Monet vanhemmat pihistää vähän liikaa lasten parturikuluissa.
Kurjaa katsottavaa kun pojilla mallista monta viikkoa sitten kasvanut tukka ja tytöillä pahimmillaan itse liukuvärjätyt latvat. Oikeasti, eikö voisi hieman tsempata?
Kommentit (27)
Mun 4v poika ei myöskään "suostu" parturiin (kerran vein kun oli n. 2v ja siellä itkivät sekä minä, poika että lopulta myös kampaaja, ja oli lopetettava kesken). En pidä sitä asiana, mihin pieni lapsi on pakotettava. Mielellään veisin, koska paljon helpommalla pääsisin. Mutta itse asiassa yllättävää kyllä monet ovat kehuneet mun nyrhimää kampausta, nimenomaan silloin kun se on vähän päässyt kasvamaan.
Meillä osaltaan pihistelyä, suurelta osalta helppoutta.
Pojan hiuksen leikkaan itse. Kerran on käynyt parturissa ja on nyt 6 vuotta. Ihan siistiä jälkeä mielestäni tulee.
Mutta jos ei pysty itse tekemään kelvollista jälkeä niin sitten olisi kyllä paras lampsia ammattilaisen pakeille. Usealla pk-kamulla on esim ylikasvanutta poikatukkaa tuunattu kotitekoisella lyhennyksellä otsalta. tulos ihan järkky.
Tytön hiuksia tasailen myös kotona, mutta se nyt ei vaadi muuta kun kunnon sakset kun on pitkä tukka.
Naapurin tytöllä oli "hauska" itsetehty polkka. ohueen tukkaan siis vedetty polkkapituus ja otsatukka joka oli tasattu jatkumaan korvien taakse saakka, ja vielä vinoon leikattu. Varmast tosi kätevä kun ei tule eteen mutta oikeasti???
Hohhoijaa sun kanssas.
Me käydään parturissa silloin kun satutaan muistamaan. Yleensä muistetaan varata aika siinä vaiheessa kun hiukset ovat jo aivan mahdottomat, ja sitten odotellaan monta viikkoa niiden mahdottomien hiusten kanssa.
Ihan hyvin pärjätään hiustemme kanssa :)
Aloittaja todella on itse parturi, tai hänellä ei ole lapsia. Tai sitten hän asuu Amerikassa ja valmistelee tytärtään johonkin lasten kauneuskilpailuun.
Suomessa "säästäminen" on hyvin lievä ilmaisu, kun on kyse lasten (ja miesten) hiuksista. Enpä ole lapsilla nähnyt paljonkaan värjättyjä hiuksia, eikä syynä suinkaan ole säästäminen.
On se vaan niin kiva asua tällaisessa peikkomaassa, jossa ihmisten ulkonäkö ei ole elämää (ja rahaa) tärkeämpi.
Otan osaa kun sulla on niin kurjaa :(
Eii ne meillä lähde kampaajalle millään ilveellä, enkä ole itsekään käynyt nyt 13 vuoteen.
Olet varmaan nähnyt meidän lapset :D Meillä leikataan itse kaikkien hiukset. Lasten hiuksia en jaksa kauhean usein leikata (tai ajaa, kun ovat poikia), koska se on tosi hankalaa kun lapset eivät malta pysyä paikallaan. Enkä missään tapauksessa halua maksaa vähistä rahoistani parturille, koska minun silmääni siinä ei nyt niin isoa eroa ole.
Hiukset kannattaa leikata itse. Säästää vuodessa toista sataa.
Mun pojat näyttää parhailta juuri silloin, kun se tukka on kasvanut ulos mallista ja alkaa olla vallaton ja luonnostaan taipuisana kääntyilee latvoistaan :) Parturin jälkeen kaverit lähinnä naureskelee (lapset on julmia), kun näyttää niin tyhmältä.
No eipä ole parturit ainoita autuaaksi tekeviä. Ite en ole melkein 10v kampaajalla käynyt, itse leikkaan ja värjään ja ei kukaan ole edes eroa huomannut, yllättyy vaan yleensä jos asia tulee mainittua.
No itse veisin mielelläni tytön parturiin mutta viime kerta päätyi katastrofiin joten ei kiitos toista kertaa.
Poika haluaa itselleen sen iänikuisen siilin jote sen leikkaaminen käy kätevästi kotona.
Mutta olen oikeasti tosi pahoillani jos lasten hiukset eivät miellytä.
Pihistävät???
