Mistä saa ostettua halvimmalla Tempur-patjan? Tai samantyyppisen, tosi hyvän älyvaahtopatjan?
Onko kokemuksia, mistä ja milloin saa parhaat tarjoukset Tempur -patjoista?
Etsinnässä
- Tempur-patja
- 25 cm paksu vähintään (Elite)
- Cloud-feel eli se pehmeämpi fiilis (myös Original feel voisi toimia)
- koko mielellään 140 cm, kenties myös 160 cm menettelee
Onko suosituksia, mistä saa hyviä Tempurin tyyppisiä patjoja?
Pitäisi löytää kevyelle ja kurvikkaalle ihmiselle riittävän hyvin mukautuva patja, joka tukee ja ei puuduta
Kommentit (31)
Tuohon vielä että Svane zefir (ja varmaan muutkin Svanet) on myös todella hyvä mukautumaan kroppaan vaikkei se memory foam ole. Siinä on tuollaisia pieniä muovisia kennoja. Itse päädyin siihen enkä tempuriin. Petarin vaihdoin sitten memory foamiin kun se ei ollut niin hyvä.
AP:
Hyviä vinkkejä! Kiitos :)
Vinkit kaikista kehon muotoihin mukautuvista laadukkaista nukkumisalustoista otetaan ilolla vastaan :)
Oikea Tempur on niin kallis että mielelläni kartoitan myös vaihtoehtoiset ratkaisut. Toki hyvään sänkyyn kannattaa investoida mutta sänky on hankala ottaa mukaan jos muuttaa ulkomaille. Kotivakuutus ei myöskään korvaa mitään jos naapuri tuo matkalta tuliaisena luteita tai muutat vahingossa homeasuntoon, josta tarttuu sänkyyn homeitiöitä ja homeen hajua. Elämään saa huolettomuutta sillä, että ei laita järjettömiä summia kiinni materiaan.
Huomioi sitten myös että tempur on suomessa ylihintainen.
Esim jenkeissä tempur petari $250 (queen koko). Suomessa tempur petarit on alkaen tonnin luokkaa ja eivät edes myy pelkkää petaria jollei omista tempur patjaa. Moni kun ostaisi ja laittaisi sen vanhan patjan päälle kun ei sitä eroa huomaa tempur patjaan plus petariin. Täyttä huijausta koko juttu kuten moni muukin patjamyymälä.
Kannattaa vaan kiertää liikkeet, kokeilla eri patjoja ja ostaa sellainen mistä pidät. Halpakin voi tuntua hyvältä. Älä sitten osta mitään maskusta tai finnlandia kalustemaailmasta.
Velfont lakana sitten ainakin myyntipuheen mukaan suojaa patjaa (nesteet ja pölypunkit) ja se tuntuu kyllä hyvältä joten sen puolin ei ole ongelmaa. Älä kuitenkaan osta stockalta vaan tilaa se netistä. Se on halvahko tuote jota stokka myy kalliseen hintaan.
Jysk on toinen liike ikean lisäksi jossa kannattaa vieralla jos haluaa päästä halvalla.
Tuossa vanhassa kuningaskuluttajan testissähän sekä ikean (sultan forsbacka) että jyskin (dreamzone gold) vaahtomuovipatjat voittivat tempurin.
Kannattaa ostaa kaksi 80cm patjaa ja laittaa 160cm petari päälle. Helpompi kuljettaa ja halvempaa.
Sääli ettei noita patjoja voi palauttaa jonkun kokeilujakson jälkeen. Netissä moni kun sanoo olleensa tyytymätön kalliseen patjaan oston jälkeen (tempur, hästens, unikulma jne).
Ääni jyskyn vempurille! Maksaa murto-osan, toimii samalla tavalla ja on ainakin minusta paljon parempi eli pehemiämpi!
Vierailija kirjoitti:
Ääni jyskyn vempurille! Maksaa murto-osan, toimii samalla tavalla ja on ainakin minusta paljon parempi eli pehemiämpi!
Mulla on ollut kummatkin ja ovat ihan erilaisia. Jyskin Dreamzone oli liian pehmeä, Tempur taas sopivan jämäkkä - ei kova missään nimessä. Enää en kopioihin vaihtaisi. Ja miten niin ei myydä pelkkää petaria, kyllä mulla vaan on.
En tajua, miten joku patja voi maksaa enemmän kuin minä maksan autosta. Nykyajan hullutuksia.
Vierailija kirjoitti:
En tajua, miten joku patja voi maksaa enemmän kuin minä maksan autosta. Nykyajan hullutuksia.
Sängyssä vietetään noin kolmasosa elämästä eli on se aika tärkeä. Tietty jos on tyytyväinen halpaan patjaan, niin mikäs siinä, hyvä juttu vaan tietysti.
