Olenko ainoa jota ei kiinnosta 875g?
Siis ihanaa että on vauva ja hyvä hoito jne mutta ei mua vieras vauva niin paljoa kiinnosta että jaksan törmätä sen kuulumisiin monta kertaa päivässä.
Kommentit (35)
[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 20:46"]
Minun on selvästikin monta muuta helpompi ymmärtää, jos alta kiloinen keskonen ei selviä hengissä, vaikka se keskonen olisi jopa oma. Missä menee raja, mitä kannattaa hoitaa/pelastaa ja mitä ei?
[/quote]
Aika hyvä käsitys niillä lääkäreillä ennusteista on.
Itsekin ajattelin ennen, ajattelin silloin ja ajattelen vieläkin...että monesti olisi parempi jos ihmiset ei menisi sorkkimaan ihan joka asiaan. Eli olisin voinut hyväksyä sen, ettei meille olisi vauvaa tullutkaan.
-6v keskosen äiti tuolta keskustelun eka sivulta-
[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 20:17"]
"Jepjep, koska en voi auttaa joka ikistä maailman kolkassa minun ei tulisi auttaa sellaista mihin kykenen?
Minulla on mm. kummilapsi Intiassa, lahjoitan Suomessa lastenklinikoille ja muihin hyväntekeväisyyksiin myös."
Tuossa toiminnassasi ei ole mitään logiikkaa. Aivan hyvin voisit antaa kaikki rahat yhteen kohteeseen eikä tiputella pennosia sinne tänne. Lastenklinikkarahoilla 10 intialaislasta voisi käydä koulua. Miksi et ajattele järjellä ja pane rahaa sinne, missä sillä saa suurimman vastinee? Hyi hyi.
[/quote]
Niin, tai voin auttaa omilla keinoillani usempaa kohdetta? Onko se sitten pahasta?
[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 21:06"]
"Jepjep, koska en voi auttaa joka ikistä maailman kolkassa minun ei tulisi auttaa sellaista mihin kykenen?
Minulla on mm. kummilapsi Intiassa, lahjoitan Suomessa lastenklinikoille ja muihin hyväntekeväisyyksiin myös."
Tuossa toiminnassasi ei ole mitään logiikkaa. Aivan hyvin voisit antaa kaikki rahat yhteen kohteeseen eikä tiputella pennosia sinne tänne. Lastenklinikkarahoilla 10 intialaislasta voisi käydä koulua. Miksi et ajattele järjellä ja pane rahaa sinne, missä sillä saa suurimman vastinee? Hyi hyi.
[/quote]
Niin, tai voin auttaa omilla keinoillani usempaa kohdetta? Onko se sitten pahasta?
Pahasta ei ole auttaminen. Pahasta on haukkua itsekkääksi ihmiset jotka eivät avusta juuri sinun tärkeiksi määrittelemiäsi kohteita. Tämän asian pystyy käsittämään melko kevyelläkin ymmärryksellä.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 21:25"]
[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 21:06"]
[/quote]
Pahasta ei ole auttaminen. Pahasta on haukkua itsekkääksi ihmiset jotka eivät avusta juuri sinun tärkeiksi määrittelemiäsi kohteita. Tämän asian pystyy käsittämään melko kevyelläkin ymmärryksellä.
[/quote]
[/quote]
Haukunko jos sanon että lahjoittamattomuus tai koko asiasta piittaamattomuus on käsittämätöntä itsekkyyttä? Eikö se sitten ole?
Luulisi lastenklinikan ja muiden lastenosastojen toiminnan olevan suhteellisen tärkeää jokaiselle jolla lapsia on.
875- juttu on mielestäni joukkohysteriaa. Tärkeä asia, jota mielelläni tukisin, mutta kartan tällaisia muoti-ilmiöitä. Mielummin tuen lastenklinikkaa, kun tämä suuri härdelli rauhottuu.
Ehkä sitten kiinnostaa jos joskus itse saatte keskosen ja mietittekin sitä onko keskoskaappi saatu kenties juuri tämän tapauksen ansiosta juuri teidän muksullenne.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 16:17"]
Kiinnostaa kuitenkin niin paljon että koit tarvetta avautua aiheesta.
[/quote]
Oi kuinka luova ja kekseliäs kommentti..
Ei kiinnosta, enkä lahjoittele rahoja. Kyllä verovaroin pitäisi sairaalat ja koneet saada. Itse olen viikolla 27 raskaana ja mua ei kiinnosta toisten vauvat, täysiaikaiset eikä keskoset.
Ei minuakaan kiinnosta.
Eikä sitä keskostakaan ole minulle tulossa, ikinä.
Ja kasin kanssa aivan samaa mieltä. Suomen kaltaisen yhteiskunnan pitäisi pystyä pitämään sairaalat laitteineen ajan tasalla, ihan ilman keräyksiä.
No mutta jos ei pysty?
Onko nyt todella tää periaatekysymys niin jumalattoman iso ettei voi euroa kolehtiin laittaa. Uskomatonta itsekkyyttä.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 17:08"]
No mutta jos ei pysty?
