Voiko aktiivinen pyöräilyn harrastaja Jussi Halla-aho olla erottamatta ihan vierasta rengasta oman pyöränsä renkaasta?
HS artikkelissa fillarisalapoliis selvittänyt, että Halla-ahon pyörän vieressä ollut vääntynyt rengas on ihan eri kuin Halla-ahon pyörään sopiva rengas. Eli Halla-ahon pyörän rengasta ei väännetty, vaan häneltä vietiin rengas - mitä stadissa tapahtuu jatkuvasti - ja tilalle jätettiin vääntynyt rengas. taidettiin laittaa vahinko siis kiertämään.
Halla-aho kuitenkin julkaisee kuvan, jonka perusteella syntyy mielikuva, että juuri hänen pyöränsä rengasta on väännelty. Vaikka ei oltu.
Itse en ole edes aktiivinen pyöräosien suhteen, mutta kokemukseni on, että aktiivisesti pyöräilyä harrastavat pyöräilijät yleensä ovat aika tarkkoja välineistään. Ja miespuoliset huoltavat ja korjailevat niitä itse, varsinkin jos pyöräilevät ympäri vuoden. Halla-aho sanoo haastattelijalle, että hänen pyöränsä takarengas oli alkuperäinen.
Voiko olla mahdollista että hän ei huomannut, että viereen jätetty rengas ei ollut hänen oman pyöränsä rengas?
https://www.hs.fi/junkkari/art-2000006050796.html?share=0192f16e1341aa6…
Kommentit (55)
Mitähän jännää persuleiden thinktankissä kehiteltyä uhriutumismateriaalia on vielä luvassa ennen vaalipäivää?
Ihan varmasti takarengasvaras jättää aina risan tilalle.
Pelkkä kiekon varastaminen olisi vain varkaus. Rikkinäisen kiikuttaminen tilalle on kannanotto.
Tuskin on koskaan itse huoltanu tai peräti vaihtanu rengasta.
Joten ei pikaisesti huomaa eroa.
”Miksi Sipilä ei reagoinut, kun muutama päivä sitten Halla-ahon polkupyörä rikottiin pahoin? Oliko se sitä parempaa väkivaltaa/ilkivaltaa?
Miksi Sipilän tai kenenkään muunkaan poliitikon olisi pitänyt reagoida siihen, että mestarin vaalitemppu ei saanut toivottua vastakaikua?
Vierailija kirjoitti:
Mä teorioisin niin, että voro on löytänyt fillarin, jonka lukon saa rikki kampeamalla. Kampeamisen seurauksena kuitenki pyörän takarengas vaurioitui. Sitten voro bongaa fillarin, joka on lukittu tavalla, joka jättää takarenkaan "tyrkylle". Voro nappaa H-A:n pyörästä itselleen yyden, ja jättää vanhan niille sijoillensa (sillä miksi hän sitä mukanaan roudaisi). Eli muistakaa pyörästänne lukita sekä kiekot, että runko, mielellään useammalla lukolla!
Vierailija kirjoitti:
”Miksi Sipilä ei reagoinut, kun muutama päivä sitten Halla-ahon polkupyörä rikottiin pahoin? Oliko se sitä parempaa väkivaltaa/ilkivaltaa?
Miksi Sipilän tai kenenkään muunkaan poliitikon olisi pitänyt reagoida siihen, että mestarin vaalitemppu ei saanut toivottua vastakaikua?
Tarkoitat varmaan vihervasemmiston vaalitemppu.
Ensin keksitään lapsellinen temppu, jonka uskotaan tarjoavan mahdollisuuden uhriutumiseen. Kun temppu sitten lässähtää alkaa ulvonta sen saaman vasteen vähäisyydestä, ei ministeritason kommenttia tms. Kun asioiden todellinen luonne paljastuu ja temppu todetaan järjestetyksi alkaa selittely jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä teorioisin niin, että voro on löytänyt fillarin, jonka lukon saa rikki kampeamalla. Kampeamisen seurauksena kuitenki pyörän takarengas vaurioitui. Sitten voro bongaa fillarin, joka on lukittu tavalla, joka jättää takarenkaan "tyrkylle". Voro nappaa H-A:n pyörästä itselleen yyden, ja jättää vanhan niille sijoillensa (sillä miksi hän sitä mukanaan roudaisi). Eli muistakaa pyörästänne lukita sekä kiekot, että runko, mielellään useammalla lukolla!
Roudasi koska halusi v#ttuilla Halla-aholle.
Vierailija kirjoitti:
Ensin keksitään lapsellinen temppu, jonka uskotaan tarjoavan mahdollisuuden uhriutumiseen. Kun temppu sitten lässähtää alkaa ulvonta sen saaman vasteen vähäisyydestä, ei ministeritason kommenttia tms. Kun asioiden todellinen luonne paljastuu ja temppu todetaan järjestetyksi alkaa selittely jne.
Niin mitähän nyt on paljastunut? Se että tilalle on jätetty jonkun muun pyörän risa rengas.
