Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyselkää lentoemännältä! :)

Vierailija
10.04.2013 |

Lupaan vastailla parhaani mukaan!

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tapahtuu, jos matkustajalla on liian suuri käsimatkatavara (en tiedä missä siitä viimeistään jää kiinni)? Mulle kävi niin, että ostin ulkomailta viimeksi matkalaukun jonka sai myyjän mukaan ottaa matkustamoon. Kuitenkin hotellissa kun pääsin nettiin, tarkistin kokorajoituksen ja huomasin laukun olevan liian iso. Pääsin kuitenkin laukun kanssa Suomeen mutta mietin että mitä olisi tapahtunut jos ennen koneeseen menoa olisikin sanottu että laukku on liian iso. Olisinko itse joutunut juoksemaan viemään laukun sinne baggage drop:n vai olisiko joku sen toimittanut sinne?

Vierailija
22/39 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lennän pidempiä kaukolentoja, sekä lyhyempiä Euroopan lentoja. Ehdottomasti all time favorite on lento Pariisiin, Charles de Gaullen kentälle. Kivan pituinen, ja varsinkin myöhään yöllä laskeuduttaessa Pariisi kaikkine valoineen on koneen ikkunastakin katsottuna älyttömän kaunis! Ranskalaiset matkustajat ovat myös mukavia! Inhokkireittiä ei oikeastaan ole. 

Olen lentänyt kymmenisen vuotta.

Pahoittelut, en huomannut että nelonen puhui vain käytävänpuolen istumapaikkojen käsinojista! Niitä ei tosiaan saa ollenkaan ylös. Penkit eivät ole ihan pystysuorassa mukavuussyistä.

Tottakai pääsee lennolle, vaikka toinen nimi ei mahtuisikaan kokonaan boarding passiin. Mitään uutta lippua ei siis tarvitse mennä ostamaan, riittää että lipussa näkyy etu- ja sukunimi.

Koneen aterioista voi olla montaa mieltä, ja jos ne poistettaisiin esim. neljän tunnin lennoilta niin siitäkin tulisi varmasti paljon sanomista. Itse en näe niissä mitään pahaa, tottakai ateriasta voi kieltäytyä jos ei maistu.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomalennosita. Kuinka moni matkustaja keskimäärin ostaa haluamansa istumapaikan? Onko tuosta mitään tietoa. Esim per 100 matkustajaa kohden.

Vierailija
24/39 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laukku olisi ollut liian iso, niin check in:ssä tai turvatarkastuksessa siitä olisi mainittu, ja kyllä olisit tod.näk. itse joutunut viemään sen baggage drop:iin. 

-ap

Vierailija
25/39 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikan varaaaminen etukäteen maksaa jonkun verran, ja siksi moni sen jättää varaamatta. Mitään tarkkaa lukua en osaa heittää, mutta yleensä paikan varaavat ne, jotka haluavat esim. exit paikalle pituutensa vuoksi tms. 

-ap

Vierailija
26/39 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ikkunaläpät (vai miksi niitä kutsutaankaan) pitää nostaa ylös ennen laskeutumista?

Vierailija
27/39 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko nimen mahtumisesta boarding passiin kysynyt tarkentaa kysymystä:

Olen varannut siis lentolipun ja varausvaiheessa antanut koko nimeni (myös toinen nimi). Kun yritän tehdä check in itse netissä ja tulostaa boarding passia, toinen nimi vie tod. näköisesti liikaa tilaa ja siksi sukunimi ei ole kokonaisena boarding passissa. Saako siis lentokenttävirkailija tulostettua boarding passin kentällä minulle niin että toinen nimi otetaan boarding passista pois jolloin sukunimi näkyy? Koko nimi ei mahdu koska miehellänikään ei mahtunut ja yhtä paljon kirjaimia nimessä (miehen boarding passin tulostin siis jo itse).

Vierailija
28/39 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikkunaläpät pitää nostaa ylös laskeutumisvaiheessa turvallisuussyistä. Jos laskeutumisessa tulisi ongelmia, ja jouduttaisiin tekemään pakkolasku, ikkunasta pitää nähdä missä ollaan jne.

Vierailija
29/39 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

29 oli siis ap.

Ahaa, nyt ymmärsin mitä tarkoitit tuolla boarding pass-jutulla. Kyllä saa tulostettua, vaikka sinun koko nimi ei mahdukaan, eli onnistuu.

-ap

Vierailija
30/39 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko vain kommentoida että kerrankin pysyy joku ketju asiallisena ja ap vastaa asiantuntevasti, mukava lukea vaikken ole koskaan edes lentänyt. :)

Suosittele minulle joku kohde joka en ole koskaan käynyt missään, tuon mainitsemasi Pariisin ohella, joku turvallinen, kiva paikka?

