Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häirikköoppilasta puolustavat ovat vanhempia joiden perheessä lapsi on boss

Vierailija
09.04.2013 |

kaikkivaltias ja kaikkivoipa. Hänen korkeudelleen ei sanota ei. Vanhemmat hyssyttelevät ja hyväksyvät kaikenlaisen huonon käytöksen, tai eihän se ole huonoa käytöstä, vaan oman identiteettinsä toteuttamista.

Luojan kiitos -kuten adressista huomaa- meissä suomalaisissa on vielä niitä vanhempia, jotka uskaltavat olla lapsilleen kasvattajia, auktoriteetteja ja rajat asettavia huolehtivia vanhempia. Ja ymmärrämme sen että lapsi tarvitsee rajat ja se on rakkautta. Eipä olisi mun kotona käynyt päinsä että olisin vanhemmilleni alkanut haistattelemaan ja vittuilemaan. Onneksi omasin sellaiset vanhemmat, jotka asettivat minulle rajat ja huonosta käytöksestä rangaistiin. Siinä on terveet eväät elämään.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 15:44"]

[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 15:41"]

[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 15:36"]

[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 15:24"]

Lapseni on 3 v. ja toinen 5 kk. Eivät haistattele ja vittuile. En tykkää tällaisesta joukkohysteriasta, mikä tässäkin asiassa on nyt päällä. En kirjoittele mitään adresseja työssään kilahtelevien opettajien puolesta. Hoitakoon liittonsa kautta irtisanomisensa riitauttamisen, jos siihen jotain aihetta on.

[/quote]

Nyt puhuttiin kuule pikkkasen vanhemmista lapsista. Ooppa hiljaa.

[/quote]

Kunhan nyt kerroin että se etten ole mukana lietsomassa tätä joukkohysteriaa, ei johdu siitä että kotonani olisi määräileviä teinejä, kuten ap väittää. Ihan ulkopuolisena olen seurannut tätä keskustelua, koska omat lapseni eivät tosiaan ole vielä teini-ikäisiä ja näin ulkopuolisena vaikuttaa melkoiselta vouhottamiselta taas kerran.

[/quote]

Mitä ihmeen joukkohysteriää se on, että väki älähtää ilmeisen vääryyden edessä? Sinä olet sitä mieltä, että viranomaisista räikeistäkin väärinkäytöksistä pitää olla hiljaa, ettei vain tulee "joukkohysteriää". Anna mun kaikki kestää!

[/quote]

Se väki ei asiasta tiedä oikeastaan yhtään mitään. Nostaa vaan ison mölinän. Parempi on olla hiljaa ja seurata mitä asiassa vielä selviää.

Vierailija
2/25 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit ovat siitä outoa väkeä, että kun niitä kohtelee ihmisinä, niin ne ovat ihmisiksi. Sen moni aikuinen unohtaa ihan tahallaan.

Lapsen, myös teinin, tulee ymmärtää opettajan auktoriteetin ja anarkian välinen ero. Tässä Alppila tapauksessa opettaja itse ei sitä tajunnut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni on päiväkodin pienryhmässä, jossa puolet on ns. erityisiä. Yksikin poika on kuin kuningas äitinsä silmissä, monen monta kertaa olen hänelle saanut huutaa kun ei muuten usko; tulee makaamaan oman, pienikokoisen lapseni päälle ja virnuilee, vaikka omani huutaa hädissään "mene pois, sattuu!". Sitten kun karjaisen, tämä kunkku loikkii karkuun virnuillen tai jonkun aikuisen selän taakse. Äitinsä sitten pällistelee tapahtunutta ja lässyttää, ei puhettakaan siitä että pistäisi lastaan kuriin tai esim. pyytämään anteeksi! Koko ryhmän henkilökunta pitää tätä kunkkua hurmaavana, hänestä on todella usein kuvia jne. viikottaisessa tiedotteessa, mairea hymy naamallaan...oikeasti tyyppi on ilkeä kiusaaja, tekee sen vaan niin ovelasti ettei aikuinenkaan aina tajua.

Vierailija
4/25 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin ihan hyvin olla väkivaltainen paska, joka nauttii lasten hakkaamisesta, jos se on määritelmä ihmiselle, jonka mielestä kuri täytyy olla, tavalla tai toisella.Nykyään se ei vaan toteudu, just tässä ketjussa olevien kukkahattujen takia.

Kukaan ei varmaan kannata mitään kyselemättä turpaan- meininkiä. Vaan sitä, että jos ei oppi mene perille hyvällä, niin sitten se menee pahalla. 

[/quote]

Onko sulle ikinä juolahtanut mieleen, että se mitä sinä pidät kurina saattaa jonkun toisen mielestä olla todella väärin? Mitä pitäisit sellaisesta "kurista", että jokaisen aikuisen on homoiltava joka joulu? Kapinoisitko vai tekisitkö kiltisti mukisematta mitä auktoriteetti käskee? 

Vierailija
5/25 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa sentään kannattaa sitä että koulussa pitää olla kuri ja järejestys. Antti Korhosen adressissa on jo yli 100.000 nimeä.

Mutta hämmästyttävä paljon tuntuu olevan näitä curling vanhempia, jotaka kokevat vääräksi sen että heidän lapseltaan edellytettään samanlaista käytöstä kuin muiltakin lapsilta.

Vierailija
6/25 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on kolme lasta ja nuorinkin jo teini-ikäinen. Yhden kanssa olen joutunut jopa painimaan kun on katsottu että kuka määrää kotona kaapin paikan. Kahden muun kanssa on päästy yhteisymmärrykseen puhumalla (joskus vähän huutamalla).

