Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidättekö kännykkänne kameroita peitettynä?

Vierailija
27.03.2019 |

Itse olen peittänyt läppärin kameran ja aloin miettimään pitäisikö kännykälle varmuuden vuoksi tehdä sama operaatio.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, peitän itseni burkhaan.

Vierailija
2/46 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa touhua, joka läppärissä, tabletissa, puhelimen näytössä on kamera:D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan. Eli huomioin, että joku voi stalkata. Kun jätän puhelimen johonkin, niin huomioin ettei kamerat osoita huonoon suuntaan yms .

Vierailija
4/46 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peitätkö mikrofoninin jotta sinua ei kuunnella salaa?

Vierailija
5/46 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovuin älypuhelimesta. Se oli minun ratkaisu. Olin koko ajan tietoinen siitä, että minua mahdollisesti katsotaan ja kuunnellaan. Kävi rasittavaksi pidemmän päälle, enkä tarvitse älypuhelinta muutenkaan. Nettihommat hoidan muutenkin mieluummin tietokoneella (jonka kamera on peitetty).

Kaveri on myös turhautunut samaan, mutta on liian syvällä älyluureilussa että voisi luopua. Esim. vaatteita vaihtaessa on kyllä tarkkana että minne kamera osoittaa.

Vierailija
6/46 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se hassua kun alat kotona puhua vaikkapa talon ostamisesta niin kohtapa on selain täynnä kiinteistövälittäjän mainoksia...

Vierailija
7/46 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin...? Joista jokaisen voi peittää. Mikä oli pointtisi?

Vierailija
8/46 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onhan se hassua kun alat kotona puhua vaikkapa talon ostamisesta niin kohtapa on selain täynnä kiinteistövälittäjän mainoksia...

On huomattu sama ja on ihan helvetin kuumottavaa.

Vierailija
9/46 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, peitän itseni burkhaan.

mulla on kännykälle oma burkha

Vierailija
10/46 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Kännykän kamera harvoin näkee mitään intiimiä. Läppärin kamera sen sijaan on visusti peitossa.

Vierailija
11/46 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On huomattu sama ja on ihan helvetin kuumottavaa.

Tämä on ihan todellinen ilmiö ja meni naurettavan puolelle kun ostin autoa. Androidin käyttöehdoissa tuo mainitaan.

Vierailija
12/46 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhuin näytöön piilotetusta kamerasta, ei tästä mitä sinä peität, tekinniikka on ihmeellistä eikö olekkin.

Vierailija
13/46 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peitätkö mikrofoninin jotta sinua ei kuunnella salaa?

En peitä, ei haittaa vaikka joku kuuntelisi. Mahdollinen salakuuntelija tuskin haluaa kuunnella kun siivoan ja laulelen Spice Girlsiä monta tuntia putkeen.

Vierailija
14/46 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä, en runkkaa puhelin kädessä.

Vierailija
15/46 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhuin näytöön piilotetusta kamerasta, ei tästä mitä sinä peität, tekinniikka on ihmeellistä eikö olekkin.

Lääkkeet?

Vierailija
16/46 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista, näyttöön piilotettu kamera? Kerro toki lisää.

Vierailija
17/46 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet apit ovat käytännössä vakoilua varten. Miksi muuten haluavat oikeuden mikrofoniin ja kuviin? Samoin äly TV:t.

Lukekaa Pentti O. A Haikosen kirja Tietoisuus, Tekoäly ja robotit. Kertoo paljon jos tekoälystä elannon saava tekniikan professori varoittaa suhtautumasta naivisti näihin ”äly”-laitteisiin.

Vierailija
18/46 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

There's nothing I need to hide. It's just that there's nothing I want them to see.

Kummallista miten ihmiset luopuvat yksityisyydestään tuosta noin vaan sanomalla että ei haittaa, jos joku haluaa mun lallattelua kuunnella niin siitä vaan. Ettekö anna yksityisyydelle mitään arvoa?

Vierailija
19/46 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin sä et oo varmaankaan käyny netissä kattomassa mitään asuntoihin liittyvää? Pelkästään puhunut kotona? Kummasti mullakin tulee kissanruoka ja polkupyörä mainoksia kun olen vain ajatellut uuden pyörän ostoa ja isomman kissanruoka satsin hakemista...

Vierailija
20/46 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luovuin älypuhelimesta. Se oli minun ratkaisu. Olin koko ajan tietoinen siitä, että minua mahdollisesti katsotaan ja kuunnellaan. Kävi rasittavaksi pidemmän päälle, enkä tarvitse älypuhelinta muutenkaan. Nettihommat hoidan muutenkin mieluummin tietokoneella (jonka kamera on peitetty).

Kaveri on myös turhautunut samaan, mutta on liian syvällä älyluureilussa että voisi luopua. Esim. vaatteita vaihtaessa on kyllä tarkkana että minne kamera osoittaa.

Myös minä luovuin älypuhelimen käytöstä, on kyllä vapautunut fiilis! Myin alle vuoden vanhan iPhonen pois ja otin tilalle käyttöön Nokia 8210:n. On niin nätti ja kestävä peruspuhelin Made in Finland!