Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi olette naisena valinneet sterilisaation, jos miehenne voisi käydä vasektomiassa?

Vierailija
28.03.2019 |

Jos siis tarkoituksena ehkäisy, eikä muut terveydelliset syyt. Ja jos molemmat olette samaa mieltä, että lapsia ei enää saisi tulla.

Eikö vasektomia ole aika paljon kevyempi ja vaarattomampi operaatio kuin sterilisaatio?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hankin sterilisaation, koska täytin 30, ja mies oli vielä paljon alle. Ja minä olen myös se, joka ei koskaan halua lapsia, mies päättäkööt omasta lisääntymiskyvystään itse.

Vierailija
22/41 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin sinkku kun hankin sterilisaation.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta lääkäri kysyi, että mitä jos tulee ero ja mieleni muuttuu uuden miehen kanssa. Siihen vastasin, että juuri sen takia haenkin sitä steriä itselleni, koska minä olen se, joka ei missään tapauksessa halua lasta, mies saa toki päättää itse omasta kehostaan. 

Onkohan meillä sama gyne? Pk-seutu, kaksiosainen sukunimi, tumma nainen? Mm. naistenklinikalla töissä? 

Vierailija
24/41 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta lääkäri kysyi, että mitä jos tulee ero ja mieleni muuttuu uuden miehen kanssa. Siihen vastasin, että juuri sen takia haenkin sitä steriä itselleni, koska minä olen se, joka ei missään tapauksessa halua lasta, mies saa toki päättää itse omasta kehostaan. 

Täällä aivan sama juttu. :D

Vierailija
25/41 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan meillä sama gyne? Pk-seutu, kaksiosainen sukunimi, tumma nainen? Mm. naistenklinikalla töissä? 

Ei tarvitse olla sama gyne. Kuuluu protokollaan varmistaa, että asiakas ymmärtää, mitä tapahtuu ja että päätös on oikeasti lopulliseksi tarkoitettu.

Jos tuohon kysymykseen vastaa "väärin", saattaa olla, että lääkäri ei kirjoita puoltavaa lausuntoa.

Vierailija
26/41 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla nimenomaan se että minun ei ollut enää turvallista tulla raskaaksi. (Moninkertainen riskisynnyttäjä) Kyllähän ne lääkärit sitä vasektomiaa suositteli kovasti mutta kysyin että miten se muka estää minua tulemasta raskaaksi esim. avioeron/leskeksi jäämisen jälkeen. Totesivat sitten että on tosiaan viisaampaa tehdä toimenpide minulle.

Avioero tai leskeksi jääminen on ehkä niin epärödennäköistä sun hedelmällisessä iässäsi että noin ei olisi kannattanut menetellä.

Tosin en tiedä tilannettasi. Vaikka ukkosi olisi 105-v.

Vierailija
27/41 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua lapsia ja samalla pääsin eroon kuukautisista, kivuista ja endometrioosista. Multa on poistettu kaikki.

Saitko "kaiken poiston" endometrioosiin vedoten? Ja alkoiko vaihdevuodet heti vai joudu(i)tko syömään hormoneja?

Sain. Ne ultras ja se oli levinnyt jo esim. palleaan. Jonkin aikaa siitä piti vääntää, että ei ne ihan tuosta noin vaan sitä tehneet, mutta hyödyt ylitti riskit. Samalla putsasivat sitten kasvuston pois muualtakin. Söin jonkin aikaa hormoneja, mutta jätin ne lopulta pois, koska ne vaihdevuodet tulee kuitenkin niin minusta oli vain pöljä lykätä sitä.

Vierailija
28/41 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasektomia turvallinen? Omalla miehelle tulehtui pahasti ja kärsii nyt pysyvistä kivuista aina ejakulaation yhteydessä.

Vierailija
29/41 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse olla sama gyne. Kuuluu protokollaan varmistaa, että asiakas ymmärtää, mitä tapahtuu ja että päätös on oikeasti lopulliseksi tarkoitettu.

Jos tuohon kysymykseen vastaa "väärin", saattaa olla, että lääkäri ei kirjoita puoltavaa lausuntoa.

Mistäs alapeukku?

