Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä voi tehdä rumille kaakeliboordeille? Silmiin sattuu!

Vierailija
09.04.2013 |

Vastaus ei tällä kertaa ole purkaminen. Asunnon edellinen omistaja on tehnyt vuosi sitten wc-remontin ja valinnut muuten hyvät materiaalit, mutta päättänyt koristaa huoneen yläreunan kamalalla ysärikaakelilla. Boordi on siis vaakasuunnassa n. 10 x 20 cm kokoista ja se kiertää kolme seinää yhteensä noin neljän metrin matkalta.

Onko olemassa esim. jotain hyvin pysyviä tarroja/tarranauhaa, joilla kamaluudet saisi piiloon? Tai pystyisikö kaakeleita helposti maalaamaan? Tila ei ole varsinainen märkätila, vaan pelkkä pikku-wc ilman suihkua.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 18:32"]

Kaakelimaali! Lopputulos on yllättävän siistin ja kivan näköinen. Esim. Raw design blog -blogin Peeta maalasi vasta keittiön välitilan ruskeat kaakelit valkoisiksi, ja vaikutti kyllä todella paljon keittiön yleisilmeeseen. Päälle laatoittaminen saattaa näyttää vähän hassulta, jos ongelma on vain yhdessä koristeraidassa. 

Tässä kuvia projektista ja myös vinkkejä, miten onnistua maalaamisessa:

http://rawdesignblog.blogspot.nl/2013/03/keittion-kaakeleiden-maalaaminen.html

[/quote]

Sinänsä ihan ok maalausjälkeä tuossa blogissa, mutta nuo tummat saumat ovat törkeän näköiset!

Vierailija
2/13 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 20:39"]

[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 18:32"]

Kaakelimaali! Lopputulos on yllättävän siistin ja kivan näköinen. Esim. Raw design blog -blogin Peeta maalasi vasta keittiön välitilan ruskeat kaakelit valkoisiksi, ja vaikutti kyllä todella paljon keittiön yleisilmeeseen. Päälle laatoittaminen saattaa näyttää vähän hassulta, jos ongelma on vain yhdessä koristeraidassa. 

[/quote]

Sinänsä ihan ok maalausjälkeä tuossa blogissa, mutta nuo tummat saumat ovat törkeän näköiset!

[/quote]

Mun mielestä ne näyttävät ihan kivalta tuossa kokonaisuudessa, itse en ehkä viitsisi laittaa kun tuntuu olevan tämän hetken muoti, mutta tuohon keittiöön kyllä sopii :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän magneettimaali toimisi? Itselläni ei ole kokemusta kyseisestä aineesta, mutta se ei kai ainakaan kovin paksua pintaa tee eli ei hyppää silmille, että on jälkikäteen lisätty. Istunnolla voi sitten raapustella muistilappuja / viestejä muille mitä magneetillä läiskii seinään kiinni :)

Vierailija
4/13 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun käsittääkseni sen kaakelimaalin päälle voi maalata, joten valkoiseksi sitä ei tarvitse jättää!

Vierailija
5/13 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen liimannut rumien laattojen päälle kontaktimuovipalat, joissa on kaunis kuvio. Ihan hyvin ovat kestäneet jo kymmenisen vuotta jopa suihkun kohdalla.

Vierailija
6/13 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saneerauslaattalastilla uudet kaakelit vaan päälle, vanhoja ei tartte edes irrottaa jos ovat hyvin kiinni.

Vierailija
7/13 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kuin 7, laatottaisin päälle.

Vierailija
8/13 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
9/13 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se nyt ole ongelmallista yhtä laattariviä sieltä nakutella irti ja laitta tilalle samankokoista toisen näköistä laattaa. Jos et itse uskalla, ota joku kylppärifirma tekemään homma.

Vierailija
10/13 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ne on tosiaan on yläreunassa niin laattatarra tai ihan värillinem kontaktimuovi varmasti pysyy eikä satu silmiin. koittaisin ainakin ennen ku alkasin maalaamaan.

Vierailija
11/13 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae Ikeasta hyllyt, jotka lähtee suoraan seinästä. Pistä sopivalle korkeudelle, ettei boordeja näy. Hyllylle kirjoja, pyyhkeitä tms.

Joku kerää myös jotain hemmetin posliinitonttuja, jotka voi sinne riviin laittaa.

M1966

Vierailija
12/13 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaakeleihin on olemassa kaakelimaalia.

Vierailija
13/13 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaakelimaalissa on vaan sellainen ogelma, että siitä saattaa tulla halvan näköinen tuherrus. Vaikka seinäsi olisi valkoiset ja malaat borrdin valkoiseksi, tulee siitä kuitenkin niin erisävyinen kuin muu kaakeli että tulos on tökeröä. Itse laittaisin neutraalia tarraa tai tapettia kun kyseessä ei ole märkätila. Päälle kaakelointikaan ei sovi kun ei koko seinää tarvi uusia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi