Miten pitkä on pitkä mies
Deittipalstoilla mies kuvaa itseään pitkäksi, minkä pituisen miehen odotat tapaavasi?
Kommentit (47)
No, mutta pituuteensa ei paljolti pysty vaikuttamaan, niin ei kannata huolehtia :D
Vierailija kirjoitti:
Niin, että kun keskipituus on 178 niin sen ylikö on muka pitkä? :D
Kyllä joku 80% suomalaisista miehistä osuu välille 175-185 niin vasta sen jälkeen voi alkaa puhua pitkästä miehestä.
Minun mielestä 178cm on pitkä. Aloituksessa ei kysytty faktoja vaan vastaajan mielipidettä.
Jos olisin tehnyt tänne aloituksen, miten hoikka on hoikka nainen ja pistänyt kilot: 45,50,55,60
Arvaa oltaisko topici poistettu? :)
Vastasin yli 180, silmissäni 175 alkaa olla jo pitkä. Otin tämän mielipidekysymyksenä koska mitä järkeä olisi kysyä palstalla asiaa, josta on tilastot tehty? Mielestäni 185 on jo tosi pitkä ja 190 ihan liian pitkä (pituuteen perustuva sairastavuus aina vain lisääntyy)
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin tehnyt tänne aloituksen, miten hoikka on hoikka nainen ja pistänyt kilot: 45,50,55,60
Arvaa oltaisko topici poistettu? :)
No sitä ei voisi oikein noin edes arvioida, koska pituus vaikuttaa painoon. Jos 180 cm nainen on 45 kiloa niin hän on jo sairaalloisen alipainoinen, sensijaan jos nainen on 150 cm ja 45 kiloa hän on normaalipainoinen.
Vanha keskustelu mutta pakko oli mainita.
TYPERÄ kysely. Tässähän haetaan kahta ERI asiaa.
Sitä jotenkin ajattelee, että pitkä mies tarkoittaisi miestä, joka on ollut pitkä ollessaan pisimmillään. Tuossa 25 - 74 -vuotiaiden aineistossa on mukana paljon niitä, jotka jo vanhuuttaan ovat alkaneet painua kasaan. Joillakin se kutistuminen alkaa tosi varhain. Tapasin äskettäin pitkästä aikaa ikäiseni miespuolisen serkkuni (ollaan 55-vuotiaita kumpikin), ja yllätyin kun olinkin häntä pidempi. Ei niin ennen ollut.
Itse olen törmännyt vähän toisenlaisiin tilastoihin suomalaisten keskipituudesta (ks. file:///C:/Users/Omistaja/Downloads/ttjk0311.pdf), eli että miehillä olisi 181 senttiä. Keskipituus plus miinus keskihajonta on minusta se "normaali", siitä alle ollaan lyhyitä ja siitä yli pitkiä. Koska keskihajonta on 6 senttiä, olisi mies pitkä, jos on 187-senttinen tai yli.