Olenko ainoa jota ei kiinnosta Levi, Ruka, Saariselkä...ei mikään Lapissa!
FB taas täynnä Leviä ja hiihtoa ja voi sitä ihanuutta, ja mua ei liikauta pätkääkään! Ei kiinnosta yhtään tippaa, great jos muilla on siellä hienoo, mutta oon ihan kurkkuani myöden täynnä tota lasketteluhehkutusta, takkatulia, ihania aurinkolatuja jne jnejne. Kiitos, kylläpä helpotti :)
Kommentit (35)
No, mua ei kiinnosta. Mutta perheemme on täynnä kilpahiihtäjiä, joten siellä Lapissa tulee vuosittain pari viikkoa oltua. Tosin ne viikot on aina joulukuussa tai aiemmin, joten eipä siellä silloin aurinko paista... Itse en hiihdä.
Sinua eivät siis kiinnosta hiihtokeskukset. Älä yleistä Lappia:). Jos olet yhtään hihnalla, niin tiedät varmaan...
Ruka ja Lappi eivät kuulu samaan lauseeseen.
Mua ei kiinnosta Alpit pätkääkään, ihan shittii.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2013 klo 14:07"]
Ruka ja Lappi eivät kuulu samaan lauseeseen.
[/quote]
tai no, otan vähän takaisin... kuuluvat ne, jos lause kuuluu "Ruka ei ole Lapissa."
No älä lue ko. päivityksiä. Kyllä itse nautin suunnattomasti kun oltiin lasten kanssa viikko Rukalla auringonpaisteessa laskettelemassa maaliskuussa. Vaikka pakkasta olikin pirusti:(
Eikös fb:n ajatus ole, että ihmiset kertovat OMASTA elämästään, ei siitä minkä olettavat että EI ärsytä sinua?
Mä pidän Lapsita, mutta en kestä hiihtokeskuksia. Enontekio jyrää ja Peltovuoman kylä...
[quote author="Vierailija" time="10.04.2013 klo 14:08"]
Ruka ei ole lähelläkään Lappia:)
[/quote]
Kyllä se ihan siinä kulmilla on.
Minua ei hiihtokeskukset niin paljoa kiinnosta, kun en välitä laskettelusta/lautailusta. Haaveilen Lapinmatkasta, joka suunnattaisiin eräoppaan kanssa jonnekin syvälle tuntureihin koiravaljakon kanssa, kauas hälinästä ja ihmisistä :)
Ensi talvena ajattelin mennä :)
[quote author="Vierailija" time="10.04.2013 klo 14:00"]
[/quote]
Onpa tyhmä otsikko. Ei minuakaan mitkään hiihtokeskukset kiinnosta, oli ne Lapissa tai muualla maailmassa. Mutta ettei mikään kiinnosta Lapissa? Ei luonto, ei kulttuuri, ei ruoka, ei ihmiset, ei siis mikään? Mikä ihme Lappi-fobia sulla on?
Ei muakaan kiinnosta Lappi. Mä en ymmärrä, mikä ihmisiä niissä Lapin hiihtokeskuksissa kiehtoo, ne on pieniä rupupaikkoja, missä ei ole muuta kuin joku rinne, vähän latuja, ravintola ja ehkä joku rakennettu muovinen joulupukkimaailma. Ja kamalat hinnat!
Me käymme laskettelemassa Itävallan ja Italian Alpeilla. Ihania paikkoja, paljon rinne- ja ravintolavaihtoehtoja ja on myös murtsikkalatuja. Hotelleissa voi valita muutakin kuin persoonattomia viime vuosikymmenellä rakennettuja parakkeja. Ja siellä on tiheään pieniä kyliä ja kaupunkeja, joissa on aidosti nähtävää, vanhoja rakennuksia, satoja vuosia vanhoja kylpylöitä, jne. Ja kaikki on lyhyen etäisyyden päässä toisistaan.
Kerran olen ollut Lapissa laskettelemassa. Ei ikinä enää. Eihän siellä ollut mitään muuta, kuin se rinne, hotellin baari (tai lähihotellien baarit) ja autiota. Lähimmät muut paikat oli kamalan kaukana. Siellä oli tylsää.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2013 klo 14:14"]
Minua ei hiihtokeskukset niin paljoa kiinnosta, kun en välitä laskettelusta/lautailusta. Haaveilen Lapinmatkasta, joka suunnattaisiin eräoppaan kanssa jonnekin syvälle tuntureihin koiravaljakon kanssa, kauas hälinästä ja ihmisistä :)
Ensi talvena ajattelin mennä :)
[/quote]
Anna vinkkiä, mihin firmaan voisi ottaa yhteyttä? Mäkin tykkäisi tuollaisesta! Jos annan Lapille uuden mahdollisuuden.
Periaatteesta ei kiinnosta maksaa sikahintoja Suomen laskettelukeskuksista kun saa parempaa Alpeilta samaan hintaan!!
Levillä ja Saariselällä olen ollut työn puolesta 4-5 kertaa ja ihan kivaa ollut. Omalla rahalla en mene.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2013 klo 14:17"]
[/quote]
Onpa tyhmä otsikko. Ei minuakaan mitkään hiihtokeskukset kiinnosta, oli ne Lapissa tai muualla maailmassa. Mutta ettei mikään kiinnosta Lapissa? Ei luonto, ei kulttuuri, ei ruoka, ei ihmiset, ei siis mikään? Mikä ihme Lappi-fobia sulla on?
[/quote]
Anteeksi nyt hirveästi... Mutta mitä erikoista ruokaa ja kulttuuria on Lapissa? Tulee mieleen vaan leipäjuusto, rieskat ja Särestönniemi... Sori...
No minua ei kiinnosta laskettelu eikä hiihto pätkän vertaa eli siinä suhteessa Lappi ei kiinnosta. En ole koskaan käynyt Lapissa joten muusta tarjonnasta en osaa sanoa mutta veikkaisin että sillä voisi olla ihan mielenkiintoista koettavaa muutenkin.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2013 klo 14:21"]
[/quote]
[/quote]
Anteeksi nyt hirveästi... Mutta mitä erikoista ruokaa ja kulttuuria on Lapissa? Tulee mieleen vaan leipäjuusto, rieskat ja Särestönniemi... Sori...
[/quote]
On vaan niin hölmösti sanottu. Ihan kuin sanoisi että mua ei kiinnosta mikään Varsinais-Suomessa. Ihan kuin kaikki varsinaissuomalainen olisi jotenkin automaattisesti epäkiinnostavaa. Vaikka sinne avattaisi mun lempitaiteilijan näyttely, se ei kiinnosta koska se on Varsinais-Suomessa. Lappi on niin laaja alue, että luulisi sielläkin tapahtuvan joskus jotakin sinuakin kiinnostavaa.
Lapissa on ihanaa. Mä yhdistän aina Lapin hyvään ruokaan, punaviiniin, hyviin kirjoihin, murtsikkaan, skimbaukseen ja lautailuun, kylpylään, seksiin ja ihanaan rentoutumiseen perheen ja kavereiden kanssa.
Oli taas tänäkin vuonna ihana käydä, ens vuonna taas!
[quote author="Vierailija" time="10.04.2013 klo 14:26"]
[quote author="Vierailija" time="10.04.2013 klo 14:21"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
On vaan niin hölmösti sanottu. Ihan kuin sanoisi että mua ei kiinnosta mikään Varsinais-Suomessa. Ihan kuin kaikki varsinaissuomalainen olisi jotenkin automaattisesti epäkiinnostavaa. Vaikka sinne avattaisi mun lempitaiteilijan näyttely, se ei kiinnosta koska se on Varsinais-Suomessa. Lappi on niin laaja alue, että luulisi sielläkin tapahtuvan joskus jotakin sinuakin kiinnostavaa.
[/quote]
Mä, joka kysyin tuota, että mitä ruokaa ja kulttuuria Lapissa on, en ollut tuo, jonka tekstiä kommentoit. Näin varsinaissuomalaisena :D haluaisin ihan aidosti tietää. Kun en tiedä Lapin ruoista kuin leipäjuuston ja joo, poron ja hillan ja kulttuurista tuon Reidarin.
Tuskinpa olet ainoa, monet muutkin ovat varmasti kateellisia.