Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

riittääkö 50km pyöräily viikossa

Vierailija
26.03.2019 |

Tietääkö joku, että jos nelikymppinen nainen pyöräilee arkena viikossa yhteensä noin 50km (eli 10km per päivä, työmatkat) niin riittääkö tuollainen liikuntamäärä ylläpitämään peruskuntoa sekä terveyttä vai pitäisikö lisäksi harrastaa jumppaa tms?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähän tuo on. Riippuu millaista nopeutta ajat.

Vierailija
2/30 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kyllä aika naatti tosta pyöräilystäkin jo, että varmaan sitten vaan on järkyttävän huono kunto :D

Montakohan jumppatuntia  tms. liikuntaa pitäisi lisäksi olla viikossa?

ap.

Vierailija
4/30 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivässä menee mulla tuo ja ylikin... vähän on kilometrejä. Eri asia on jos oot vasta aloittelija .

Vierailija
5/30 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä fillaroin 100 km vko, mulle ainakin riittää.

Vierailija
6/30 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallinen keski-ikäinen keskivartalopullukka olen, joten siksi varmaan väsyttääkin tuo pyöräily. Istun toimistossa sitten lopun päivää lepäämässä. :)

ap.

Vierailija
7/30 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää hyvinkin. Suorittajille ei riitä mikään, kun tekevät aina enemmän ja paremmin.

Vierailija
8/30 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei riittäis, koska en tuolla matkalla pääsis edes työpaikalle. Matkaa on 55km.

Vierailija
9/30 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallinen keski-ikäinen keskivartalopullukka olen, joten siksi varmaan väsyttääkin tuo pyöräily. Istun toimistossa sitten lopun päivää lepäämässä. :)

ap.

No onhan se sitten hyvä alku. Suosittelen nostamaan nopeutta tai pidentämään matkaa pikku hiljaa.

Vierailija
10/30 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin se pitäis riittää?

Vierailija
11/30 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
12/30 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää kyllä. Nopeus kasvaa, kunhan totut matkaan.

Olen ite pyöräillyt muutaman vuoden työmatkoja 70 kilometriä viikossa ja koen sen toimivan hyvin. Matkalla on mennen tullen mäkiä, ja pyöräilen melko reippaasti - keski-ikäiseksi naiseksi siis.

Vierailija
13/30 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin se pitäis riittää?

ylläpitämään peruskuntoa sekä terveyttä

ap.

Vierailija
14/30 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä fillaroin 100 km vko, mulle ainakin riittää.

Sama täällä, ja ainakin työterveydessä pitivät määrää riittävänä, kun on ympärivuotista. Ihan ok siis tuo puolikaskin matka, varsinkin talvella. Lihaskuntoliikkeitä pitäisi lisäksi tehdä.

Vierailija
15/30 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää ylläpitämään petusterveyttä ja kuntoa. Lisäksi tarvittaisiin voimaharjoitusta lähinnä ylävartaloon. Venyttelyä ja liikkuvuutta, ja paketti on kasassa terveyden ylläpitoon.

Jatkuvaan suorituskyvyn parantamiseen tuo ei riitä, paitsi aluksi, mutta siitähän ei nyt ollut kyse.

Vierailija
16/30 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riittää hyvinkin. Suorittajille ei riitä mikään, kun tekevät aina enemmän ja paremmin.

Ei tarvitse olla mikään suorittaja.

2 kertaa 5km hissun kissun työmatkapyöräily päivässä riitä nelikymppiselle toimistotyöntekijälle kunnon ylläpitämiseen, kehittämisestä puhumattakaan.

Vierailija
17/30 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polarin kuntoilukelloon tulee joka päivä 100% tai enemmän lukemaksi, ei se sitten taida pitää paikkaansa, jos tuo 50km pyöräily ei riitä?

ap.

Vierailija
18/30 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Polarin kuntoilukelloon tulee joka päivä 100% tai enemmän lukemaksi, ei se sitten taida pitää paikkaansa, jos tuo 50km pyöräily ei riitä?

ap.

Aika uskomattomalta kuulostaa kyllä. Onko asetukset varmasti oikein?

Vierailija
19/30 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap.

Tuleeko siihen kelloon lisäksi kävellyt askeleet?

Noin muuten suositukset ovat suosituksia ja moni ihminen elää ihan terveenä, vaikka söisi ruokaympyrän vastaisesti, joisi yli suositusten eikä liikkuisi juuri lainkaan. Riski sairauksiin vain kasvaa, mutta eihän riski välttämättä realisoidu.

Vierailija
20/30 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

fillaroinnissa matkalla ei niinkään väliä, vaan millain sen ajaa.

joku 10km duuniin fillarointia ei ole mitään, ei siinä kunto kohoa jos ei syke nouse ja hiki valu.