Monet vanhemmat pihistää vähän liikaa lasten parturikuluissa.
Kurjaa katsottavaa kun pojilla mallista monta viikkoa sitten kasvanut tukka ja tytöillä pahimmillaan itse liukuvärjätyt latvat. Oikeasti, eikö voisi hieman tsempata?
Kommentit (27)
Kampaajat ja parturit mokasivat hinnoittelun kanssa veroalennuksen: kun vero tippui, hinnat pysyivät samana. Taputeltiin vain karvaisia käsiä, kun samasta asiakasmäärästä jäikin enemmän taskunpohjalle. Nyt sitten itketään, kun vero nousi takaisin ja asiakkaat kaikkoavat hintojen nousun myötä. Olisiko peiliin katsomisen paikka?
Vihaan käydä kampaamossa ja lapsenikin. Mikä vittu siinä on, että sitä tukkaa pitää ährätä lähes tunti. Ensin värjätään, sitten leikataan ja tähän asti mä vielä kestän, mutta kun sitten alkaa puolen tunnin asettelu ja muotoilutuote-esittely. Ei auta vaikka sanoisi, että olen menossa tästä suoraan uimaan. Anna mä vähän laitan. No, jos vähän. Ja sitten selitän, että olen allergikko, enkä halua mitään haisutahnoja päähäni, niin mutta tässä on kiva tuoksu ja haistappa tätä, tääkin on aika kiva.
JÄTTÄKÄÄ MUN PÄÄ RAUHAAN ja päästäkää mut pois.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2013 klo 09:41"]
Vihaan käydä kampaamossa ja lapsenikin. Mikä vittu siinä on, että sitä tukkaa pitää ährätä lähes tunti. Ensin värjätään, sitten leikataan ja tähän asti mä vielä kestän, mutta kun sitten alkaa puolen tunnin asettelu ja muotoilutuote-esittely. Ei auta vaikka sanoisi, että olen menossa tästä suoraan uimaan. Anna mä vähän laitan. No, jos vähän. Ja sitten selitän, että olen allergikko, enkä halua mitään haisutahnoja päähäni, niin mutta tässä on kiva tuoksu ja haistappa tätä, tääkin on aika kiva.
JÄTTÄKÄÄ MUN PÄÄ RAUHAAN ja päästäkää mut pois.
[/quote]
Tää oli hauska :D
Mä taas käyn tosi harvoin kampaajalla, koska mulla on pitkät hiukset.
Mutta mun mielestä taas kampaajalla on ihanaa istua. Ihana kun joku väkertää hiuksia. MUTTA: inhoan katsoa itseäni siitä peilistä. Ja toiseksi, kun kampaaja "laittaa" mun hiuksia, niin ei muuta kuin keskipääjakaus ja hiuksia vähän kiharretaan törkeille korkkiruuveille puolivälistä alaspäin. Siis järkyttävää, ei mulle vois huonommin sopivaa tyyliä olla. Eikö kampaajalla ole silmää mikä näyttää hyvältä?
Sitten lähdenkin raivona kotiin, vaihdan jakauksen sivulle ja kohotan hiuksia irti päänahasta. Eli hyvin alkaa mutta kiukkuun päättyy.
Mikä siinä onkin, että me lyhythiuksiset emme jaksa ravata siellä kampaajalla juuri edellä mainitusta syystä? Mieheni tukanleikkuu kestää 17 minuuttia. Minulla on samanpituinen tukka kuin hänellä ja minimiaika on tunti.
Minäkään en tykkää!
Mun poikaa on todella vaikea saada parturiin. Aina kasvaa oikein kunnolla hiukset kampauksesta ulos ennen kuin saan raahattua hänet parturiin.
Mä taas pidän huonoina vanhempina kaikkia niitä, jotka antavat lastensa värjätä hiuksia. Aivan sama onko se kotivärjäys tai kampaamo, kamalaa myrkkyä lasten elimistöön.
miksi pitäisi käydä parturissa tai kampaajalla??
Tytöllä on puoleen selkään asti ulottuvat kiharat hiukset, ja ne tasoitetaan noin kerran vuodessa. Kukaan ei huomaan, vaikka olis vähän epätasainen, kun kihartuu kuiteskin. Ja aina on kina, miksi pitää lyhentää edes se 3-4 cm. Mulla on tummanruskeat korkkiruuveille menevät kiharat, myös tosi pitkät, joita mies lyhentää kerran vuodessa. Kampaajalla kävin ennen kerran vuodessa, ja monta kertaa puhuttiin, ettei kannata mitään väriä edes yrittää laittaa, kun ei kuitenkaan näkyisi.
Mies joo tosiaan käy 6 viikon välein parturissa, mutta pojan hiukset leikataan itse. Välillä tulee mieleen, että pitäiskö käyttää parturissa ja leikkauttaa joku malli, mutta vielä ei ole saatu aikaiseksi.
ja hyvillä palkoilla tämä ei ole pihistelyä vaan mukavuuttaa :)
Ei muuten pidä paikkaansa! useimmat vanhemmat pihistää omissa parturikuluissa.Esim meillä mies leikkaa itse omat hiuksensa koneella säästäen näin 300€ vuodessa. Itse en ole raskinut värjäyttää hiuksia kampaamossa moneen vuoteen, olen pitänyt pitkää ohutta lirua tukkaa koska se on helpoin eikä vaadi kuin kerran vuodessa kampaajalla käynnin. Tyttärelle olen pihistänyt rahaa kampaamoon että pääsee värjäyttään ja leikkauttaan!
Mutta nyt siihen tuli loppu, alan käymään itsekin vaikka menis rahaa. kiitos av:n perseelle potkijoiden, alan antamaan itsellenikin vähäsen kauneusaikaa ja huoltoa, vaikka siihen ei ukko kannustakaan ja taitaa ollakin naama norsunvitulla kun rahaa palaa :D.