Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko kasvonsa meikkaava ihminen olla masentunut?

Vierailija
27.03.2019 |

Kun minä puhuin yläasteella opolle, että olen masentunut eikä huvita mikään opiskelu, hän katsoi minua ja kysyi: -"Miten niin muka? Sinullahan on meikkiä. En usko, että olet oikeasti masentunut, kun jaksat meikata".

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi. Itse masentuneena viimeiseen asti yritin pitää ns kulissit pystyssä. Ei ulospäin olisi näkynyt, että sairastan keskivaikeaa masennusta.

Vierailija
2/24 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeks?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ihan ihme harhaluulo että masentunut näyttäisi aina kuin roskiksesta nostettu spurkku. Kertoo jotain oposi älykkyydestä, jos todella sanoi noin.

Vierailija
4/24 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vahvempi meikki, sen oivallisempi maski, jonka taakse piiloutua. Tiedän kokemuksesta, nuoruusvuosistani noin kymmenen meni keskivaikean tai vaikean masennuksen syvissä vesissä kahlatessa.

Vierailija
5/24 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi. Itse tein masentuneena kaikkeni, ettei kukaan huomaa mitenkään masennustani. Näyttelin entistä pirteää itseäni, meikkasin huolellisesit jne. Kätkin tuskani ja voimattomuuteni.

Vierailija
6/24 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää saada parempaa apua. 😃

Toi on ihan mitätöintiä.

Vierailija
7/24 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi.

Teen haastavaa työtä, meikkaan, pukeudun aina siististi, hiukset laitettuna jne.

Päälle ei näy että kärsin vakavasta masennuksesta kovien kipujen takia. Tänäänkin herätys 4.30 ja töitä tehdään täyttä häkää. 

Ei näy masennus eikä kivut. Öisin miettii vain miten päättää päivänsä kun ei enää jaksa tätä paskaa. 

Vierailija
8/24 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

😂

Vierailija
9/24 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen masentunut ja ikääntynyt. Kun lähden ihmisten ilmoille niin yritän vähän tsempata ja näyttää siistimmältä kuin normaalisti olen luomuna. Meikkaaminen on itsellä vähän meikkivoidetta, ripsiväriä ja huuliin jotakin eli todella maltillista ja lähes naturellia.

Vierailija
10/24 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annika-O.

Vierailija
11/24 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Pahiten masentunut jonka tiedän (ja lähti oman käden kautta) oli positiivinen ja sillä oli vaikka mitä projektia aina kesken. Koulussakin kävi ihan normaalisti iloisena itsenään. Oli pieni järkytys lukea kuolinilmoitusta lehdestä ja kuulin että oli vaikeasti masentunut.

Vierailija
12/24 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa nämä jotka pakkomielteisesti puuhaavat kasvojaan ovat onnettomia koska elämä pyörii vain ulkonäön ympärillä. Halutaan tehdä illuusio hyvinvoivasta ja huolitellusta ihmisestä vaikka illalla meikinpesun yhteydessä näkee taas todelliset kasvonsa. On sääli että meikki rakentaa monen naisen itsevarmuuden kun todellisuudessa se löytyy ihan jostain muusta.

Vierailija
13/24 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Meikkasin vahvasti ja piilottelin masennusta. Toki välillä oli aikoja, ettei jaksanut harjata hiuksia, käydä suihkussa, saati meikata. 

Vierailija
14/24 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi jaksanut meikata, kun olin vakavasti masentunut.

Vierailija
15/24 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa suuri osa masentuneista, joita tiedän (ja tiedän heitä erittäin monta työni kautta) meikkaa todella vahvasti. Suurin osa masentuneista haluaa kuitenkkn peittää ulkopuolisilta todellisen olonsa. Tai saa esim. edes vähän hyvää mieltä itselleen kauniiksi laittautumisesta.

Vierailija
16/24 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentunut on yleensä työtön. Ketä varten työtön meikkaisi?

Vierailija
17/24 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samaa kokemusta. Vasta ku en meikannu enkä laittautunu, nii ihmiset usko masennukseen 😁😁mulle jopa naurettiin sillon, ku ulkonäkö oli kumnossa

Vierailija
18/24 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatellaan että meikkaaminen on turhamaisuutta mutta monelle siitä on tullut välttämättömyys että kehtaa lähteä ulos ja siitä saa vähän sisäistä ryhdikkyyden ja voiman tunnetta. Luultavasti vakavimmin masentuneet ei jaksaisi sitä tehdä.

Vierailija
19/24 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala opo. Mua helpottaa henkisesti kun en ulos näytä sille monsterille joka sisällä myllertää.

Vierailija
20/24 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi