Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

Stadin asunnot / Heka Kalasatama Kapteeni Sundmanin katu 1-3

Toiveikas
27.03.2019 |

Haettu on Heka Kalasatama Kapteeni Sundmanin katu 1-3 kohteeseen👍Onko kukaan saanut asuntotarjoustađŸ“Č👍

Kommentit (348)

Vierailija
281/348 |
11.05.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ei ollut minullakaan onni myötĂ€ tĂ€llĂ€ hetkellĂ€đŸ˜€Onnittelut asunnon saaneille👍

Vierailija
282/348 |
11.05.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Sain siis kaksion, kansiotani ei oltu pÀivitelty ennen/vÀlissÀ, sain tekstiviestin ennen neljÀÀ jossa ilmoitettiin, ettÀ tarjoavat asuntoa, ehdollinen tarjous ja pian tuli toinen viesti missÀ sanottiin ettÀ sivua pÀivitetty. KÀvin lukemassa sÀhköpostin, missÀ tiedot asunnosta ja kerrottiin miten jatkat prosessia. Seuraavana pÀivÀnÀ lÀhetin vero ja palkka tiedot. Varmistus asunnon saannista tuli heti. Vuokrasopimus tehdÀÀn viikon sisÀllÀ sÀhköisesti. Avaimet jaetaan 31.5 ja muuttamaan pÀÀsee heti. Itse muutan vasta heinÀkuussa, mutta joudun maksamaan kesÀkuun vuokran. Jos tÀhÀn ei olisi suostunut, olisi menettÀnyt asunnon. Eli ota tai jÀtÀ mentaliteetilla. Onnea muillekin asunnon saaneille!

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/348 |
11.05.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

MillÀ kriteereillÀ porukka on saanut asunnon? Kun omasta syystÀ johtumaton asunnottomuuden uhka, pienituloisena yh:na ja lÀhialueen kasvattimena/pk jatkumo jne. ei riitÀ.

Vierailija
284/348 |
11.05.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MillÀ kriteereillÀ porukka on saanut asunnon? Kun omasta syystÀ johtumaton asunnottomuuden uhka, pienituloisena yh:na ja lÀhialueen kasvattimena/pk jatkumo jne. ei riitÀ.

Onko sulla kuinka laaja haku-alue? Jos annat ymmÀrtÀÀ hakemuksessa et sulla asunnon uhka ja oot yh-Àiti, sit hakemuksessa et hae kun vaan kalasatamaan, nii saa kuvan et onko sulla oikeesti uhka, jos ei kelpaa kun yks alue. Sillon et tuu valituksi. Tottakai jos sulla laajalti haku ja kailenlaisiin kohteisiin, nii ihmettelen ettet saa asuntoa.

Vierailija
285/348 |
11.05.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Onko nÀissÀ ns. paremmanalueen heka-kohteissa minkÀlaista asukasta vaan? Meinaan ettÀ vaikka painotetaan monipuoliseen asukasrakenteeseen,nii nÀissÀ kohteissa harvemmin on työtöntÀ sossu/ kelan kassan asiakkaita esim. pÀihdetaustaisia, vaan työssÀkÀyviÀ ihmisiÀ. TietÀÀkö kukaan? Vai ihan samanlainen asukasrakenne kun esim kontulan heka-kohteissa?

Vierailija
286/348 |
11.05.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisikohan syynÀ tuo pienituloisuus? Vuokrat eivÀt ole mitÀÀn kovin alhaisia uusilla asuinalueilla.

Haluavat varman vuokranmaksun ja työssÀkÀyviÀ.

Vierailija
287/348 |
11.05.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko nÀissÀ ns. paremmanalueen heka-kohteissa minkÀlaista asukasta vaan? Meinaan ettÀ vaikka painotetaan monipuoliseen asukasrakenteeseen,nii nÀissÀ kohteissa harvemmin on työtöntÀ sossu/ kelan kassan asiakkaita esim. pÀihdetaustaisia, vaan työssÀkÀyviÀ ihmisiÀ. TietÀÀkö kukaan? Vai ihan samanlainen asukasrakenne kun esim kontulan heka-kohteissa?

SelvÀsti painottuu asukasrakenne nÀillÀ uusilla alueilla. Lapsuuden kaveri on metrokuljettaja ja kun jÀi yksinhuoltajaksi, sai asunnon Kalasatamasta. Kertoi, ettÀ heidÀn talossaan on monia kaupungin työsuhteessa olevia ja lisÀksi paljon työssÀkÀyviÀ yksinhuoltajia, seinÀnaapurina lentoemÀntÀ kolmine lapsineen.

Vierailija
288/348 |
12.05.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla kuinka laaja haku-alue? Jos annat ymmÀrtÀÀ hakemuksessa et sulla asunnon uhka ja oot yh-Àiti, sit hakemuksessa et hae kun vaan kalasatamaan, nii saa kuvan et onko sulla oikeesti uhka, jos ei kelpaa kun yks alue. Sillon et tuu valituksi. Tottakai jos sulla laajalti haku ja kailenlaisiin kohteisiin, nii ihmettelen ettet saa asuntoa.

