Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oli sitte viimeiset juhlat jotka järjestin...

Vierailija
25.03.2019 |

Kiitos, nyt riitti. Viikon pohdin asiaa ja nyt tein päätöksen. Pidimme viikko sitten juhlat, vieraat kutsuttiin ajoissa ja pöytä oli katettuna viimeisen päälle juhlapäivänä. Vieraita oli kutsuttu _paljon_. Tulos, SUURIN OSA vieraista jätti ilmoittamatta ja tulematta. Osa unohti (?) tulla, osa erehtyi päivästä, osa ei ole ilmoittanut vieläkään, vaikka esim. Facebookissa tykkäsi juhlapäivityksestä. Ja nämä siis meille ihan läheisiä, joiden järjestämissä vastaavissa juhlissa on kyllä oltu vieraina.

En todellakaan ihmettele, ettei kukaan enää järjestä juhlia. En järjestä enää minäkään. Harmi lapsille, jotka ovat siis olleet näiden juhlien juhlakaluja. Tästä lähtien luomme uuden perinteen ja käymme ihan omalla perheellä vaikka ravintolassa syömässä. Ei tarvitse montaa päivää siivota, tilata tarjottavia, leipoa osaa, valmistella kotia ja itseä juhlakuntoon, siivota pihaa, järjestää parkkipaikkoja... Riittää, kun laitamme itsemme valmiiksi ja varaamme ravintolasta pöydän. Satsaamme ainoastaan itseemme. Tekisi mieli vielä sanoa, että jätämme myös muiden juhlat väliin, mutta en viitsi. Koska usein siis juurikin kyseessä lapsen/nuoren juhlat ja aikuisten tökeröys ei ole tietenkään heidän vastuulla.

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok

Vierailija
2/70 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän ton tunteen ja oon onnellinen, että lapset on jo aikuisia ja järjestää itse juhlansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ilmoittamatta/tulematta jättäminen kerro selvästi, miten muut kokevat juhlasi, eli ei juurikan kiinnosta. Eli oikean päätöksen teit.

Vierailija
4/70 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut kun ennenkään tarjoilu ole hääviä ollut, panosta laatuun, jookos.

Vierailija
5/70 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ne oli kutsuttu? Jollain Facebook-päivitykselläkö? Ne on niin nähty ja kuultu.

Vierailija
6/70 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sulla on liian usein juhlia?!

Vierailija
7/70 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä viitsi valehdella. Järjestät kuitenkin myös tulevaisuudessa. Itseään varten kaikki niitä juhlia järjestävät. Vuoden päästä viimeistään lähettelet jo seuraavia kutsuja.

Suurin osa ymmärtää jättää järjestämisen jo yksien järjestettyjen juhlien jälkeen. Loput järjestävätkin niitä lopun elämäänsä, saavat niistä jotain kiksejä.

Vierailija
8/70 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, aivan kuin omasta näppiksiltäni. Tulee mieleen omat häämme, miehen veli perheineen olisivat jääneet rannalle koko juhlista, jos en olisi kysynyt itse. Ihan kirjallinen kutsu ja v.p. kaikkineen tiettyyn päivään mennessä. Eipä kuulunut mitään heistä ja ei muuta kuin puhelin käteen ja kysymään, että mahdatteko olla tulossa niihin häihin, on tuo v.p. mennyt jo kohta viikolla ohi? Arghh, inhottaa tuollainen, peukut sulle ap!

Vierailija
9/70 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iloittakaa tulonne että tiedämme varautua.

Kirjoitettava näköjään selkeästi noin. Juntit ei tajua mikä on v.p.

Vierailija
10/70 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kutsua vaan sellaisia, joita muutenkin kiinnostaa mitä teille ja lapsille kuuluu. Ei ihmisiä kiinnosta kaukaisten sukulaisten tai hyvänpäivän tuttujen juhlat.

Vierailija
11/70 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ah, aivan kuin omasta näppiksiltäni. Tulee mieleen omat häämme, miehen veli perheineen olisivat jääneet rannalle koko juhlista, jos en olisi kysynyt itse. Ihan kirjallinen kutsu ja v.p. kaikkineen tiettyyn päivään mennessä. Eipä kuulunut mitään heistä ja ei muuta kuin puhelin käteen ja kysymään, että mahdatteko olla tulossa niihin häihin, on tuo v.p. mennyt jo kohta viikolla ohi? Arghh, inhottaa tuollainen, peukut sulle ap!

Kaikille ei merkitse juhlat yhtään mitään, ne häätkään. Monet ei haluaisi sitä säätöä, ai et sitten tulttutkaan juhliin, kun vastaa kietävästi ja siitä seuraavat kutjujan omat johtopäätökset. Ennemmin heittäytyy tyhmäksi ja sanoo ettei tiennyt, vaikka tosiasiassa ei kiinostanut pätkääkään.

Vierailija
12/70 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ketään enää nykyään kiinnosta toisten juhlat tai kuulumiset. Elämään osallistutaan just jollain Facebookissa klikatulla tykkäyksellä, kun se ei vaadi vaivaa ja sitoutumista. Muuten jokainen saa olla oman onnensa nojassa.

Harmi, juhlat ovat vanhastaan olleet tilaisuuksia jotka ovat tuoneet sukulaisia ja ystäviä yhteen. Ankeeks menee tää suomalainen kulttuuri.

Vierailija
13/70 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli minun ei tarvitse iloita kun en ole tulossa?

Vierailija
14/70 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten synttärit vai? Kamalaa. Mä olen aina kutsunut kaverijuhliin pk-tai luokkakavereita meilaamalla vanhemmille. Aina ovat ilmoittautuneet ja vieraita on tullut. Sukulaisjuhliin on kutsuttu läheisimmät sukulaiset ja kummit ihan henkilökohtaisella viestillä. Ovat myöskin enimmäkseen tulleet.

Vierailija
15/70 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli minun ei tarvitse iloita kun en ole tulossa?

Sinun ei tarvitse iloittaata.

Vierailija
16/70 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistitko mainita kutsussa selvästi, että ilmoittavat tiettyyn päivämäärään mennessä, ovatko tulossa vai eivät? Meillä se on ainakin toiminut hyvin - suurin osa kutsutuista tulee juhliin, ja nekin ilmoittavat, jotka eivät pääse.

Vierailija
17/70 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse näe, että joku Facebook-päivitys olisi riittävä tapa kutsua. Facebook-tapahtuma ehkä, mutta sekin on helppo sivuuttaa. Tässä tapauksessa on nyt selkeästi kutsujassakin vikaa.

Vierailija
18/70 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tykkäys päivityksessä ole luettavissa ilmoittautumiseksi.

Vierailija
19/70 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kertoo suomalaisten huonosta tapakäytöksestä! Ei välitetä enää kuin omasta napanöyhdästään.

Vierailija
20/70 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsu ei ollut facebook-päivitys, vaan kutsut lähti jokaiselle ihan henkilökohtaisesti. Ja kyseessä ei ollut synttärijuhlat. Harmi, jos joku kokee, että juhlia on heidän aikatauluunsa liikaa, mutta kyseessä oli nuoren elämän tärkeä merkkipaalu, jota juhlitaan vain kerran. Nuoren puolesta harmittaa, sama omille tunteille. Koita tässä opettaa käytöstapoja nuorelle, kun aikuiset on näin moukkia. Onneksi kuitenkin juhlat saatiin aikaiseksi, vieraita siis kyllä oli, mutta huomattavan paljon vähemmän, mitä oli kutsuttu. Ja nuori oli näitä juhlia itse odottanut, osallistunut suunnitteluun jne.

Itse en pidä tästä nykymenosta, kai se tekee minusta vanhanaikaisen. En todellakaan koe luontevaksi jättää edes vastaamatta kutsuun, minusta se olisi moukkamaista.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kolme