Kyllä meillä suurin ongelma on löytää lapselle, kuljettajalle ja parturille sopiva yhteinen aika.
No, rasittavaa maksaa lasten hiusten leikkuusta 25 euroa jos itse omistaa hyvän laitteen, jolla leikkaa.
Tosin oma lapsi on aistiyliherkkä ja huutaa ja pyörii kun väkkärä hiustenleikkuutilanteissa. Eikä sillä edes ole luonnostaan taipuisia hiuksia, joten aika hirveältä kyllä välillä näyttää.
Lapset eivät halua enää parturille, kun leikkaukset eivät ole näyttäneet hyviltä.
Rahasta ei ole kiinni, kokeiltu on monia ja tämän 100 000 ihmisen kaupungin maineikkaimpia paikkoja. Viimeksikin maksoin 13-vuotiaan pojan hiustenleikkauksesta 35 €, mutta ei tullut hyvännäköistä. Teknisesti ihan ok, mutta leikkaus olisi voinut olla sopivampi kasvoihin. Pojillani on hyvät piirteet, ja on sääli jos hiukset saavat heidät näyttämään tavallisilta talliaisilta.
Nykyään pojat vaativat, että leikkaan heidän hiuksensa itse. Eii ole koulutusta alalle, olen ihan vaan medianomi, mutta seuraillut parturien työskentelyä. Tyttärellä on pitkät ja luonnonväriset suorat hiukset, joten laivojen tasoittelun takia olisi älytöntä mennä kampaajalle.
Lapselle riittää se, että vanhemmat leikkaavat/ajaavat tukan. Varsinkin jos poika niin on helppo ajaa leikkurilla lyhyeksi. Itse olen viimeksi käynyt kampaamossa viime elokuussa kun ei ole rahaa maksaa tolkuttomasti tällä hetkellä.
Taitaa olla jotain 6 vuotta kun olen viimeksi käynyt parturissa.
t. siilitukkainen mies.
Liian kallista. Varsinkin kun jälki on aina vähän mitä sattuu, leikataan aina liian vähän jne.
Itse leikkaamalla säästää huimat rahat kun perheessä on 3 lasta.
Vien 4v pojan säännöllisesti parturiin. Hänellä on ihanat hiukset, vaaleat, taipuisat ja paksut. En itse osaisi millään leikata niitä yhtä näteiksi kuin parturi. Maksaahan se, mutta vaikuttaa pojan ulkonäköön niin paljon, että kannattaa. Onneksi tytöllä ja minulla on pitkät, omanväriset hiukset, joten kampaajakulut ovat hyvin pienet.
Meilläkin leikataan 2 ja 6-vuotiaiden poikien hiukset kotona koneella.
Meidän lapsille ei tosin sovi sellainen "joka-puolelta-12mm"-malli, vaan on vähän osattava ajella muotoa.
Tykkään siisteistä, lyhyistä poikien hiuksista. Musta on myös inhottava katsoa poikien päitä, joilla suorat hiukset ja pituutta 5-10cm, hiukset roikkuu korvilla ja niskassa pitkänä ja sit pipon jälkeen ne on liiskautuneet inhottavasti :/ Kikkarapäälle voisin antaa kasvaakin pidemmät hiukset. Meillekään sellaista vain ei ole suotu :D
Tytöltä tasataan ja lyhennetään latvoja tarvittaessa. Mitä muutakaan parturi niille tekisi, jos annetaan olla pitkät hiukset?
Joten ei ole useimmilla kyse säästämisestä, vaan viitsimisestä.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2013 klo 10:47"]
Mun poikaa on todella vaikea saada parturiin. Aina kasvaa oikein kunnolla hiukset kampauksesta ulos ennen kuin saan raahattua hänet parturiin.
Mä taas pidän huonoina vanhempina kaikkia niitä, jotka antavat lastensa värjätä hiuksia. Aivan sama onko se kotivärjäys tai kampaamo, kamalaa myrkkyä lasten elimistöön.
[/quote]
Meillä ihan sama. Poika ei halua parturiin ja tykkää pidemmästä tukasta. Ei saa leikata lyhyeksi ja mielellään aina kasvattaa mallin vähän yli. Toisaalta eiköhän tuo teini tiedä mitä haluaa...
En ymmärrä minäkään vanhempia jotka antavat lasten värjätä hiuksia. Kyseessä tosiaan kemialliset aineet ja vaikutuksista erityisesti lapsilla ei hirveästi luotettavaa faktaa.