Onko nyt todella tää periaatekysymys niin jumalattoman iso ettei voi euroa kolehtiin laittaa. Uskomatonta itsekkyyttä.
[/quote]
Maailmassa on lukemattomia kolehteja joihin et ole laittanut mitään, et edes puolta euroa. Olet itsekäs ja julma (oman määritelmäsi mukaan)
[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 17:13"]
[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 17:08"]
No mutta jos ei pysty?
[/quote]
Maailmassa on lukemattomia kolehteja joihin et ole laittanut mitään, et edes puolta euroa. Olet itsekäs ja julma (oman määritelmäsi mukaan)
[/quote]
Jepjep, koska en voi auttaa joka ikistä maailman kolkassa minun ei tulisi auttaa sellaista mihin kykenen?
Minulla on mm. kummilapsi Intiassa, lahjoitan Suomessa lastenklinikoille ja muihin hyväntekeväisyyksiin myös.
Onhan se hyvä että asiat on niin hyvin ettei teidän tarvitse välittää.
mä olen samaa mieltä, että verovaroin pitää saada kaikki sairaalan laitteet. En ymmärrä, että sairaalan laitteiden ostoa varten pitää laittaa pystyyn hyväntekeväisyyskonsertteja.
Laulajatkin ansaitsevat palkkansa.
Jos valtio oppii, et ostaahan se kansa kuitenkin ne laitteet, niin eihän se edes budjetoi noihin tarvittaviin laitteisiin rahaa.
Tämä vauva ja perhe ovat tietenkin tärkeitä, onnea heidän perheelle!
Mun keskosvauva on jo 6-vuotias. Silti ei tämä kohkaaminen kiinnosta.
Raha on ainoa, mikä auttaa tässä tapauksessa. Jos keräyksellä saadaan yksikin kaappi lisää hankittua, niin hienoa! Ihmetyttää vaan jotenkin tuo ihmisten hössötys asian suhteen. Eikö suuri yleisö ole ollut mitenkään tietoinen, että keskosia syntyy koko ajan ja että ilman tehohoitoa vauva kuolee? Meille syntyi keskosvauvat aikanaan ja olen ikuisesti kiitollinen sairaalan avusta ja hoidosta, jonka vauvamme silloin saivat. En olisi itse jaksanut puida asiaa julkisesti, joten siinä mielessä eroan tästä keskosvauvan isästä. En olisi mitenkään jaksanut ruveta järjestämään mitään keräyksiä, kaikki aika meni sairaalassa rampatessa ja muitakin lapsia oli meillä hoidettavana. Hössötystä asiasta en minäkään jaksa, mutta jos haluatte keskosvauvoja auttaa niin antakaa sitä rahaa. Isä kertoi FB sivuillaan, että vauvojen vanhemmille on luvattu kynsihoitoja sun muita. Ihan oikeasti, kuka sairaan tai keskosen vanhempi jaksaa mennä kauneushoitoihin silloin kun oma vauva taistelee elämästään?
[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 17:57"]
Raha on ainoa, mikä auttaa tässä tapauksessa. Jos keräyksellä saadaan yksikin kaappi lisää hankittua, niin hienoa! Ihmetyttää vaan jotenkin tuo ihmisten hössötys asian suhteen. Eikö suuri yleisö ole ollut mitenkään tietoinen, että keskosia syntyy koko ajan ja että ilman tehohoitoa vauva kuolee? Meille syntyi keskosvauvat aikanaan ja olen ikuisesti kiitollinen sairaalan avusta ja hoidosta, jonka vauvamme silloin saivat. En olisi itse jaksanut puida asiaa julkisesti, joten siinä mielessä eroan tästä keskosvauvan isästä. En olisi mitenkään jaksanut ruveta järjestämään mitään keräyksiä, kaikki aika meni sairaalassa rampatessa ja muitakin lapsia oli meillä hoidettavana. Hössötystä asiasta en minäkään jaksa, mutta jos haluatte keskosvauvoja auttaa niin antakaa sitä rahaa. Isä kertoi FB sivuillaan, että vauvojen vanhemmille on luvattu kynsihoitoja sun muita. Ihan oikeasti, kuka sairaan tai keskosen vanhempi jaksaa mennä kauneushoitoihin silloin kun oma vauva taistelee elämästään?
[/quote]
Koska sinä et ole näin tehnyt, et voi tuomita muita.
Jopa sairaalassa henkilökunta kannustaa muistamaan myös itsensä ja jaksamisensa. Kasvohoito voi olla aivan hyvä keino viettää edes yksi rento tunti raskaan arjen keskellä ja vain olla.
Syyllistäminen on perseestä.
Lisäksi minä mieluusti tuen itsekin yritystä joka haluaa auttaa tällä tavalla.
Kasvohoito, hieronta, jalkahoito jne. voi olla varsinainen pieni taivas kaiken stressin keskellä.
Minun on selvästikin monta muuta helpompi ymmärtää, jos alta kiloinen keskonen ei selviä hengissä, vaikka se keskonen olisi jopa oma. Missä menee raja, mitä kannattaa hoitaa/pelastaa ja mitä ei?