkut käy vielä harrastamassakin. Jos jaksaa jotain joogajumppia, miksi ihmeessä ei voisi tehdä pidempää työpäivää? Työn tekemisestä maksetaan. Ja jos siinä kohtaa päivää täytyy jotain syödä, niin voihan sen ruuan tuoda töihin, niin kuin lounaankin.
Kommentit (27)
Hmm. Mun työ vaatii että otan etäisyyttä itse työstä eli kliseisesti lataan akkuja. Se onnistuu parhaiten jossain muualla kuin toimistolla, itse liikun luonnossa, käyn kulttuuritapahtumissa, kuuntelen musiikkia tai luen. Samalla aivot prosessoi asioita ja saan uusia ideoita minimutkaisiin ongelmiin.
Lisäksi jotta ihminen voi hyvin se tarvitsee tasapuolisesti työtä ja vapaa-aikaa, puoliso ja perhekin kiittävät jos olen kotosalla edes joskus.
Enkä voi uskoa että edes vaivaudun vastaamaan tällaiseen provoon...
Miksi ihmeessä pitäisi tehdä enemmän työtä? Työpäiviä saisi päinvastoin lyhentää, niin emme tappaisi itseämme työllä. Minulla on niin rakkaat läheiset ja mielenterveyttäni ylläpitävät harrastukset, joille tarvitsen paljon aikaa, etten tekisi minuuttiakaan pidempää työpäivää.
Työ on minulle taloudellinen välttämättömyys, mutta kaikki merkityksellinen tapahtuu vapaa-ajalla.
Luojan kiitos täällä ei ole samanlaista työkulttuuria kuin Amerikassa. Ap:n mielestä vissiin pitäs elää pelkästään työlle, että työpäivän jälkeen on niin puhki, että kerkee vaan nukkua.
Minä ja moni muu ei saada yhtään lisää palkkaa vaikka tehtäisiin ja tehdäänkin välillä pidempää työpäivää.
Tämä aloitus on varmaan mun työnantajan kirjoittama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä teen työtä että saan kustannettua elämiseni ja vapaa-ajan. Säkö teet töitä vaan koska... Miksi?
Jos työ ei ole sinulle ensimmäinen prioriteetti, niin sinun tilallesi saadaan kyllä joku, jolle on. Jokaisen yhteiskunnassa olijan on jollakin lunastettava paikkansa. Ei voi asettaa huvittelua kaiken yläpuolelle.
Huvittelu on kaikki kaikessa! Työkseni huvitan ihmisiä, ja vapaalla käyn itse huvittelemassa työmaallani :D
Ja alkuperäiseen kysymykseen: en voi olla töissä pitempään, koska paikka menee kiinni kun työaika päättyy. Ei siellä olisi tekemistä enää illalla. :)
-eri
8 tuntia lepoa, 8 tuntia työtä, 8 vapaa-aikaa. Vapaa-aikahan jää oikeasti pienemmäksi, koska pitää ottaa huomioon töihin lähtö ja kotiin paluu. 6-7 tunnin työaika olisi parempi, jotta vapaa-aikaa olisi enemmän.Työpaikan tauot toki työaikaa lyhentää, mutta olet kuitenkin työssä kiinni yli 8 tuntia.