Lapsettoman kaverin synttäri/muut lahjat on ihan surkeita!
Siis ihan tosissaan, yhdestäkään noista lahjoista mitä on meidän nelivuotiaalle antanut, ei ole MITÄÄN iloa pojalle... -.-
Joo.. Ei sais kitistä lahjoista, mutta ihan oikeasti. Onko niiiiiiiiin vaikea vaikka soittaa ja kysyä mistä poika vois oikeasti tykätä, eikä onkia jotain satunnaista joka vois olla kiva..
Ja tosiaan, lahjat on tähän mennessä olleet luokkaa:
3-vuotis synttärilahjaksi sai jättimäisen Cars palapelin Lidlistä. Tää on ollut ehkä paras lahja, mitä häneltä on saatu, mutta eipä toi poika jaksanut tylsästä ja halvasta palapelistä juuri innostua. Palat eivät irtoa toisistaan ja kuvapaperi irtoaa.
Sitten on saatu Cars autolasi Lidlistä... Siis IHAN tosissaan? Meidän poika ei juurikaan edes välitä Carseista ja mitähän tuon ikäinen tekee lasilla? Tosi mukava lahja.
Puuhakirja, joka oli suunnattu kouluikäisille.. Joo, varmaan ollut hintava ja tosi hieno, mut voisi vähän miettiä antaako 3-vuotiaalle lahjaksi tehtäväkirjan jossa lukee kouluikäisille? ja 7+, ei osaa tehdä mitään noista tehtävistä ja kyllästyi kirjaan viidessä minuutissa.
Sitten on saatu Dinosaurus tietokirja. Joo hienoa, TOSI HIENOA. Ja ei oo ees mikään lapsille tarkoitettu, vaan ihan täysi tietokirja...
Viimeisin lahja oli sitten TAAAAAAAS Dinosaurus kirja, jossa on koottavia 3D-malleja ja koottavia maisemia ja muuta sälää. Taas ikäsuuntauksena 10-vuotiaasta ylöspäin.
Mietin joskus, että onkohan tää nainen ihan järjissään. Ei lapsetonkaan voi NOIN pihalla olla? Ja jos on itse ollut lapsena kauhea kirjafani, se ei tarkoita, että meidän poika nauttisi niistä pätkääkään, varsinkin kun ne ei ole ikäisille tarkoitettuja ja aiheuttavat vain turhautumista ja hienot ominaisuudet hajoavat..
Kommentit (54)
[quote author="Vierailija" time="10.04.2013 klo 19:03"]
Kyllä mun nelivuotias poikani osaa tehdä koululaisille tarkoitettuja tehtäväkirjoja, osasi jo 3-vuotiaana ihan hyvin. Myös haastavia palapelejä ja legoja tekee, jotka on yli 8 vuotiaille tarkoitettuja.
Ehkä lapsesi on hiukan tyhmä vaan, eikä tämä lapseton ystäväsi ole sitä huomannut? Jospa vihjaisisit hänelle, niin ei tule enää liian haastavia lahjoja.
[/quote]
Just joo.
Eli kun ei osaa tehdä kouluikäiselle tarkoitettuja tehtäviä 3-4-vuotiaana, on tyhmä?
Tämä oli kyllä tämän palstan riman alitus...
Mulla on ihan netissäkin pojalle tehty lahjalista, mistä voi tutut käydä kattomassa lahjatoiveet... Olen MONTA kertaa tästä vinkannut kyseiselle ihmiselle. Sanoin kerran vielä suoraan, että mieluusti sitten lahja joko siitä listalta tai ihan vaan rahana, koska me ei tarvita turhaa roinaa nurkkiin pölyttymään.
Ap
Kyllä se valitettavasti varmasti sitä tarkoittaa, vielä kun ottaa huomioon, että äitikin on tyhmä kuin saapas. geenit määrää aika paljon, valitettavasti :(
[quote author="Vierailija" time="10.04.2013 klo 18:49"]
Ihme nillitystä taas täällä... :D Tajuan ap:n harmin ihan täydellisesti! Meillä kans tulee kummilta joka lahjaksi joku kirja eri aiheesta, varmaan luulee että poika tervitsee/haluaa/meillä on resursseja kasata tytölle yksityistä kirjastoa, ei ole yhtäkään kummin antamaa kirjaa edes lukenut.
Musta on kyllä tosi omituista antaa leikki-ikäiselle lapselle joka ei osaa lukea jotain tietokirjoja ja hienomotoriikkaa vaativia tehtäviä.
[/quote]
Siis onko teillä poika, tyttö vai jotain siltä väliltä? Miksi ei osaa lukea?
[quote author="Vierailija" time="10.04.2013 klo 19:10"]
Mulla on ihan netissäkin pojalle tehty lahjalista, mistä voi tutut käydä kattomassa lahjatoiveet... Olen MONTA kertaa tästä vinkannut kyseiselle ihmiselle. Sanoin kerran vielä suoraan, että mieluusti sitten lahja joko siitä listalta tai ihan vaan rahana, koska me ei tarvita turhaa roinaa nurkkiin pölyttymään.
Ap
[/quote]
Eikä mitään pientä kerjäämistä....noloja tuollaiset lahjalistat, oli kyseessä sitten häät tai synttärit.
Siis mitä hittoa? Minä ainakin sain lapsena paaaaljon kirjoja, siis joka synttäri ja joulu (toki muutakin) ja kyllä niitä luettiinkin ahkerasti. Toki se pienemmällä lapsella vaatii pientä viitseliäisyyttä vanhemmiltakin, mutta kai sitä nyt voisi edes lahjaksi saatua kirjaa vähän yrittää katsella.
No, toivottavasti itse antamani lahjat (olen lapseton) eivät ole saaneet samanlaista vastaanottoa (päin naamaa toki eivät olekaan). Ja juu, sanottakoon vielä että jos johonkin on merkitty selkeä ikäsuositus niin sitten on tietysti tyhmää toimia sitä vastaan, mutta toisaalta ehkä niitä merkintöjä ei aina huomaa jos ei osaa katsoa?
[quote author="Vierailija" time="10.04.2013 klo 18:49"]
Ihme nillitystä taas täällä... :D Tajuan ap:n harmin ihan täydellisesti! Meillä kans tulee kummilta joka lahjaksi joku kirja eri aiheesta, varmaan luulee että poika tervitsee/haluaa/meillä on resursseja kasata tytölle yksityistä kirjastoa, ei ole yhtäkään kummin antamaa kirjaa edes lukenut.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="10.04.2013 klo 19:10"]
Ap
[/quote]
Niinpä. Siksi ostankin aina jotain muuta koska minusta tuo on aika törkeää "rahastusta". Osta sinä mitä haluat lapsellesi mutta kummina ostan lapselle enkä sinulle. Miksi sotkeennut kummin ja lapsen suhteeseen ?
Onneksi et ole ystäväni. Kukahan sua ystävänä viitsii pitää???
Mitäköhän olet itse antanut sille lapsettomalle lahjaksi? Varmaan jotain tosi kallista?
Ööh...mun poika rakasti tietokirjoja pienenä, joten koskaan ei voi tietää. Siis tosi pienenä! Ensin luettiin yhdessä ja sitten kun oppi suht. ajoissa itse lukemaan, niin viihtyi tuntikausia niiden parissa. Tietokirjoissa on usein hyvät kuvatkin. Parhaat on meillä puhkiluettuja. Eikä takuulla ole jotkut tekniikan alan kirjat väkivaltaisia! No vähän erikoinen tapaus, ehkä hiukan aspergerpiirteinen tämä meidän poika, mutta ei mitenkään elämää haittaavasti. Hän tykkäsi lainata kirjastosta esim. autojen korjausoppaita alle kouluikäisenä. Tiedättekö mikä meillä on paras "lahja" ikinä? Auton valmistuksesta saatu 15 minuutin mittainen mainosdokumentti. Sen joku antoi meille joku auton ostossa kylkiäisenä saanut ihan huvikseen, jos lapset tahtoisivat katsoa, ja kyllä tahtoivat.
Toivottavasti on provo. Aikuinen, joka ei tiedä, mitä kirjoilla tehdään :(
Tämä kaveri varmaan koordinoi lahjan synttäritarjoilun kanssa. Paska tarjoilu, paska lahja.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2013 klo 20:16"]
Toivottavasti on provo. Aikuinen, joka ei tiedä, mitä kirjoilla tehdään :(
[/quote]
on provo; paljastui provoksi siitä lahjalistaviestistä. mutta kerron silti, että tyttö sai synttärilahjaksi kummiltaan käynnin teatterissa (harrastelijateatterin esitys, liput 10€) ja se oli paras lahja ikinä. Eli ei se hinta... Samoin on kaikki kirjat olleet tosi mieluisia ja niitä toivookin aina lahjaksi. Nytkin lukee kirjaa, jonka minä ostin lahjaksi 3- vuotiaalle kummitytölleni (mun tyttö 9v) eli kaikki kirjallisuus on mieleen.
No sano sille että ostaisi vähän ajankohtaisempia ja kalliimpia lahjoja. Ei se täällä valittamalla parane.
Nyt on menneet lahjat väärälle 3veelle. Mun 3v olis riemusta kiljuen ottanut noista mitä tahansa. Dino-kirjoista olisi taatusti kapsahtanut kaulaan ja suikannut suukon poskelle. Dinosaurukset on pop, ei mitään väliä onko tietokirja vai 3d vai ihan lapsille suunnattu. Autot- lasikin muistuttaisi joka päivä kivasta tädistä jolta sai kivan uuden maitolasin.
Pölyttymään? Yksi lapsistani rakasti kaksivuotiaana tietokirjaa Suomen luonto-opas ja sitä hänelle luettiinkin monta vuotta. On muuten tosi etevä biologiassa nyt koulussa.
Minun 3v rakastaa kirjoja. Tällä hetkellä suosikki on aikuisille suunnattu planeettakirja.. myös dinosaurukset on jo opeteltu, samoin pihan linnut (kirjoista)...
Kuka edes haluaa olla tuollaisen ihmisen kaveri, kuin mitä ketjun aloittaja on? Ihmisillähän on tuolle naikkoselle selvästikin pelkkä kylmä välinearvo. Kuinka itsekeskeinen ihminen oikein voikaan olla? Mullemullemulle sekä munlapselle munlapselle munlapselle, te muut ette ole mitään. Sehän se viesti pohjimmiltaan tuossa kaikessa on. Toivottavasti kaverisi ymmärtäisi heivata sut elämästään.
Kiva provo, mut vähän meni yli. Lisää hiontaa. :)