Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Reserviläiset hinkuvat kertausharjoituksiin. Oletko itse tai onko puolisosi käynyt kertaamassa?

Vierailija
28.03.2019 |

Verkkouutisten mukaan reserviläiset hinkuvat kertausharjoituksiin. Vuosittain harjoituksiin osallistuu vain 18000 asevelvollista, eli tasaisella jakaumalla käsky tulisi kerran 50 vuodessa. Onko teidän perheestä käyty harjoituksissa?

Reserviläiset hinkuvat kertausharjoituksiin. Oletko itse tai onko puolisosi käynyt kertaamassa?

Vaihtoehdot

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies on ollut harjoituksissa varmaan joka vuosi viimeisten 10 vuoden aikana. On ihan hyvää vaihtelua normaalille arjelle ja harjoitusten jälkeen osaa taas arvostaa asioita, joita yleensä pidetään itsestäänselvyytenä. Voisivat se silti välillä jonkun muunkin käskeä harjoituksiin.

Vierailija
2/16 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole käsketty, mutta muutaman kerran olen vapaaehtoisesti mennyt. Sellaista vaihtoehtoa ei tuosta löytynyt joten en vastaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole enkä mene

Vierailija
4/16 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä vuotta sitten pääsin reserviin eikä ole vielä itselle tullut kutsua. Eipä kyllä sijoituspaikkaakaan meidän porukalle määrätty. 

Vierailija
5/16 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt armeijaa.

Vierailija
6/16 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole käsketty, mutta muutaman kerran olen vapaaehtoisesti mennyt. Sellaista vaihtoehtoa ei tuosta löytynyt joten en vastaa.

Minua on käsketty ja pyydetty, molemmissa olen käynyt. Tosin viimeiseen pyyntöön, sekin jo yli 10v jätin lähtemättä. Varareservin I luokassa vielä 10 kk jäljellä, sitten enää sitäkään. Muutama vuosi vielä eläkkeelle ja sitten tavarat myyntiin ja muutto maasta.

Vierailija
7/16 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

22 vuotta reservissä eikä kertauskäskyä ole näkynyt. Voisin kyllä mennä kertaamaan, jos käsky tulisi.

Vierailija
8/16 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armeija pitäisi lopettaa ensimmäiseksi, kun puhutaan ilmastonmuutoksen estämisestä.

Vierailija
9/16 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies kuuluu merivoimien maakuntajoukkoihin, eli on aktiivireserviläinen. Heillä on pakolliset, 5-6 päivän pituiset kertausharjoitukset 2 kertaa vuodessa. Lisäksi useampia vapaaehtoisia 2-3 päivän harjoituksia on useita kertoja vuodessa.

Vierailija
10/16 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

-93 siirryin harmaista reserviin.

Eipä ole kertaamassa tarvinnut käydä.

Vierailija
11/16 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

-93 siirryin harmaista reserviin.

Eipä ole kertaamassa tarvinnut käydä.

Sama vuosi. 14 harjoitusta käytynä ja kolmesti ylennetty. Vielä on 15 vuotta reservissä ennen kuin tulee ikä vastaan.

Vierailija
12/16 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onlen käynyt. Viimeksi syksyllä 2017 olin pääsotaharjoituksessa.

Vierailija
13/16 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

C babers. Ei ole hinkua mihinkään tuollaiseen

Vierailija
14/16 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuostuhannella 4vrk ja siitä hyvästä laittoivat yhdet napit lisää tosin 10 vuotta harjoitusten jälkeen - vmp.

Nyt kertauskutsu olisi se jokseenkin epätoivotuin lappu postissa. Onneksi on sen verran setä ettei moisesta ole vaaraa...

Vierailija
15/16 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjattomat joutuu uusintaoppiin.

Vierailija
16/16 |
28.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kutsuttu enkä menisi vaikka kutsuttaisiin.