Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Itkuherkkyys

Vierailija
10.04.2013 |

Mistä johtuu viime vuosina lisääntynyt itkuherkkyyteni? Tai eihän kukaan tietää voi, mutta olisiko edes kohtalontovereita? Tämä alkaa jopa häiritä elämää. Nyt olen tosin masentunut, tiedän se. Itsen hermostumisesta, vihasta ja surusta. Itken vaikka nähdessäni Duudsoneista olevinaan herkän jakson. Alan jopa pelätä tiettyjä tilanteita tämän itkun takia.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina ollut tuollainen. Kai se jotenkin hormoneihin liittyy. Mulla esim. e-pillerit pahentaa itkuongelmaa aivan järkyttäväksi, olen niitä syödessä yhtä itkuherkkä kuin pari vkoa synnytyksen jälkeen jolloin itkin jopa kaunista auringonnousua tai sitä kuinka kauniitä oli puun uudet lehdet kun valo kuulsi niistä läpi.

Vierailija
2/4 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut melkein koko aikuisikäni tosi itkuherkkä ja on pahentunut vaan raskauden ja lapsen myötä. On meitä muitakin! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en käytä nyt mitään hormonaalista ehkäisyä enkä ole lähelläkään raskautta. Tämä vain tosiaan pahentunut muutaman viime vuoden aikana. Pelkään jo mennä vaikka kehityskeskusteluun töissä jos saan kuulla mitä vain niin pillahdan itkuun. Epäilen kyllä, että nyt tilannetta vielä pahentaa tämä alakuloisuus ja masennus johon en ole lääkitystä vielä hakenut tai apua. Pelkään nimittäin mennä lääkäriinkin kesken työpäivän sillä kai sielläkin alan hillittömästi itkeä. 

Vierailija
4/4 |
10.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2013 klo 15:41"]

Minä en käytä nyt mitään hormonaalista ehkäisyä enkä ole lähelläkään raskautta. Tämä vain tosiaan pahentunut muutaman viime vuoden aikana. Pelkään jo mennä vaikka kehityskeskusteluun töissä jos saan kuulla mitä vain niin pillahdan itkuun. Epäilen kyllä, että nyt tilannetta vielä pahentaa tämä alakuloisuus ja masennus johon en ole lääkitystä vielä hakenut tai apua. Pelkään nimittäin mennä lääkäriinkin kesken työpäivän sillä kai sielläkin alan hillittömästi itkeä. 

[/quote]

Lääkärillä saat kyllä itkeä rauhassa! Minä kun menin pitkään piilottelemani masennuksen takia lääkäriin, en meinannut itkutlani saada asiaa esitettyä. Oli niin helpottavaa LOPULTA olla apua hakemassa että itku jota oliin pidätellyt pääsi valloilleen eikä loppunut millään. Lääkäri ihan rauhallisesti totesi, että kyllä minä näen että olet aika loppu, ja laitetaan sulle tästä sairaslomaa alkuun ja lääkitystä joka alkaa sitten ajallaan vaikuttaa...

Masennuslääkitys muuten alentaa tuota itkuherkkyyttä selvästi, joten jos asia häiritsee elämääsi noin paljon, että töissäkin on vaikea selvitä sen takia tilanteista, niin käväisepä äkkiä siellä lääkärillä.