Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka pääsisin opettajaksi?

Vierailija
11.04.2013 |

Oon yo-merkonomi ja liiketalouden tradenomi. Oon toiminut sihteerinä nyt 6 vuotta. Mun suurin haave on toimia opettajana.

Mikä on se "polku" jonka kautta mun olisi mahdollista päästä joskus opettamaan? Jos käyttäisin hyväksi mun aiempaa koulutusta, niin ilmeisesti mun pitäisi suorittaa ylempi amk-tutkinto ja pedagogiset opinnot?

Periaatteessa mulle on aika se ja sama mitä opettaisin. Olisiko mahdollista päästä vaikka opettamaan sihteerin työtä (mulla ei ole koulutusta sihteeriksi) näillä mun opinnoilla ja työkokemuksella?

Vaaditaanko opettajilta aina joko yliopisto-opinnot tai ylempi amk?

Ihan kaikki info ja kokemukset joita teillä on, on tervetulleita!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minimi on ammattikorkeakoulu, työkokemus ja opettajan pedagogiset opinnot. Peruskoulussa ja lukiossa vaaditaan yliopistotutkinto. Voisit päästä koulunkäyntiavustajaksi tai sijaiseksi kokeilemaan, onko ala sopiva.

Vierailija
2/5 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaapa ammatillinen opettajakorkeakoulu (eli "Ope-AMK"). Tradenomitutkinnolla + opettajantutkinnolla pääsisit opettamaan toisella asteella, AMK:ssa vaadittaisiin sitten jo ylempi korkeakoulututkinto + se open pätevyys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2013 klo 09:05"]

Googlaapa ammatillinen opettajakorkeakoulu (eli "Ope-AMK"). Tradenomitutkinnolla + opettajantutkinnolla pääsisit opettamaan toisella asteella, AMK:ssa vaadittaisiin sitten jo ylempi korkeakoulututkinto + se open pätevyys.

[/quote]

Mulla on se mielikuva että liiketalouden opettajilta vaaditaan aina se ylempi amk?

ap

Vierailija
4/5 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku asiasta tietävä voisi vielä vastata:

Mulla on omista amk-opinnoista jo jokunen vuosi aikaa ja paljon on unohtunut. Jos mielin liiketalouden opettajaksi, niin pitääkö mun tietää kuinka kattavasti siitä alasta? Riittääkö että ymmärrän esim. ulkomaankaupan tai markkinoinnin asioista? Tai vaikka siitä toimistotyöstä? Oon todella huono esim. kirjanpidossa ja yrittäjyysasioissa.

ap

Vierailija
5/5 |
11.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit ensimmäiseksi ilmoittautua sijaiseksi mihin tahansa kouluun. Siinä saisit kokemusta opetustatyöstä. Ehkä se ei olekaan niin hohdokasta kuin kuvittelet.

Lyhin reitti olisi hakeutua ammattiopettajan pedagogisiin opintoihin, ja amk-tutkinnon voit suorittaa sitten myöhemmin.