Miten tuosta Alppilan tapauksesta voidaan väittää,
että opettaja "talutti (SIC!) oppilaan olkapäästä"? Sehän työntää kaksinkäsin selästä. Onko potkujen paikka, on eri asia, mutta pysyttäisiinpä edes tosiasioissa.
Kommentit (60)
[quote author="Vierailija" time="11.04.2013 klo 00:31"]
Mitä ihmettä? Ei se minunkaan lapsuuteni ollut kuin jostain satukirjasta, mutta en minä silti olettanut pääseväni kuin koira veräjästä kaikista tyhmyyksistäni ja hakenut säälipisteitä vaikealla lapsuudellani. Niille nuorille tehdään karhun palvelus, joilta vaaditaan vähemmän yleisiä käyttäytymissääntöjä, koska elämä on ollut vaikeaa. Siis mitä ihmettä, eihän se, että elämä on ollut vaikeaa anna kenellekään oikeutta häiriköivään ja epäkunnioittavaan sekä kaikin puolin loukkaavaan käytökseen! Kyllä ne vapaudet ja vastuut pitäisi olla kaikilla nuorilla,eikä niin, että säälipisteiden varjolla jätetään osa porukasta vastuiden ulkopuolelle. Ei sellaisilla eväillä aikuisena yhteiskunnassa pärjää.
[/quote]
Ei näissä vastauksissa ole varmaan siitä kysymys, että toisille pitäisi antaa enemmän säälipisteitä kuin toisille, vaan siitä, että on kornia laukoa arvioita pojan perheen kasvatuskeinoista, (lellitty, ei kuria, vapaa kasvatus jne.) jos ei oikeasti tiedä asiasta mitään. Toki kaikkia oppilaita pitää kohdella tasavertaisesti.
Tarkoitat varmaan että tuuppii. Opettaja kyllä vähättelee omaa toimintaansa selvästi. Oikeasti tönii kuin raivo härkä, selvästi kilahtaneena.
Se talutti aikaisemmin sen oppilaan ovelle... Ja tuossta videosta puuttuu palasia!!!!!!! se on leikattu.....
ja tuo opettaja EI todellakaan ollut mikään raivo härkä :) Korkeintaan harmistunut siitä että oppilas ei VIIDENNENKÄÄN poistumiskehoituksen jälkeen poistu...
Minua vituttaa kun aikuiset ihmiset eivät osaa katsoa asioita; kuten sitä että tuo oppilas IHAN tahallaan provoaa opettajaa ja että oppilas tietää että tuo kuvataan.
ja vielä kehtaavat olla puhumaatta siitä että se oppilasKIN teki vääri! Missä on oppilaan rangaistus??????
Opettaja meni selvästi miinaan, mutta hyvä kuitenkin. Nyt saadaan aikaan kunnon keskustelua siitä mitä saa tehdä ja mitä ei.
Oppilaan rangaistus lienee jälki-istunto. Asian pointti on se että opettaja ei saa käydä käsiksi.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 18:31"]
Opettaja meni selvästi miinaan, mutta hyvä kuitenkin. Nyt saadaan aikaan kunnon keskustelua siitä mitä saa tehdä ja mitä ei.
[/quote]
Niin, keskustelua siitä, mitä oppilas saa tehdä ja mitä ei. = hyvä ja kunnioittava käytös ja yhteisten sääntöjen noudattaminen.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 18:35"]
Niin, keskustelua siitä, mitä oppilas saa tehdä ja mitä ei. = hyvä ja kunnioittava käytös ja yhteisten sääntöjen noudattaminen.
[/quote]
Ja opettajan naurettavaa machokäytöstä ei saa kritisoida ääneen.
Mutta noudattiko opettaja sääntöjä tässä??
Aika lujaa se tuolla videolla oppilasta työnsi. Niin lujaa, että hyvin olisi voinut sattua pahastikin, jos matkalle olisi sattunut jonkun reppu, maassa oleva servietti, tai nuoren kengännauha, tai jos joku olisi sattunut tulemaan vastaantai olisi sattunut kompastumaan jalkoihinsa tai... No nyt ei sattunut, mutta se oli pelkästä tuurista kiinni.
joo, naurettavaa machoilua, mutta myös potentiaalisesti vaaratilanteen aiheuttaminen.
Siis ihan rehellisesti kysyn kun tuntuu että kamera vaan heilahtaa eikä mitään näy, niin että miten te näätte ees kahta kättä tms muita yksityiskohtia, vai olenko vain sokea ? :O mulla on kyllä aika huono näkö.
Oppilaan käytös on siinä videolla kyllä paljon kamalampaa kuin opettajan. Kyllä mua paljon enemmän kiinnostaa, että miten häiriintyneitä on tuollaiset nuoret, joiden suusta tulee noin pahasuista solvausta. Eikä solvaaminen katkea sekunnin murto-osaksikaan siitä työntämisestä, joten eipä siinä oppilaalla ollut hädän päivää.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 19:16"]
Oppilaan käytös on siinä videolla kyllä paljon kamalampaa kuin opettajan. Kyllä mua paljon enemmän kiinnostaa, että miten häiriintyneitä on tuollaiset nuoret, joiden suusta tulee noin pahasuista solvausta. Eikä solvaaminen katkea sekunnin murto-osaksikaan siitä työntämisestä, joten eipä siinä oppilaalla ollut hädän päivää.
[/quote]
Joo, paitsi että opettaja on aikuinen, ammattikasvattaja ja hoitamassa virkaansa eli vähän eri asia.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 19:26"]
[/quote]
Joo, paitsi että opettaja on aikuinen, ammattikasvattaja ja hoitamassa virkaansa eli vähän eri asia.
[/quote]
No totta kai on eri asia. Ja se aikuinen ammattikasvattaja hoiti virkansa tuossa ihan säädyllisesti. Mutta kuten sanottu, niin se teini käyttäytyi niin räävittömästi, että tosiaan minua kiinnostaisi enemmän keskustelu siitä teinin käytöksestä.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 19:33"]
[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 19:26"]
[/quote]
[/quote]
No totta kai on eri asia. Ja se aikuinen ammattikasvattaja hoiti virkansa tuossa ihan säädyllisesti. Mutta kuten sanottu, niin se teini käyttäytyi niin räävittömästi, että tosiaan minua kiinnostaisi enemmän keskustelu siitä teinin käytöksestä.
[/quote]
No ei kovin säädyllisesti; potkutkin tuli.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 18:38"]
Mutta noudattiko opettaja sääntöjä tässä??
[/quote]
No siitähän täällä keskustellaan. Minusta opettaja käytti hieman tarpeetonta voimaa, mutta ei liikaa, eikä varsinkaan potkujen arvoisesti.
Reksiä on viety taas kuin pässiä narussa.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 18:17"]
että opettaja "talutti (SIC!) oppilaan olkapäästä"? Sehän työntää kaksinkäsin selästä. Onko potkujen paikka, on eri asia, mutta pysyttäisiinpä edes tosiasioissa.
[/quote]
Videosta on jätetty näyttämättä tilannetta edeltvä taluttaminen ja sen jälkeen oven karmeihin tarketuminen, tämä tapahtui sen jälkeen.
Melkoista ylireagointia erottaa tuon perusteella. Opettaja tulee saamaan oikeudessa korvauksia.
Asiaan käypää tekstiä!