Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

40-luvulla syntyneet naiset unohtaa, että heidänkin lapsensa ovat äitejä

Vierailija
06.05.2013 |

Olipa hassusti kirjoitettu, mutta asia lienee selkeä.

Olen tässä reilun 15v seurannut tätä asiaa. Joka vuosi äitienpäivän aikaan nämä jo mummoiksi ehtineet alkavat ruikutuksen. Tulettehan sinne ja tänne sitten äitienpäivänä. Unohtaen autuaasti, että se nainen joka heistä teki mummoja, on ÄITI myöskin. Eikä se äiti välttämättä tahdo viettää äienpäiväänsä ajellen autolla ympäri Suomenmaan äitinsä ja anoppinsa luona.

Vain onko niin, että tämä vaikka vasta 15v äitinä ollut, ei ole vielä niin arvokas että saisi juhlat? Liian vähän äiti.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2013 klo 11:09"]

Olipa hassusti kirjoitettu, mutta asia lienee selkeä.

Olen tässä reilun 15v seurannut tätä asiaa. Joka vuosi äitienpäivän aikaan nämä jo mummoiksi ehtineet alkavat ruikutuksen. Tulettehan sinne ja tänne sitten äitienpäivänä. Unohtaen autuaasti, että se nainen joka heistä teki mummoja, on ÄITI myöskin. Eikä se äiti välttämättä tahdo viettää äienpäiväänsä ajellen autolla ympäri Suomenmaan äitinsä ja anoppinsa luona.

Vain onko niin, että tämä vaikka vasta 15v äitinä ollut, ei ole vielä niin arvokas että saisi juhlat? Liian vähän äiti.

[/quote]

Olipa outo yleistys. Ei pidä paikkansa kenekään tuntemani 40-luvulla syntyneen äidin kohdalla.

Vierailija
2/14 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meill 40-luvula syntyneiden mummojen kanssa soitellaa aitienpäivänä ja toivotellaan hyvää äitienpäivää puolin ja toisin. Joskus olisi kiva yhdessä juhliakin, mutta se ei pitkän välimatkan takia onnistu (oma äitini suomessa, miehen toisessa maassa, me kolmannessa)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mietttinyt olen minäkin. Tavallaan koen olevani tällä hetkellä jopa enemmän äiti kuin 70-v eläkeläisäiti. Elän ruuhkavuosiani, pienet lapset ympärillä. Sitten pitäisi koko äitienpäivä viettää muorien luona. Melkein päätin jo, että vierailen vain oman äitini luona. Kaipaisin niin kiireetöntä lepopäivää mummolassa pakkonapottamisen sijaan.

Vierailija
4/14 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kanssa ymmärrä, miksi pitää viettää mummojenpäivää. Se on äitienpäivä.

Vierailija
5/14 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun olisi vielä äiti.  Äitienpäivänä sitä juuri kaipaa eniten, kun kuuntelee näitä ruikutuksia.  Ja olisi kivaa lapsillekin, että olisi mummo elossa.  Mutta teille kateellisille vain tiedoksi, että "saan" viettää äitienpäivän ihan vaan omien lasteni kanssa.

Vierailija
6/14 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin outo yleistys. En ole oman perheen perustamisen jälkeen viettänyt ainoatakaan äitienpäivää äitini luona, vaan omien lasteni kanssa. Kukan ja lahjan olen ostanut ja vienyt ennen äitienpäivää, joskus olemme perheen kanssa käyneet hänen luonaan kahvilla. Matkaa on kuitenkin sen verran, että koko päivä kuluisi siinä, niin tavaksi ei ole sitä otettu.

Anoppi asuu lähempänä ja hänen luonaan poiketaan yleensä lauantaina ennen äitienpäivää.

Vierailija
7/14 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestäni ne mummot ovat niitä kunnioitetuimpia äitejä. Myöskin lapsenlapsille ne ovat äitienpäiväonnittelujen kohteena tietenkin.

Itse ainankin pyrimme aina muistamaa mummoja myös visiitillä. PIkkulasten äiti saa nauttia äitiydestä joka päivä, Nyt pitää ilahduttaa niitä mummoja äitienpäivänä. Ne on äidinäitejä ja isänäiteja ja lisäksi omien lastensa äitejä, vaikka lapset ovatkin jo vanhoja.

Tietty mummoja pitää muistaa äitienpäivänä! Olette itsekkäitä, jos ette muista.

Vierailija
8/14 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai muistetaan, mutta jos äitienpäivä on suunnilleen ainoa päivä vuodessa, jolloin ollaan mummolaan tervetulleita.

Vierailija
9/14 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen onnellinen äidistäni, isoäideistäni ja isoisoäidistäni. He ovat kaikki elossa. Vaikka olenkin itse äiti, niin menen äitienpäivänä äitini ja isoäitini luokse. Pitkistä välimatkoista johtuen toinen mummo ja isomummo nähdään toisella kertaa.

Vierailija
10/14 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on taas tätä minä minä minä -kulttuuria.

On itsestään selvää, että mummoloihin pitää mennä äitienpäivää viettämään, mikäli ei ole esimerkiksi kipeenä tai muuta erikoissyytä.

Itsekkyys ja laiskuus eivät saisi olla syinä.

Mummot todella arvostavat lasten ja lastenlasten vierailuja ja kehuvat toisilleen vuolaasti, miten heidän lapsensa kävivät äitienpäivänä. Mummo ilman äitienpäivävieraita tuntee näissä puheissa noloutta ja huonommuutta. Kokevat itsensä loukatuiski ja epäonnistuneiksi mummoiksi ja äideiksi.

Mummojen tärkein puheenaihe on keskenään juuri nämä lapset ja lapsenlapset ja heidän vierailunsa odottaminen ja vierailut.

Vierailija
11/14 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on järjestetty niin, että käydään "juhlimassa äitienpäivää" ja viemässä kortit ja ruusut jo edellisenä päivänä tai aikaisemmin viikolla.

Äitienpäivänä ollaan sitten ihan kotona ja juhlitaan minua :)

Isänpäivänä myöskin käynnit hoidetaan jo etukäteen ja itse päivänä juhlitaan kotona meidän perheen isää.

Vierailija
12/14 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2013 klo 13:25"]

Meillä on järjestetty niin, että käydään "juhlimassa äitienpäivää" ja viemässä kortit ja ruusut jo edellisenä päivänä tai aikaisemmin viikolla.

Isänpäivänä myöskin käynnit hoidetaan jo etukäteen ja itse päivänä juhlitaan kotona meidän perheen isää.

[/quote]  alkoi ihan naurattamaan, kun asiaan on olemassa näin itsestäänselvä ratkaisu, jota nämä kiukkuttelijat eivät tietenkään ymmärrä käyttää.

Vierailija
13/14 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2013 klo 13:28"]

[quote author="Vierailija" time="06.05.2013 klo 13:25"]

[/quote]  alkoi ihan naurattamaan, kun asiaan on olemassa näin itsestäänselvä ratkaisu, jota nämä kiukkuttelijat eivät tietenkään ymmärrä käyttää.

[/quote]

Tämä olisikin hyvä ratkaisu. Mutta kun tämä ei tunnu kelpaavan äidilleni eikä anopillekaan. Heitä voi juhlia vain ja ainoastaan sinä yhtenä ainoana oikeana päivänä, omien sanojensa mukaan. Muuten loukkaantuvat. Joten tähän asti mun äitienpäivät on mennyt autossa istuessa. Ja varmaan menee vastakin. Sama isänpäivänä.

Vierailija
14/14 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin meni kaikki äitienpäivät mummuloissa kierrellessä kunnes yksi vuosi päätin, että nyt ei mennä minnekään. Kyseessä oli viimeinen vuosi, kun koko perhe asui yhdessä. Esikoinen oli muuttamassa seuraavana syksynä monen sadan kilometrin päähän opiskelemaan ja halusin sen äitienpäivän itsekkäästi itselleni. Mummujen luona kävimme edellisenä viikonloppuna koko perheen voimin. Ja joo, valitusta ja ruikutusta kuului sitten vierailujen ajan.

Muuten olemme joka joulu, äitienpäivä ja isänpäivä käyneet mummuloissa. Yksi isänpäivä jäi käynnit väliin, kun mies joutui koko päiväksi töihin. Nuorempi lapsista oli kolmen viikon ikäinen enkä ollut vielä kunnolla toipunut sektiosta. Eipä tullut ymmärrystä silloinkaan, narinari ja valivali ja yhhyhhyy, kun minä ihan kakunkin leivoin ja kyllä se ukki pettyy, yhhyhhyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan