Miksi joillekin ei mene jakeluun ihmisten erilaisuus mitä tulee hygienaan (hajut)?
Käyn itse kahdesti viikossa suihkussa, sukkia voin pitää kaksi ehkä kolmekin päivää samoja riippuen materiaalista ja kengistä. T-paita menee lähes viikon sama jos pitää yön erillistä yöpaitaa tai ei paitaa ollenkaan. Olen mies enkä esimerkiksi kuuraa vehkeitäni juuri harjalla nahan alta (yleinen vaatimus miehelle?) vaan joka toinen pesu saattaa olla lämpöisellä vedellä huuhtelu, ainakin jos käyn suihkussa/saunassa useammin kuin 2 krt/vko.
Miten näille hikiperseille on mahdotonta hyväksyä ihmisten erilaisuus? Suuri osa varsinkin naisista, pitää _erikoisena_ sitä ettei peseydytä jatkuvasti eli minimissään 24 tunnin välein. Mikä taas pidän sitä poikkeavana, että on suihkuteltava jopa yön jälkeen toistamiseen per vuorokausi, että voi lähteä töihin. Kannattaisiko tarkistaa elämäntavat jos noin pitää tehdä?
Kommentit (83)
Koska lian, hien ja muiden ihmisistä lähtevien eritteiden hajua on ällöttävä. Joka päivä suihkussa nyt on minimi käydä, minun sänkyyni ei likaisena ole asiaa. Sukat ja alushousut täytyy vaihtaa päivittäin.
Vehje pestään nahan alta eikä taatusti kukaan sitä harjaa. Muhun pääsee vain puhdas vehje. Ei suihkussa tarvii ihan joka päivä käydä mutta aika lailla sen verran. Eikö sulle mene jakeluun ihmisten erilaisuus että me jotkut tykätään puhtaudesta sua enemmän?
Ei kannata sitte ihmetellä jos naista ei löydy, kun sun hygieniakäsitys poikkeaa niin paljon normaalista. Kukaan ei halua haisevaa ihmistä lähelleen, ja jos suuseksiä haluat niin vehkeet täytyy olla todellakin puhtaat eikä mitään juustoa nahkan välissä. Yöks!
Ellei sinulla ole jotain sairautta jonka vuoksi hien ja rasvan eritys ihosta on erityisen vähäistä, niin tarve peseytyä olisi useammin ja kyllähän sinä varmasti muiden nenään haiset.
Hiukset, kainalot ja alapään pysytyy kyllä pesemään ihan ilman suihkussa lotraamista ja silläkeinoin säästyy ihon jatkuvalta rasvaamiselta, mikä sekin aika ällöä mennä rasvattuna lakanoihin.
Mä käyn suihkussa joko joka päivä tai joka toinen päivä. Shampoota en käytä joka kerralla kun kuivattaa ihoa.
Itse harrastan hikiliikuntaa vähintään 6 kertaa viikossa, joten suihkussa käyminen on täysin normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Vehje pestään nahan alta eikä taatusti kukaan sitä harjaa. Muhun pääsee vain puhdas vehje. Ei suihkussa tarvii ihan joka päivä käydä mutta aika lailla sen verran. Eikö sulle mene jakeluun ihmisten erilaisuus että me jotkut tykätään puhtaudesta sua enemmän?
Minun anatomiani on sellainen, että erikseen ei tarvitse nahkojen alta pestä. Minulla ei muuten erity terskan juuresta mitään, kuten tiettävästi ei muillakaan miehillä. Ja ei, en ole ympärileikattu.
Et nyt ymmärtänyt ihan kunnolla. Miksi kuurausfantaatikoille ei mene jakeluun, että kaikki ihmiset ei "likaannu" samaa tahtia? Miksi hygieniahullut eivät tajua, että kaikkien perse ei hikoa vaikka heillä itsellään hikoaa?
Vierailija kirjoitti:
Äiti kuuriharjaa pojan röpöstykset, laittaa kondomin ja läpsäisee menehän jatkamaan sukua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äiti kuuriharjaa pojan röpöstykset, laittaa kondomin ja läpsäisee menehän jatkamaan sukua.
Kondomin kanssa jatkamaan sukua..?
Muuten kun menee aamulla vessaan ja pitää siellä kalsarit valmiina niin siinä pytyllä ne likaiset vaihtaa nopesaan ja laittaa uudet jo - älyttömän hyvä kikka selvitä helposti tuosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
auts nyt tuli virhe :) sori.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovela äiti tekee ensin reiän kortsuun tietty.
Onneksi sinulla on huipussaan tuo erilaisuuden sietokyky.
Miksi sinulle on ongelma, että me muut huolehdimme hygieniastamme eri tavalla?
En minäkään sitä ymmärrä tätä nykyistä intoa peseytyä ja vaihtaa vaatteita. Ei sitä ennenkään koko ajan oltu peseydytty tai vaihdettu koko ajan vaatteita, mutta ihan hyvin tultiin toimeen. Minä peseydyn ja vaihdan päälleni puhtaat vaatteet kahden viikon välein, mutta silti ihmiset valittavat, että minä muka haisen. Entä sitten? Haisevathan hekin deodorantille ja hajuvedelle.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata sitte ihmetellä jos naista ei löydy, kun sun hygieniakäsitys poikkeaa niin paljon normaalista. Kukaan ei halua haisevaa ihmistä lähelleen, ja jos suuseksiä haluat niin vehkeet täytyy olla todellakin puhtaat eikä mitään juustoa nahkan välissä. Yöks!
Enempää en jankkaa, mutta minulle ei kerry mitään juustoja nahan alle. Erilaisia ihmisiä on olemassa? Vai ei ole?
Olen nainen ja henkilökohtaisesti minäkään en ymmärrä tätä ihan kauheaa nykyistä hygieniahulluutta suorastaan. Ei sitä nyt tosiaan haiseva ja likainen tarvitse olla, mutta ei se sitä automaattisesti tarkoitakaan, jos ei joka päivä tee niin kuin yleisesti ihmisten päähän on paukutettu, että pitäisi tehdä. Täällä oli se laiskuus arkiasioissa ketju ja siltikin ihan kauhea kasa miinuksia siitä ettei joka käyttökerrann jälkeen viitsi sitä paitaa pestä, kun ei ole likainen.
Toinen ketju missä sanoin, ettei sitä saippuaakaan kasa päin joka päivä suihkussa käydessä välttämättä tarvitse ja ettei ihminen saa haista ihmiselle niin kauhea miinustelu taas. En vain tajua, mikä siinä on niin kammottavaa. Minä en käy joka päivä suihkussa, kun ei yksinkertaisesti ole siihen tarvetta ja en haise. Säästyypähän vettäkin.
Yksilölliset erot on muutenkin ihan totta. Esimerkiksi deodorantin käyttäminen japanilaisten keskuudessa on kohtuu harvinaista, koska harva sitä tarvitsee. Ja väittävät sitten, että länsimaalaiset haisevat, ilmeisesti runsaan maidon käytön vuoksi. Miksi on niin vaikea uskoa ettei siellä suihkussa ole kaikkien pakko ravata koko ajan? Itsensä puunaamisen tarve ässä mittakaavassa on lähinnä bisneksen ja mainonn aikaan saannosta. Ihmeellistä ettei moni sitä tajua.
Vierailija kirjoitti:
Koska lian, hien ja muiden ihmisistä lähtevien eritteiden hajua on ällöttävä. Joka päivä suihkussa nyt on minimi käydä, minun sänkyyni ei likaisena ole asiaa. Sukat ja alushousut täytyy vaihtaa päivittäin.
Jos kerran päivässä on MINIMI niin mikä sitten on ok tahti? Kolme kertaa vuorokaudessa??? Tuossa on kyllä jo jokin neuroosi, ei tuo normaalia ole.
Ihmisillä on kullakin oma ominaishajunsa. Ja se on ihan luonnonvalintaa, et mistä hajusta kukin tykkää. Tuskin kukaan kylläkään tykkää, et käy vain kerran viikossa suihkussa, mut muuten. Mä rakastan sitä mun miehen tuoksua kun hän tulee töistä hikisenä kotiin. Mut kyllä mä haluan, että ennen seksiä silti käydään pesulla:)
Ei se ole sinullekaan näemmä mennyt jakeluun.