Vierailija
31/39 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2013 klo 17:00"]

Paikan varaaaminen etukäteen maksaa jonkun verran, ja siksi moni sen jättää varaamatta. Mitään tarkkaa lukua en osaa heittää, mutta yleensä paikan varaavat ne, jotka haluavat esim. exit paikalle pituutensa vuoksi tms. 

-ap

[/quote]

Juu se maksaa. Ja osa ihmisistä ostaa ja maksaa paikastaan, Monista syistä, Itse ostan aina istumapaikat. Olen tarkka millä rivillä istun ja mikä paikka.  Ja ikkumapaikka se olla pitää.

t. se kysyjä

Vierailija
32/39 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2013 klo 16:49"]

Pahoittelut, en huomannut että nelonen puhui vain käytävänpuolen istumapaikkojen käsinojista! Niitä ei tosiaan saa ollenkaan ylös. Penkit eivät ole ihan pystysuorassa mukavuussyistä.

-ap

[/quote]

En puhunut  penkin asennosta, vaan penkkien välisten käsinojien asennosta ja nostovarasta :D

Vierailija
33/39 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku muu kysyi, että miksi penkit ovat hieman kallellaan, niin vastasin siihen samassa.

Kiva, että jollekkin on iloa tästä ketjusta. :) Riippuu tietenkin minkälaista lomapaikkaa hakee (kaupunki vai rantaloma) ja mihin vuodenaikaan. Jos kesälomalentoja miettii niin Kreikka on ihana paikka ja sopii hyvin vähemmän matkustaneellekin. Siellä riittää rauhallisempiakin paikkoja, ruoka on hyvää, ihmiset ystävällisiä ja muutenkin turvallista.

Vilkkaammista kaupungeista Berliini on todella kiva. Berliinin lentokenttä Tegel on ehdottomasti oma inhokkini, vanhanaikainen ja huonosti toimiva, mutta itse Berliini on todella kiva. Mielenkiintoinen historia, paljon nähtävää, hyvät bussi- ja metroyhteydet sekä hyvät shoppailumahdollisuudet. Pidän Berliiniä myös aika turvallisena, vaikka suurkaupungeissa on aina riskinsä.

Myös lentoaika on lyhyt, Hkistä pääsee hyvin ainakin Norwegianilla, Finnairilla, Lufthansalla ja airberliinillä. 

-ap

Vierailija
34/39 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olette pidemmällä lennolla, ja yötä kohteessa, mitä teette "vapaapäivinä"?

Vierailija
35/39 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidemmillä reissuilla kohteessa ollaan 1-3 yötä, joiden aikana nukutaan, käydään syömässä, salilla, kiertelemässä kaupungilla ja ehkä myös katsomassa jotain nähtävyyttä jos aikaa vain on. Ihan perusyhteisoloa siis, mutta nämä vain pidemmillä reissuilla. Yleensä aikaa ei jää kuin hotellihuoneessa nukkumiseen ja aamulla onkin aika kääntää koneen nokka kohti Suomea. Siksipä nuo vähän pidemmät reissut on ihan luksusta! :)

-ap

Vierailija
36/39 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2013 klo 18:07"]

Pidemmillä reissuilla kohteessa ollaan 1-3 yötä, joiden aikana nukutaan, käydään syömässä, salilla, kiertelemässä kaupungilla ja ehkä myös katsomassa jotain nähtävyyttä jos aikaa vain on. Ihan perusyhteisoloa siis, mutta nämä vain pidemmillä reissuilla.

-ap

[/quote]Ja palkka juoksee

Vierailija
37/39 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paneskeletteko lentäjien kanssa usein myös lennon aikana?

Vierailija
38/39 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö minkälaisia rangaistuksia lentoa häiritsevä matkustaja voi saada? Olen sattunut lomalennolle jossa eräs suomalainen nainen ryhtyi juomaan omia viinojaan ja häiriköi erittäin paljon muita matkustajia sekä lentohenkilökuntaa. Haukkui mm. lentoemäntiä hyvin karkeasti. Kohdemaan kentällä olivat lentokenttäpoliisit (?) vastassa ja nainen vietiin jonnekin. Tulomatkalla nainen pysyi melko hiljaa... :) Meitä jäi kiinnostamaan, minkälainen rangaistus tuosta seuraa...?

Vierailija
39/39 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotinkin, että koska joku kysyy lentoemäntien ja lentäjien välisistä suhteista... :D Toki noihinkin kymmeneen vuoteen on treffipyyntöjä yms. ehdotuksia mahtunut, mutta ei mitään isompaa. Eli vastaus kysymykseesi, ei paneskella lentäjien kanssa, me ollaan kuitenkin töissä, mielessä on työjutut eikä mitkään lentäjät, vaikka yleensä lentäjät ovatkin huippumukavia. :)

Nuo rangaistukset ovat ihan yksilöllisiä, enkä niistä oikeastaan tarkemmin osaa sanoa. Sakkoja, varoituksia ja huomatuksia olen kuullut noista saavan. 

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi