Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keski-ikä ja luhistunut keskivartalo

Vierailija
28.03.2019 |

Tiedätte varmaan ilmiön. Jossakin vaiheessa iso osa naisista muuttuu keskeltä säkkimäisiksi. En puhu lihomisesta, vaan muodon muuttumisesta.

Se ei tapahdu synnytyksien seurauksena - itsekin olen 42-vuotias kolmen lapsen äiti ja vielä kapea keskeltä. Vatsa vähän pömpöttää, mutta kuitenkin keskivartalo selkeästi kapenee hartioista vyötärölle.

Mikä sen tekee? Huono lihaskunto? Vaihdevuosien hormonitoiminta? Milloin se tapahtuu? Voiko sitä estää?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kroppa on pysynyt kunnossa, koska teen todella raskasta fyysistä työtä. Ei tarvitse ainakaan salilla käydä, työnteko pitää kunnon hyvänä.

Eli en ole siltä osin ainakaan vielä rupsahtanut.

Työssäni tarvitaan voimaa ja kestävyyttä. N40

Mä heräsin nelikymppisenä siihen ajatukseen, että hyvänen aika, olen istunut kohta puolet elämästäni (työpäivät siis, istumatyö)! Oli korkea aika tehdä asialle jotain.

Jostain syystä naiset suhtautuu kauhean kiukkuisesti jos heille kertoo esim kuntosalilla käymisestä. Ajatellaan heti, että siellä persettä pyllistellään ja otetaan kuvia.

Valitettavasti tässä pätee pitkälti se, että minkä taakseen jättää, sen edestään löytää.

Vierailija
42/47 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm..kyllä, uskon että lihaskuntotreenillä voi tosiaan vaikuttaa asiaan. Ja toivon. Olen 52-vuotias nainen, ja vaihdevuosissa parhaillaan. Minulla on ainakin vielä selkeä vyötärö, ei nyt litteä vatsa, mutta ei mikään pömppiskään. Käyn salilla 3-4 kertaa viikossa, punnerruksia, lankkua, kylkilankkua jne.. jonkin verran myös laitteilla. Meinasin jo heittää hanskat tiskiin kun pikkuhiljaa olin lihonut 5-7 kg, mutta nyt olen laihduttanut yli 10 kg ja tehnyt salitreenistä elämäntavan ja aion jatkaa. En suostu keskivartalolihavaksi mummoksi =D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lantion pyöritys terveellistä, muista viis mutta itsesi takia.

Vierailija
44/47 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä ihmetyttää ihmisten ihmetys kun keho muuttuu kun ikää tulee eikä liiku vahingossakaan juuri ollenkaan.

Ravinnosta turha edes aloittaa mitään.

Vierailija
45/47 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös sisäinen muutos on tapahtuva, se, ettei kaikki pyöri sen ympärillä, miltä näyttää edestä, takaa ja sivulta.

Mitä jos se sisäinen muutos olisi niin suuri, että siitä ulkoisestakin muutoksesta syineen ja seurauksineen voitaisiin puhua provosoitumatta.

Vierailija
46/47 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

N52 kirjoitti:

Hmm..kyllä, uskon että lihaskuntotreenillä voi tosiaan vaikuttaa asiaan. Ja toivon. Olen 52-vuotias nainen, ja vaihdevuosissa parhaillaan. Minulla on ainakin vielä selkeä vyötärö, ei nyt litteä vatsa, mutta ei mikään pömppiskään. Käyn salilla 3-4 kertaa viikossa, punnerruksia, lankkua, kylkilankkua jne.. jonkin verran myös laitteilla. Meinasin jo heittää hanskat tiskiin kun pikkuhiljaa olin lihonut 5-7 kg, mutta nyt olen laihduttanut yli 10 kg ja tehnyt salitreenistä elämäntavan ja aion jatkaa. En suostu keskivartalolihavaksi mummoksi =D

Jotenkin toivoisin, että tässä asiassa selviäisi liikunnalla ja ryhtiharjoituksilla, laihduttaminen ei ole oikein oma juttuni. Mutta tiedä miten tässä mieli muuttuu itsetutkiskelun myötä.

-Ap.

Vierailija
47/47 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin se vyötärö katoaa vaikka paino pysyy entisellään. Minulla se alkoi näkymään vähän ennen 60 vuotta.