Olenko ainoa jota ei kiinnosta 875g?
Siis ihanaa että on vauva ja hyvä hoito jne mutta ei mua vieras vauva niin paljoa kiinnosta että jaksan törmätä sen kuulumisiin monta kertaa päivässä.
Kommentit (35)
[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 18:25"]
[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 16:24"]
Ehkä sitten kiinnostaa jos joskus itse saatte keskosen ja mietittekin sitä onko keskoskaappi saatu kenties juuri tämän tapauksen ansiosta juuri teidän muksullenne.
[/quote]
en tee enää lapsia, joten ei kuulu mulle, puuttuuko keskoskaappeja vai ei.
[/quote]
Enpä minäkään, mutta tuen paljon hyvää joka ei "minulle kuulu". ei minulla ole nälänhätääkään, mutta silti haluan auttaa.
Ei kiinnosta minuakaan.
Tästä tulee varmaan pahasti pataan, mutta en oikein ymmärrä sitäkään, miksi voipaketin kokoisia sikiöitä pitää valtavalla effortilla ja rahansatsauksella yrittää pelastaa, kun maailmassa on niin paljon täysiaikaisiakin ei-haluttuja lapsia sekä toisaalta vakavasti sairaita tai vammautuneita lapsia. Ehkä näitä 2x-viikolla syntymään lähteneitä ei ole ollut tarkoitettukaan eläjiksi.
No ehkä ajattelisin toisin, jos kysymyksessä olisi oma lapsi tai läheisen lapsi. On minullakin toki yksi keskenmeno ollut, ei sen puoleen.
Jotenkin vain on sellainen olo, että tällä dramaattisuudella ja näyttävyydellä ja ilmiselvällä empatian imemisellä halutaan nyt vain kerätä taas kerran rahaa asiaan, joka sitä helpoiten ihmisiltä kykenee saamaan.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 19:13"]
Ei kiinnosta minuakaan.
Tästä tulee varmaan pahasti pataan, mutta en oikein ymmärrä sitäkään, miksi voipaketin kokoisia sikiöitä pitää valtavalla effortilla ja rahansatsauksella yrittää pelastaa, kun maailmassa on niin paljon täysiaikaisiakin ei-haluttuja lapsia sekä toisaalta vakavasti sairaita tai vammautuneita lapsia. Ehkä näitä 2x-viikolla syntymään lähteneitä ei ole ollut tarkoitettukaan eläjiksi.
No ehkä ajattelisin toisin, jos kysymyksessä olisi oma lapsi tai läheisen lapsi. On minullakin toki yksi keskenmeno ollut, ei sen puoleen.
Jotenkin vain on sellainen olo, että tällä dramaattisuudella ja näyttävyydellä ja ilmiselvällä empatian imemisellä halutaan nyt vain kerätä taas kerran rahaa asiaan, joka sitä helpoiten ihmisiltä kykenee saamaan.
[/quote]
Ymmärtänet että tämä keräys ei koske pelkästään keskosia, vaan rahat menevät LASTENKLINIKAN kummeille, yhtälailla vakavasti sairaille lapsillekin.
Ehkä vakavasti sairaita tai vammautuneita lapsia ei ole tarkoitettu elämään myöskään. Koska lääketiede on onneksi kehittynyt, voidaan parantaa sairaitakin lapsia.
Ei toinen vakava asia sulje toista pois. Ei tämän tukeminen ole keneltäkään pois,
Ei kiinnosta. Ei myöskään se uusi tapaus, jossa kuoli se Hilma vai whatever olikaan.
Ehkä sitten kiinnostaa jos joskus itse saatte keskosen ja mietittekin sitä onko keskoskaappi saatu kenties juuri tämän tapauksen ansiosta juuri teidän muksullenne.
[/quote]
Muakaan ei kiinnosta. Ja jos mä saan ton kokoisen lapsen ja se kuolee ilman kaappia niin sitten se kuolee. Siihen on joku syy miksi lapset syntyvät ennen aikaisina ja miksi he eivät vielä silloin ole elinkelpoisia. Mutta jostain syystä keskosen henki on tärkeämpi kuin vanhuksen, vammaisen tai ylipäätään kaikkien muiden ei-mediaseksikkäiden keräyskohteiden.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 19:53"]
Muakaan ei kiinnosta. Ja jos mä saan ton kokoisen lapsen ja se kuolee ilman kaappia niin sitten se kuolee.
[/quote]
hahahah, mä niin haluaisin nähdä sut keskosena syntyneen lapsesi kanssa kieltäytymästä tehohoidosta, koska "ihan sama jos se kuolee"
Keskoskaappi oli vielä ymmärrettävää mutta kaikki ne vanhempien kasvo- ja jalkahoidot yms jo ihan ylilyöntejä. Omat kaksosveljenit painoivat syntyessään vk 24 noin 600 grammaa ja toinen pikkuinen kuoli ja toinen nyt päälle 20 vuotta. Miksei meidän perheenjäsenelle lahjoitettu rahaa että olis voitu toinenkin pikkunen pelastaa?
"Jepjep, koska en voi auttaa joka ikistä maailman kolkassa minun ei tulisi auttaa sellaista mihin kykenen?
Minulla on mm. kummilapsi Intiassa, lahjoitan Suomessa lastenklinikoille ja muihin hyväntekeväisyyksiin myös."
Tuossa toiminnassasi ei ole mitään logiikkaa. Aivan hyvin voisit antaa kaikki rahat yhteen kohteeseen eikä tiputella pennosia sinne tänne. Lastenklinikkarahoilla 10 intialaislasta voisi käydä koulua. Miksi et ajattele järjellä ja pane rahaa sinne, missä sillä saa suurimman vastinee? Hyi hyi.
Sitä paitsi Suomessa on todellakin varaa rakentaa uusi lastensairaala. Kysymys on yksinomaan tahdosta. Olette varmaan kuulleet senkin, että nälänhädänki voisi poistaa olemassaolevin varoin, mutta eipä vaan ole poistettu.
Mitä? Jos nämä alan yrittäjät haluavat lahjoittaa oman yrityksensä tuotteita, kuten kosmetologi kasvohoitoja ym. niin mikä tässä mielestäsi on silloin älytöntä?
"Ihan oikeasti, kuka sairaan tai keskosen vanhempi jaksaa mennä kauneushoitoihin silloin kun oma vauva taistelee elämästään?"
No eiväthän ne keskoset siellä koko ajan tehohoidossa ole!
Et ole ainoa, täällä toinen. Tosiaan, ihan vieraiden ihmisten lapsi, ei herätä mitänä tunnereaktioita.
Kiinnostaa kuitenkin niin paljon että koit tarvetta avautua aiheesta.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 15:47"]
Siis ihanaa että on vauva ja hyvä hoito jne mutta ei mua vieras vauva niin paljoa kiinnosta että jaksan törmätä sen kuulumisiin monta kertaa päivässä.
[/quote]
Joo, ei kiinnosta muakaan. Ja sille, joka ihmetteli miksi tällainen avaus on tehty, niin kyllähän tuo asia hyppää silmille jokaiselle, joka vähänkään aikaansa seuraa.
Mutta joo, siis kuten aloittajakin sanoi, kaikkea hyvää vauvalle ja silleen, mutta ei kyllä tämä kouhkaus kiinnosta yhtään.
[/quote]
en tee enää lapsia, joten ei kuulu mulle, puuttuuko keskoskaappeja vai ei.