Vierailija
30/41 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että kun operaation tekee itselleen, niin vahinkoja ei tule sitten muidenkaan kanssa.

Vierailija
31/41 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies halusi minun pysyvän "hedelmällisenä". Oma hedelmöittämiskykynsä oli hänelle taakka. Meillä oli neljä yhteistä lasta, ja mies halusi toimivan ja riskittömän s+ksielämän. Itse en harkinnutkaan steriä koska tiesin miehen ajatukset.

Vierailija
32/41 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla nimenomaan se että minun ei ollut enää turvallista tulla raskaaksi. (Moninkertainen riskisynnyttäjä) Kyllähän ne lääkärit sitä vasektomiaa suositteli kovasti mutta kysyin että miten se muka estää minua tulemasta raskaaksi esim. avioeron/leskeksi jäämisen jälkeen. Totesivat sitten että on tosiaan viisaampaa tehdä toimenpide minulle.

Avioero tai leskeksi jääminen on ehkä niin epärödennäköistä sun hedelmällisessä iässäsi että noin ei olisi kannattanut menetellä.

Tosin en tiedä tilannettasi. Vaikka ukkosi olisi 105-v.

Ai avioero epätodennäköinen? Salli mun nauraa... sitäpaitsi tiedän useammankin ihmisen joka oli leski siinä iässä kun minulle tehtiin sterilisaatio (33v). Sterilisaation tarkoitus oli nimenomaisesti estää minua tulemasta raskaaksi koskaan enää ikinä. Miten helkkarille sen varmistat jos se en ole minä joka sterkattiin?! Kuka sanoo että harrastan seksiä lopun elämääni saman miehen kanssa?!

Minä olen realisti, en idealisti kuten sinä tunnut olevan.

T: se jolle vastasit

Vierailija
33/41 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla lapsiluku täynnä ja mies ei halua lapsia. Minä olen yli 30 ja mies alle joten minun oli helppo päästä operaatioon. Eikä se mikään iso juttu ollut. Vartin nukutus jossa piuhat poikki. Ei kipuja operaation jälkeen.

Vierailija
34/41 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä en enää halua tulla raskaaksi niin miksi pitäisi steriloida joku muu?

Vierailija
35/41 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käynytkään vaan miehelle tehtiin vasektomia.

Vierailija
36/41 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan siitä syystä, että minä en halua enää koskaan olla raskaana. Elämässä tapahtuu kaikenlaista, erot eivät ole mitään harvinaisia tapahtumia. Mulle tehtiin sektion yhteydessä, ei tätä tarvinnut sikäli siis edes miettiä. Toivoisin nykyään kyllä että myös puoliso teettäisi itselleen vasektomian... 

Vierailija
37/41 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos me molemmat halutaan luopua lisääntymiskyvystämme, ja nauttia seksistä vailla minkäänlaista raskauden pelkoa? Itse oikein odotan ensi vuotta jolloin saan sterilisaation, valitettavasti mies on minua vuoden nuorempi eli minä käyn meistä ensin. Onhan se totta että vasektomia olisi helpompi.

Vierailija
38/41 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli jo 4 lasta, enkä halunnut enempää, mutta en kyllä halunnut syödä pillereitäkään. Ne ei oikein koskaan minulle sopineet. Mies ei ikinä olisi vaivautunut menemään lääkäriin ja toimenpiteeseen, joten minun oli pakko. 

Minä ne seuraukset olisi kuitenkin joutunut kantamaan.

Ottaa kyllä päähän. 

Vierailija
39/41 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mä en enää halua tulla raskaaksi niin miksi pitäisi steriloida joku muu?

Tämä.

Mä en voi käsittää tätä vanhakantaista ajatusta siitä että jos on kerran mennyt naimisiin niin naimissa sitten pysyy ikuisesti. Siis onhan se hienoa että näin on mutta kun ajattelee kuinka yleisiä avioerot on nykyään... ei se miehen steriloiminen periaatteessa mitenkään estä naista tulemasta raskaaksi.

Vierailija
40/41 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan yksi hyvä syy että mies ei suostu. Vaikka ei lapsia enempää tahdokaan. Hyvänen aika jos samalla lähtisi kyvyt! - lienee suuri pelko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän