Mitä syömällä olet lihonut
Kommentit (33)
Herkkuja. Etenkin juomispuoli on ongelma: kokista ja mehua kuluu päivittäin ja kun yleensä lasin koko on se puolen litran tuoppi niin kalorimäärä on melkoinen. Minulle ei valitettavasti käy keinotekoiset makeutusaineet, joten light-mehut ja limut ei käy ollenkaan.
Myös karkkia, jugurttia, kesällä jäätelöä, syksyllä omenapiirakkaa ja uuniomenia jne menee ihan helposti päivittäin, parikin kertaa päivässä...
Karkit, suklaa, sipsit ja jäätelö. Muita menee päivittäin, sipsejä harvemmin. Sokeriveroa voisi korottaa 1500 %. Jospa se hieman hillitsisi.
Olen lihonut
- yötyössä. Oli suuri mysteeri, miten pöhötyin nopeasti lyhyessä ajanssa, vaikka liikuin paljon työvuoron aikana. Elimistö vaan meni sekaisin siihen, ettei kuukausiin saanut nukkua. Kun lopetin yötyöt, paino laski nopeasti
- raskausaikana. Söin terveellisesti mutta ilmeisesti liian paljon. Nämä kilot ei niin helposti lähdekään, kun ikääkin alkaa olla reilusti yli kolmenkympin.
Leipä ja mini-lätta. Ja en tosiaan ole mikään himokarppauksen puolestapuhuja, mutta yhtäkkiä iski loputon tumma leipä ja voi- himo, ja lihoin lyhyessä ajassa monta kiloa kun en pystynyt lopettamaan. Oli pakko lopettaa kuin seinään niiden syönti, ja nyt en uskalla oikein edes maistaa kun pelkään että repsahdan taas täysin.
Onpa minullakin ongelmat.... hehe
Leipä ja mini-lätta. Ja en tosiaan ole mikään himokarppauksen puolestapuhuja, mutta yhtäkkiä iski loputon tumma leipä ja voi- himo, ja lihoin lyhyessä ajassa monta kiloa kun en pystynyt lopettamaan. Oli pakko lopettaa kuin seinään niiden syönti, ja nyt en uskalla oikein edes maistaa kun pelkään että repsahdan taas täysin.
Onpa minullakin ongelmat.... hehe
Liikaa leipää ja aivan liian vähän vettä. Muutenkin ruokailurytmi on ollut itselläni aina ihan p*rseellään. Luonnollinen ja säännöllinen nälän tunne on salakavalasti kadonnut: saatan olla ilman ravintoa pitkiäkin pätkiä ja sitten syöpöttelen mitä sattuu ja ihan liian isoja määriä. Tästä taas seuraa ummetusta ja kuonan kertymistä elimistöön vaikka periaatteessa energiansaanti ei kilokaloreissa mitattuna ylitäkään lihomisrajoja.
Kun ylläpitää säännöllistä ruokarytmiä ja juo tarpeeksi vettä, vatsa toimii ja muistaa ilmoittaa nälästäkin säännöllisesti. Kuona poistuu ja tavara liikkuu suolistossa riittävän nopeasti.
Vedän viinaa ja syön sitten krapuloissani kaikkea mättöä ja rasvaa. Sit jää syöminen päälle enkä pärjääkään enää kohtuullisella syömisellä.
Eli viinasta kaikki lähtee. Nytkin tekee mieli punkkua. Ihan vain siksi että olen saanut kiloja pois ja syömiset taas ruotuun. :(
Karkit, sipsit, kalja, siideri ja ruisleipä.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 21:23"]
Alkoholilla, ja pöhnässä minusta tulee lisäksi ahmija joten sen kaljantissuttelun ohella menee ruoan muodossa juomailtana valtava määrä kaloreita. Olen ollut alkoholin suurkuluttaja yli 10 vuotta, nyt on vähennysprojekti päällä.
[/quote]
sama.
Mulla on myös alkoholi. Juon ihan liikaa, arkisin olen täysin ilman mutta useimmiten juon viikonloppuna sekä perjantaina että lauantaina. Annoksia menee ehkä 30 viikonlopussa, ja siihen päälle sitten vielä epäterveellistä ruokaa ihan liian paljon.
Selvinpäin ei tee mieli rasvaisia herkkuja mutta kännissä/krapulassa maistuu kyllä kebab ja hampparit... Oon vielä normaalipainossa, ja siksi olen yrittänyt tietoisesti vähentää juomistani, koska se aiheuttaa mulle myös kovia morkkiksia ja ajoittaista masentuneisuutta... Plaah. Ei vaan ole helppoa kun on pinttyneet tavat.
karkit + suklaa + keksit
siinä pahimmat