LÀhialueet. Kuten sanoin, olen itsekin alueen kasvatti, tÀÀllÀ pÀivÀkodit ja tukiverkosto. En lÀhde Kontulaan kasvattamaan lapsia, mieluummin vaikka vanhempien nurkkiin siksi aikaa. Sittenkö olen asunnon tarpeessa kun ensin saan asunnon sieltÀ Kontulasta? Itse ajattelisin ettÀ sillÀ olisi myös painoarvoa missÀ olet asunut ja missÀ lapset on kouluissa/pÀivÀkodeissa, ettei koko elÀmÀÀ tartte laittaa uusiksi...? Miksi itse seuraat tÀtÀ palstaa tai koet olevasi oikeutetumpi nÀihin? Toivottavasti jokaisella on oikeus pÀÀttÀÀ asuinpaikastaan, ilman ettÀ sillÀ perusteella mÀÀritellÀÀn oletko uskottava.

Pienituloisuudesta... kalliimpia ne asunnot vapailla markkinoilla on, eikĂ€ tietÀÀkseni nĂ€itĂ€ ”hyvĂ€tuloisille” jaeta. Tuskin hyvĂ€tuloiset haluaa edes asua (usein levottomissa) kaupungin kĂ€mpissĂ€ kun voi ostaa omankin.

Vierailija
289/348 |
13.05.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

LÀhialueet. Kuten sanoin, olen itsekin alueen kasvatti, tÀÀllÀ pÀivÀkodit ja tukiverkosto. En lÀhde Kontulaan kasvattamaan lapsia, mieluummin vaikka vanhempien nurkkiin siksi aikaa. Sittenkö olen asunnon tarpeessa kun ensin saan asunnon sieltÀ Kontulasta? Itse ajattelisin ettÀ sillÀ olisi myös painoarvoa missÀ olet asunut ja missÀ lapset on kouluissa/pÀivÀkodeissa, ettei koko elÀmÀÀ tartte laittaa uusiksi...? Miksi itse seuraat tÀtÀ palstaa tai koet olevasi oikeutetumpi nÀihin? Toivottavasti jokaisella on oikeus pÀÀttÀÀ asuinpaikastaan, ilman ettÀ sillÀ perusteella mÀÀritellÀÀn oletko uskottava.

Pienituloisuudesta... kalliimpia ne asunnot vapailla markkinoilla on, eikĂ€ tietÀÀkseni nĂ€itĂ€ ”hyvĂ€tuloisille” jaeta. Tuskin hyvĂ€tuloiset haluaa edes asua (usein levottomissa) kaupungin kĂ€mpissĂ€ kun voi ostaa omankin.

Mulla on hakemuksessa tÀysin samat kriteerit kun sullakin, ja en pidÀ itteeni mitenkÀÀ etu-oikeutettuna saamaan asuntoa Kalasatamasta. Sanoinko missÀÀn niin, vaan mistÀ pÀÀttelit? Tottakai mua harmittaa kans ettei arpa mun kohdalle osunut, ja tiedostan et alueen suppee rajaus vaikeuttaa mun saamasta asuntoa. 5000-hakijan joukossa löytyy varmaa "muutama", joka hakee samoilla kriitereillÀ kun mekin. Ihmettelen asennettas et rupeet vaahtomaan seuraavani tÀtÀ ryhmÀÀ. Ihan haluun olla ajan tasalla miten noiden asuntojen kÀy...

Vierailija
290/348 |
13.05.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Onko kukaan kuullut autopaikoista vielÀ?

Vierailija
291/348 |
14.05.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

EnsimmÀistÀ kertaa hain hekan asuntoa, ja sen sain. Ei voisi iloisempi enÀÀ olla. 3 lapsen kanssa muutetaan 4h+k asuntoon.

Paljon onnea myös muille tuleville naapureilleni =)

Vierailija
292/348 |
14.05.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Me saatiin myös kolmio, viime viikolla tuli tieto ja nyt vuokrasopimus tehty. TÀssÀ vaan harmittaa se ettÀ joudutaan kesÀkuussa maksaa 2 asunnon vuokrat. asutaan siis nytkin kaupungin asunnossa. Toki tiedÀn ettÀ on kuukauden irtisanomisaika ja nÀin se homma menee mutta meillÀ ei ole ollut edes mahdollisuutta irtisanoa nykyistÀ asuntoamme ajoissa kuukautta ennen koska saatiin niin myöhÀÀn vasta tieto tulevasta asunnosta... ihmetyttÀÀ vÀhÀn tÀmÀ.. onko vuokralaisena mitÀÀn oikeutta...

Vierailija
293/348 |
14.05.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me saatiin myös kolmio, viime viikolla tuli tieto ja nyt vuokrasopimus tehty. TÀssÀ vaan harmittaa se ettÀ joudutaan kesÀkuussa maksaa 2 asunnon vuokrat. asutaan siis nytkin kaupungin asunnossa. Toki tiedÀn ettÀ on kuukauden irtisanomisaika ja nÀin se homma menee mutta meillÀ ei ole ollut edes mahdollisuutta irtisanoa nykyistÀ asuntoamme ajoissa kuukautta ennen koska saatiin niin myöhÀÀn vasta tieto tulevasta asunnosta... ihmetyttÀÀ vÀhÀn tÀmÀ.. onko vuokralaisena mitÀÀn oikeutta...

EiköhÀn sun oikeus ole se ettei sitÀ asuntoa olisi ollut pakko ottaa vastaan. YmmÀrrÀn, ettÀ harmittaa, mutta ei tossa kyllÀ mitÀÀn vuokralaisen oikeuksia rikota.

Vierailija
294/348 |
14.05.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Miten pysÀköinti Kalasatamassa? Onko mahdollisuutta asukaspysÀköintiin jos ei saa autopaikkaa?

Vierailija
295/348 |
14.05.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

HirvittÀÀ kuinka suuri ruuhka muuttajista mahtaa koko kuun vaihteen viikonlopun olla. En ole koskaan ennen muuttanut asuntoon johon valtaosa muuttaa saman pÀivÀn aikana.

Vierailija
296/348 |
15.05.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten pysÀköinti Kalasatamassa? Onko mahdollisuutta asukaspysÀköintiin jos ei saa autopaikkaa?

Vielku broidi asu siellÀ vuos sitten, nii ainakaan sillon ei ollu mitÀÀn asukas/ alue pysÀköintiÀ Kaliksessa. Se on kyl tosi syvÀltÀ.

Vierailija
297/348 |
15.05.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HirvittÀÀ kuinka suuri ruuhka muuttajista mahtaa koko kuun vaihteen viikonlopun olla. En ole koskaan ennen muuttanut asuntoon johon valtaosa muuttaa saman pÀivÀn aikana.

Parissa uudiskohteessa asunut, onneks maatasossa, koska hissi menee usein rikki muutossa kun tavarat kolhii ovea, ja ruuhkaa on. Jos mahdollista, niin muutto muuna pÀivÀnÀ.

Vierailija
298/348 |
15.05.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on hakemuksessa tÀysin samat kriteerit kun sullakin, ja en pidÀ itteeni mitenkÀÀ etu-oikeutettuna saamaan asuntoa Kalasatamasta. Sanoinko missÀÀn niin, vaan mistÀ pÀÀttelit? Tottakai mua harmittaa kans ettei arpa mun kohdalle osunut, ja tiedostan et alueen suppee rajaus vaikeuttaa mun saamasta asuntoa. 5000-hakijan joukossa löytyy varmaa "muutama", joka hakee samoilla kriitereillÀ kun mekin. Ihmettelen asennettas et rupeet vaahtomaan seuraavani tÀtÀ ryhmÀÀ. Ihan haluun olla ajan tasalla miten noiden asuntojen kÀy...

"Jos annat ymmÀrtÀÀ hakemuksessa et sulla asunnon uhka ja oot yh-Àiti, sit hakemuksessa et hae kun vaan kalasatamaan, nii saa kuvan et onko sulla oikeesti uhka, jos ei kelpaa kun yks alue. Sillon et tuu valituksi." TÀstÀ "vaahtosin", eli mielestÀsi koska en hae Kontulasta asuntoa, kaupunki on sitÀ mieltÀ ettÀ en sitÀ tarvitse, sen sijaan se kelle ei ole vÀliÀ, valittaisiin nÀihin? Veikkaan ettÀ jos laitan sen Kontulan, saisin asunnon just sieltÀ, enkÀ koskaan pÀÀsisi pois, koska "en ole enÀÀ asunnon tarpeessa". Itsekin olet valinnut tÀmÀn tien, joten et taida uskoa tuota teoriaa itsekÀÀn. Toki se vaikuttaa heikentÀvÀsti yleisesti asunnon saantiin, se on selvÀÀ, mutta tuskin siihen ettÀ katsovat ettÀ olen vÀhemmÀn tarpeessa koska minulla on toiveita sijainnin suhteen. Se ei lue missÀÀn tuolla ohjeissakaan, ettÀ se olisi vÀhempiarvoinen seikka.

Vierailija
299/348 |
15.05.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Autopaikkoja joku 30, kysy vielÀ Hekalta. Uskon ettÀ nÀistÀ tulee arvonta. Redi kuulemma vuokraa paikkoja ja kannattaa liittyÀ kalasataman facebook ryhmiin. Pulaa paikoista on kuulemma alueella isosti!

Vierailija
300/348 |
15.05.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

TÀÀllÀ sama, se oli ota tai jÀtÀ. Eli tuplavuokran maksan myös kesÀkuulta.

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: kaksi yksi kahdeksan