Ärsyttääkö ketään muuta Helena Petäistö?
Siis tämä MTV3:n Ranskan toimittaja.
Jokin hänen puhetyylissään ja ulkonäössään ym. ärsyttää minua suunnattomasti, ja kun se pärstä tuntuu olevan joka ilta kympin uutisissa.
Kommentit (138)
Kyllä minäkin teeihmisenä samaistun muihin teeihmisiin ;) Kuin myös kissaihmisiin, salmiakki-ihmisiin, olutihmisiin (siideri-ihmiset on epäilyttäviä), iltavirkkuihmisiin, jne jne :)
Onkokyseessä toimittaja Jelena Etäistö?
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 00:41"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 23:44"]
Mä repesin totaalisesti, että joku samaistuu teeihmiseen!!! Siistiä :D he he he, teeihminen. Kauko Röyhkä on erittäin hyvä vittuilemaan ihmisille sarkastisesti, kuten olen itsekin.
[/quote]Viitsisitkö antaa esimerkin omasta taidostasi :)
[/quote]Hah! Tässä on sarkasmia :D
Olen hämmentynyt. Juon teetä ja kahvia, jopa kaakaota. Milloin henkilö luokitellaan teeihmiseksi? Jos ei juo kahvia? Teeihminen pitää mielestäni suuta supussa ja on hieman nyrpeä. Onko näin? Vai onko hän sitruunateeihminen ja näin ollen poikkeus.
Onko Helena P. oikeasti naisista kiinnostunut (tai bi)? Enpä tiennytkään tuota. Ajattelin hänen olevan aika vanhoillinen. Hauska juttu sinänsä, että kaksi mielestäni tunnetuinta ulkomaankirjeenvaihtajaamme, eli Helena Petäistö ja Erkki Toivanen (rip) ovat/olivat molemmat seksuaalivähemmistöihin kuuluvia henkilöitä. :)
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 00:40"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 00:15"]
Sain hänen kirjansa lahjaksi.Ihannoi siinä Ranskaa ja ranskalaisuutta ja heidän eleganssiaan ja hyviä tapojaan.Ärsyttävän yksipuolinen ja sievistelevä teos.
[/quote]
Ei sitten ole oppinut ranskalaisilta. Teennäisyys ei ole hyvien tapojen mukaista.
[/quote]
Älä viitsi - ihan yhtälailla teennäisiä ihmisiä täälläkin on. Toisaalta ranskalaisilla on paha tapa olla vastavuoroisesti moukkamaisia, eli liiankin suoria puheissaan.
Numero 67, jättää vielä hieman toivomisen varaa, helpohko vastaus. Työt jätetään vastapuolelle, kuten tyhmä, laiska ja saamaton. Ei todellista haastetta mistä molemmat voisivat nauttia.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 00:51"]
Olen hämmentynyt. Juon teetä ja kahvia, jopa kaakaota. Milloin henkilö luokitellaan teeihmiseksi? Jos ei juo kahvia? Teeihminen pitää mielestäni suuta supussa ja on hieman nyrpeä. Onko näin? Vai onko hän sitruunateeihminen ja näin ollen poikkeus.
[/quote]Sitruunateeihminen on nyrpeä :) Hapanta, katsos.
Itse ajattelen että teeihminen on intohimoinen teenjuoja, teelaatuja on monia ja valmistaminen lähes taidetta tai ainakin rituaali, ei mitään pussin lilluttelua kuumassa vedessä. Kunnon teepannu pitää olla jossa hauduttaa tai teenkeitin. Mukilla/kupilla on väliä ja mielellään hämyinen valaistus ja kynttilät.. kirjallisuus tärkeää, samoin museot, taide ja luonto. Kuten oma boheemi koti. Typerää ehkä mutta minulle teeihmisestä assoioituu tuollainen. Koska itse rakastan teetä ja muu on kuvausta itsestäni :)
Petäistö on lestaperheestä ,siksi niin pidättyväinen vaikka tälläytyuykin ja ihan vanhapiika.
Aika vaikea kuvitella Heltsun naismakua. Älykkö, sivistynyt ja hillitty? Vai vastakohta. Missä villakangas ja viskoosi kohtaa, sähköä.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 00:44"][quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 23:44"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 23:28"]Helena on tyylikäs ja pitkälle elämässään päässyt nainen. Oletko sinä? Kateudella on sija monen ihmisen elämässä ja se saa toisen paremmin menestyneen näyttämään ärsyttävältä. [/quote] Päässyt pitkälle? Oikeasti? Oletko itse lähihoitaja? Hän on toimittaja. Huono toimittaja, mutta päässyt toki asumaan Pariisiin.
[/quote]
No en mä nyt tiedä onko se kovakin saavutus "päästä" Pariisiin asumaan. Paikallisena tietää mikä siellä on meininki tälläkin hetkellä. Kyllä ne elokuvat antavat siirappisen kuvan, vaikka totuus on ihan toista.
[/quote]
Joo, olen asunut siellä. Mutta tarkoitin, että av-mammalle sekin voi olla sitä, että on "päässyt pitkälle".
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 00:54"]
Numero 67, jättää vielä hieman toivomisen varaa, helpohko vastaus. Työt jätetään vastapuolelle, kuten tyhmä, laiska ja saamaton. Ei todellista haastetta mistä molemmat voisivat nauttia.
[/quote]Höpsis. Jos kehuu itseään voisi antaa myös esimerkin kyvystään. Pilkka sattuu omaan nilkkaan, katsos.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 00:51"]
Numero 63, viitsin, kyllä toki.
[/quote]No anna. Vai pitääkö sitä miettiä ja suunnitella hartaasti etukäteen..
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 00:01"]Ihmistä voi arvostaa henkilönä iästä huolimatta, Kauko on esimerkki tylyn herkästä vittuilusta, kaunista ja karua. En ole mamma, löydät muumimukisi hyvin herkästä paikastaai tuolla termistöllä.
Taas Petäjistö, teeihminen, on falski. Epäilen ettei hän koskaan väännä kättä tai suutele niin, että huulipuna töhrääntyy. Minua epäilyttää ihmiset, joiden hiukset ovat järjestyksessä jopa nukkuessa. Sarkasmi, se on vaikea laji. Rakastan sitä.
[/quote]
Petäjistö? Lopeta tuo ihme show'si ja kirjoita oikein.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 00:51"]Olen hämmentynyt. Juon teetä ja kahvia, jopa kaakaota. Milloin henkilö luokitellaan teeihmiseksi? Jos ei juo kahvia? Teeihminen pitää mielestäni suuta supussa ja on hieman nyrpeä. Onko näin? Vai onko hän sitruunateeihminen ja näin ollen poikkeus.
[/quote]
Mä olen ns. teeihminen, eli en juo kahvia ollenkaan. En pidä kahvin mausta, eikä kofeiini vaikuta vireystasooni, joten en saa siitä mitään "iloa" irti. Kahvipapujen tuoksusta kuitenkin pidän ja kahvin mausta leivonnaisissa. Teetä nautiskelen iltaisin ja mieluiten yksin, kiireettöminä hetkinä. Olen aikoinani opiskellut/asunut sekä Englannissa että Kiinassa, joten tee myöskin tuo minulle mieleen nuo ajanjaksot elämässäni. En ole kuitenkaan mikään "teehifistelijä", he ehkä saattavat olla nirppanokkaisempaa porukkaa? :) (Ohis)
Mutta englantilaiset ovat hillittyjä ja todella teeihmisiä. Ellei lasketa mukaan hullua setää ullakolla. Kiinalaiset ovat teeihmisiä ja hyvin sääntöjen mukaan eläviä. Paitsi opiumluolat, niissähän on himmeä valaistus.
Kyllä nyt teeihmisen mielikuvat vaihtelevat. Täytyy hauduttaa vähintään 4 minuuttia. Ei sinänsä, jalo juoma ja yksi suosikeista. Mutta salainen paheeni on nokipannukahvit.
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 23:44"]
[quote author="Vierailija" time="25.06.2015 klo 23:28"]Helena on tyylikäs ja pitkälle elämässään päässyt nainen. Oletko sinä? Kateudella on sija monen ihmisen elämässä ja se saa toisen paremmin menestyneen näyttämään ärsyttävältä. [/quote] Päässyt pitkälle? Oikeasti? Oletko itse lähihoitaja? Hän on toimittaja. Huono toimittaja, mutta päässyt toki asumaan Pariisiin.
[/quote]
No en mä nyt tiedä onko se kovakin saavutus "päästä" Pariisiin asumaan. Paikallisena tietää mikä siellä on meininki tälläkin hetkellä. Kyllä ne elokuvat antavat siirappisen kuvan, vaikka totuus on ihan toista.