Koko ajan pissahätä, mikä avuksi?
Nukuin viime viikonloppuna (la-su) kylässä todella kylmässä (ja vetoisessa) huoneessa. Sunnuntaina minulla oli selkeä paineentunne alapäässä ja koko ajan pissatti. Tätä on jatkunut nyt tähän päivään saakka.. Eilen kävin terveyskeskuksessa tarkistamassa olisiko kyseessä virtsatietulehdus, ei ollut. Pikatestin lisäksi siis näytteet vietiin ihan labraankin. Lääkäri heitti, että ehkä minulla on vain kuivat limakalvot ja siitä johtuu tämä pissahädän tunne.. Eipä ollut siis paljoa apua siitä reissusta..
Itse luulen, että olen jotenkin kylmettynyt ja rakko on tästä ärtynyt.. Onko kenelläkään vinkkejä, miten saisin tuon alapääni rauhoittumaan? Niin ja raskaana en ole eikä myöskään klamydiaa ole. Nämäkin tarkastettiin eilen.
Kommentit (7)
terkkari lääkärit on välillä aivan ala-arvoisia. suosittelen alan erikoislääkäriä mikäli vaiva jakuu ja pidä se keskivartalo nyt lämpimänä myös öisin.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2013 klo 22:18"]
Missä noin nopeasti labratulokset saa? Täällä meni viikko ja klamydiaa ja pissatulehdusta ei voi testata samalla kerralla (tai ainakin on tosi hankalaa). Klamydia otetaan pesemättömänä, toiseen pitää olla pestynä ja virtsan "keskiosa".
[/quote]
Opiskelen, joten pääsin opiskelijaterveydenhuollon kautta poliklinikalle ja sitä kautta meni myös näytteet labraan. Virtsatietulehdus testattiin aamulla ja päivällä kävin antamassa vielä näytteen klamydiasta.
Sokeritauti pissattaa ja endometrioosi rakossa, jota itselläni on ollut. Tietenkin se virtsarakontulehfus myös. En kyllä menisi tuollaiseen kyläpaikkaan missä joutuu nukkumaan todella kylmässä
Mulla on ollut pissahädän tunnetta siitä lähtien kun lopetin e-pillerit. Myös muita oireita kuten: alavatsan kipuilu, vatsakramppeja, paineen tunne, alaselän jomotus/jäykkyys, päänsärkyä yms. Raskaustestejä on tullut tehtyä.. Jotenkin luulen, että oireet johtuvat pillereiden lopetuksesta....kroppa siis hieman sekaisin ilmeisesti? Kaikki mahdolliset muut testit ovat ollet OK. Oireet ovat nyt kestäneet nyt n. 4 kk. Onko muille tullut samoja oireita pillereiden lopetuksesta? Itse söin vuosia Yasmin pillereitä.
Nosto. Ainakin viikon kestänyt tihentynyt virtsaamisen tarve. Pissaa kyllä tulee joka kerta, ei paljoa kuitenkaan, eikä mulla ole muita tuntemuksia sen lisäksi. Myös lenssuoireita ollut pari viikkoa, muttei kuumetta. Vähän huolestuttaa mutten ole toistaiseksi rynninyt lekuriin, kun muita oireita ei ole. Mistähän voisi, leidit hyvät, olla todennäköisimmin kyse?
[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 14:56"]
Nosto. Ainakin viikon kestänyt tihentynyt virtsaamisen tarve. Pissaa kyllä tulee joka kerta, ei paljoa kuitenkaan, eikä mulla ole muita tuntemuksia sen lisäksi. Myös lenssuoireita ollut pari viikkoa, muttei kuumetta. Vähän huolestuttaa mutten ole toistaiseksi rynninyt lekuriin, kun muita oireita ei ole. Mistähän voisi, leidit hyvät, olla todennäköisimmin kyse?
[/quote]
Todennäköisesti liittyy tuohon lenssuun eli virusinfektioon. Ei tarvitse mennä lääkäriin minusta tuon takia jos oireet ei pahene. Jos pissaa ei tule kerralla paljoa, sitä voi kuitenkin tehdä että ei mene pissalle niin usein kun olisi hätä. Meinaan helposti käy niin, että jos jonkukn taudin takia joutuu käymään pissalla usein, niin rakko tottuu siihen ja alkaa indikoida pissahätää liian usein. Silloin täytyy vaan sisulla totuttaa taas rakko harvempiin väleihin.
Missä noin nopeasti labratulokset saa? Täällä meni viikko ja klamydiaa ja pissatulehdusta ei voi testata samalla kerralla (tai ainakin on tosi hankalaa). Klamydia otetaan pesemättömänä, toiseen pitää olla pestynä ja virtsan "keskiosa".