Mitä se kertoo sinulle asioiden todellisesta luonteesta, Mr Watson?
Vierailija kirjoitti:
Selvä anarkojen iskuhan tuo on.
Vierailija kirjoitti:
Päivän pääuutinen.
Voi jumalauta tätä.
Seiskassa?
Ai että. Halla-aho väitti epätotuutta ja nyt uskikset selittää tuhkaa kullaksi.
Vierailija kirjoitti:
Halla-aho väitti epätotuutta
Perustele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Roudasi? Kun nimenomaan ei roudannut. Mitä varas tekee p*skotulla renkaalla? Ei mitään. Eli varas jätttää vanhan rikkinäisen renkaan siihen mihin se jää, ja fillaroi auringonlaskuun uudella, kahdesta eri pyörästä kootulla ratsullaan. Helsingissä ja muissa isoissa kaupungeissa se on valitettavan yleistä, että pyöriä pöllitään. Sen on kokenut jossain vaiheessa elämäänsä lähes jokainen pyöränomistaja, myös minä ja useampi kaverini. Nyt p*ska nakki kävi poliitikolle, joka varmaankin jatkossa muistaa lukita pyöränsä paremmin.
Kas kas - vaalit on tulossa ja media täyttä päätä tarjoaa tietynlaista mielikuvaa ja vaikuttamista.
No. Kun kansanedustan pihalla käy joku tallossa lunta niin jopa Eduskunnan turvallisuusjohtajaa informoidaan asiasta :-)
"Pekka Haaviston kotipihaan tallottiin homottelu – ”Eduskunnan turvallisuusjohtajaa on informoitu tapahtuneesta”"
Ilmeisesti pahempi solvaus olisi ollut kirjoittaa "heterot"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Roudasi? Kun nimenomaan ei roudannut. Mitä varas tekee p*skotulla renkaalla? Ei mitään. Eli varas jätttää vanhan rikkinäisen renkaan siihen mihin se jää, ja fillaroi auringonlaskuun uudella, kahdesta eri pyörästä kootulla ratsullaan. Helsingissä ja muissa isoissa kaupungeissa se on valitettavan yleistä, että pyöriä pöllitään. Sen on kokenut jossain vaiheessa elämäänsä lähes jokainen pyöränomistaja, myös minä ja useampi kaverini. Nyt p*ska nakki kävi poliitikolle, joka varmaankin jatkossa muistaa lukita pyöränsä paremmin.
Toivottavasti tää rikas poliitikko muistaa vastaisuudessa myös olla uhriutumatta tuosta mitä tavallisille ihmisille käy helsingissä koko ajan. Ai mutta jussi onkin sieltä Eirasta, missä kultainen pyöräkin varmaan saa olla rauhassa. Mitäs se tavallisen kansan menosta tajuaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tää rikas poliitikko muistaa vastaisuudessa myös olla uhriutumatta tuosta mitä tavallisille ihmisille käy helsingissä koko ajan. Ai mutta jussi onkin sieltä Eirasta, missä kultainen pyöräkin varmaan saa olla rauhassa. Mitäs se tavallisen kansan menosta tajuaa.
Itse toivoisin tästä ongelmasta nyt nousevan enemmän keskustelua, sillä se on ihan älytöntä p*skaa, että samalla kun puhutaan ilmastonmuutoksesta ja autoilun varjopuolista, ihmiset (kuten minä) jotka mielummin liikkuisivat pyörillä, saavat pelätä sydän syrjällään joka kerta kun jättää ihanan ja kalliin pyöränsä parkkiin. Pitäisi joko kulkea bussilla, tai ajaa jotain vanhaa, ruosteista rämää (joka muuten vie pyöräilystä tehokkaasti ilon), jotta varmasti pääsee pyörällä vielä kotiinkin. Itse kannan mukanani varmaan pyörän painon (ja hinnan) verran myös erilaisia lukkoja, tietäen, että motivoitunut, akkurälläkällä varusteltu nisti saisi silti ratsuni vapautettua suhteellisen vähäisellä vaivalla. Pyörävarkaita pitäisi alkaa käsittelemään samoin, kuin ennen vanhaan lännessä hevosvarkaita. Ugh.
Tämä Eiran elitisti on kyllä uusimman face-päivityksensä perusteella täysin vieraantunut Helsingin todellisuudesta. Stadissa pöllitään kiekkoja ja fillareita kokoajan, keskellä kirkasta päivää. - Ja kehtaa edelleen lopuksi luoda mielikuvaa, että kohdistui juuri häneen. Vaikka syy on ilmeinen: lukitsematon takakiekko.
"Ihmettelen myös suuresti, että joku on keskellä kirkasta päivää, auki olevan kahvilan ikkunan edessä, varastanut täysin tavallisesta fillarista takapyörän, joka ei lähde irti ilman työkaluja. Telineessä oli useita polkupyöriä, ja muut olivat koskemattomia."
Anarkot siis varastivat Halla.ahon pyörästä renkaan ja jättivät rikkinääisen tilalle v*ttuillakseen.