Olin Ortonissa selkäkuntoutuksessa, ja siellä oli toimintaterapeutilla jyskin petari. Sanoi että peittoaa tempurin hinta-laatusuhteessa. Itselle hankin sellaisen, ja hyvä on ollut. Sänkynä Ikean runko, ja jyskin paksu memoryfoam-petari päällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut kummatkin ja ovat ihan erilaisia. Jyskin Dreamzone oli liian pehmeä, Tempur taas sopivan jämäkkä - ei kova missään nimessä. Enää en kopioihin vaihtaisi. Ja miten niin ei myydä pelkkää petaria, kyllä mulla vaan on.
Niin, sehän on tuossa ongelma. Joillekin se halpa sopii paremmin kuin kallis ja toisille päinvastoin.
Mutta sitä joka maksoi auton verran patjastaan varmaan sapettaa paljon enemmän.
Ja jotkut hästensit, duxit, unikulmat kyllä helposti maksaakin sen kymppitonnin tai enemmän.
Kun olen nukkunut tempurilla, hoteleissa ja airbnb kämpissä niin voin sanoa ettei sillä patjalla ole paljon väliä, ainakaan hinnan puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne kyllä minulle suostuneet, eivätkä jälleenmyyjät. Jonkun huonomman mallin kyllä mutta en sitä mitä halusin.
Sukulaisilla kokemus, että Tempur-patjasta tuli vuodessa tai parissa väsähtänyt ja liian löysä. Ottaisivat nyt mieluummin edullisemman muun patjan ja siihen paksun petauspatjan. Onko muilla ollut samanlaista?
Kannattaa sitten pitää mielessä että noissa kalliimissa patjoissa on myös pitkät toimitusajat kun taas jostakin ikeasta saa heti mukaan. Itselleni venyi se liikkeen kolmen viikon toimitusaika kolmeksi kuukaudeksi.
Mulla oli joku saatannallisen kallis tempur.
Parissa vuodessa meni veteläksi eikä uutenakaan ollut sitä mitä halusin. Myymälässä hoettiin vaan ”kestää muutaman viikon tottua”..
Uskottelin itselleni että kun se maksoi joku viis tonnia niin sen on oltava hyvä.
Tyynyissä sama juttu, melkein kahden huntin ombracio, ihan täyttä schaibaa.
Nyt on unikulmasta mittojen mukaan tehty lavitsa, ja on hyvä.
Tempur tyynyt ovat kyllä kallista huijausta. Itselleni oli liian pienikokoinen joten ei pää ollut vaakasuorana selkärangan kanssa kuten kuvissa.
Netistä tilasin sitten ison memory foam tyynyn joka olis sellainen kun tempurin pitäisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Tuohon vielä että Svane zefir (ja varmaan muutkin Svanet) on myös todella hyvä mukautumaan kroppaan vaikkei se memory foam ole. Siinä on tuollaisia pieniä muovisia kennoja. Itse päädyin siihen enkä tempuriin. Petarin vaihdoin sitten memory foamiin kun se ei ollut niin hyvä.
Kiitos vinkistä!
Kävin tänään testaamassa Svane -sänkyjä Maskussa ja fiilis oli aika kevyt. Siinä on siis geelistä tehtyjä kennoja jousitetussa patjassa pehmentämässä. Hinta oli aika suolainen mutta oli joka tapauksessa kiva kokeilla, jotta saa tuntumaa erilaisiin sänkyihin. Suosikki oli Svane Zenit.
Tempur 7 ja 5 cm paksut petarit löytyy hinnastosta ja heti mukaan kaupoista. Halpajäljitelmät ovat surkeita. Älä sorru niihin koska tulet katumaan. On syy muksi ne ovat halpoja. Edullisimmat saat tempurin outletista, sleep center.fi ja tori ja huuto. Maailmalla on kaikenlaisia hintoja eri syistä ja osa nettikaupoista huojaa. Lisäksi nettitilaukset on aika riskaabeleja koska jos tulee esim väärä tuote niin on aika vaikee palauttaa kun on niin isoja (2x1.60m) tavaroita. Premium tuotteet on muutenkin paras hankkia läheltä niin premium palvelu seuraa mukana. Ulkomailta tilaaminen on myös niin epäekoloogista.
Ne geelikennot on periaatteessa hyvä idea mutta kun näkee ne niin tajuaa että ne ei hengitä yhtään. Ilma ei kulje. Ei voi. Ne on kiinteitä kennoja. Kiinteä ei kuljeta ilmaa tai kosteutta (hikeä) vaan kerää sitä.
Varmaan saksasta. Idealo.de ym.
Jos kauppa ei toimita suomeen niin käytä postinvälitysfirmaa. Mailboxde käytän itse. Ota yhteyttä eka ja kysy jos pystyisivät toimittamaan tuon kokoisen paketin.
Amazon.de myy varmaan tempur kopioita murto-osaan.
Halvimmalla pääset jos vaan ostat tavallisen patjan ja laitat sen päälle kopio memory foam petarin. Tai ostat alkuperäisen tempur petarin ulkomailta. Memory foam petari varmaan maksaa 100-150e amazonista.
Esim Ikeasta saa halvalla patjoja. Myös memory foam mutta se joku sultan oli kyllä kauhea kun ei johtanut lämpöä ollenkaan. Ehkä joillekin sopii jos lämpö ei ole ongelma.