Sitä on hyvä viisastella jos ei ole koskaan oikeasti ollu tilanteessa josta ei enää puhumalla selvitä.

Vierailija
7/25 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 15:44"]

[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 15:41"]

Lapseni on 3 v. ja toinen 5 kk. Eivät haistattele ja vittuile. En tykkää tällaisesta joukkohysteriasta, mikä tässäkin asiassa on nyt päällä. En kirjoittele mitään adresseja työssään kilahtelevien opettajien puolesta. Hoitakoon liittonsa kautta irtisanomisensa riitauttamisen, jos siihen jotain aihetta on.

[/quote]

[/quote]

Kunhan nyt kerroin että se etten ole mukana lietsomassa tätä joukkohysteriaa, ei johdu siitä että kotonani olisi määräileviä teinejä, kuten ap väittää. Ihan ulkopuolisena olen seurannut tätä keskustelua, koska omat lapseni eivät tosiaan ole vielä teini-ikäisiä ja näin ulkopuolisena vaikuttaa melkoiselta vouhottamiselta taas kerran.

[/quote]

Mitä ihmeen joukkohysteriää se on, että väki älähtää ilmeisen vääryyden edessä? Sinä olet sitä mieltä, että viranomaisista räikeistäkin väärinkäytöksistä pitää olla hiljaa, ettei vain tulee "joukkohysteriää". Anna mun kaikki kestää!

[/quote]

Ai mitä joukkohysteriaa? Montako ketjua täälläkin on etusivulla tästä? Molemmat roskalehdet ja facebook täynnä samaa kouhotusta. Opettaja töni oppilasta ja sai potkut. Jos irtisanominen on laiton, liitto hoitaa sen. Hittojako tuosta jauhamaan.

Vierailija
8/25 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja että ennen kaikkea oppimisrauha taataan niille oppilaille, jotka haluavat opiskella eivätkä häiriköi. Eikä kuten nykyään, että yksikin kersa voi terrorisoida koko luokkaa tai koulua.

Mulle on itse asiassa aivan sama parantuuko ne häirikköpennut vai ei. Kiva jos paranee, mutta en todellakaan ole valmis uhraamaan 30 muun oppilaan opiskelua ja turvallisuutta sen takia, että yritetään ja yritetään yhden kilipään kanssa.

[/quote]

Tässä Korhosen tapauksessa Korhonen itse ei antanut ruokarauhaa ja vaaransi erään oppilaan turvallisuuden. Eli yksi opettaja voi terrorisoida koko koulua ja oikein ärsyttämällä ärsyttää muita. Oikein sellainen iljettävä koulukiusaajanulkki.

Vierailija
9/25 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 15:54"]

Itsellä on kolme lasta ja nuorinkin jo teini-ikäinen. Yhden kanssa olen joutunut jopa painimaan kun on katsottu että kuka määrää kotona kaapin paikan. Kahden muun kanssa on päästy yhteisymmärrykseen puhumalla (joskus vähän huutamalla).

Sitä on hyvä viisastella jos ei ole koskaan oikeasti ollu tilanteessa josta ei enää puhumalla selvitä.

[/quote]

Just joo. Niin että jos ei muuten usko niin turpaan vaan. Älä sinä nyt ainakaan ala ketään neuvomaan. Hanki apua väkivaltaisuuteesi.

Vierailija
10/25 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 15:29"]

[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 15:08"]

kaikkivaltias ja kaikkivoipa. Hänen korkeudelleen ei sanota ei. Vanhemmat hyssyttelevät ja hyväksyvät kaikenlaisen huonon käytöksen, tai eihän se ole huonoa käytöstä, vaan oman identiteettinsä toteuttamista.

Luojan kiitos -kuten adressista huomaa- meissä suomalaisissa on vielä niitä vanhempia, jotka uskaltavat olla lapsilleen kasvattajia, auktoriteetteja ja rajat asettavia huolehtivia vanhempia. Ja ymmärrämme sen että lapsi tarvitsee rajat ja se on rakkautta. Eipä olisi mun kotona käynyt päinsä että olisin vanhemmilleni alkanut haistattelemaan ja vittuilemaan. Onneksi omasin sellaiset vanhemmat, jotka asettivat minulle rajat ja huonosta käytöksestä rangaistiin. Siinä on terveet eväät elämään.

[/quote]

Kaikilla ei välttämättä ole niin huono pinna ettei kestä lastensa mielipiteitä käymättä kimppuun. Sellaisella vanhemmalla täytyy itsellään olla todella huono itsetunto kun ei mitään siedä.

[/quote]

Mielipiteen esittäminen on ihan eri asia kuin haistattelu tai vittuilu.

Ja kuten tässäkin ketjussa taas huomaa, osa vanhemmista on täysin irti todellisuudesta. Ymmärrättekö miten väkivaltaisia ja vittumaisia teinit voi olla? Ja toki jo pienemmätkin lapset.

Mä voin ihan hyvin olla väkivaltainen paska, joka nauttii lasten hakkaamisesta, jos se on määritelmä ihmiselle, jonka mielestä kuri täytyy olla, tavalla tai toisella.Nykyään se ei vaan toteudu, just tässä ketjussa olevien kukkahattujen takia.

Kukaan ei varmaan kannata mitään kyselemättä turpaan- meininkiä. Vaan sitä, että jos ei oppi mene perille hyvällä, niin sitten se menee pahalla. Ja että ennen kaikkea oppimisrauha taataan niille oppilaille, jotka haluavat opiskella eivätkä häiriköi. Eikä kuten nykyään, että yksikin kersa voi terrorisoida koko luokkaa tai koulua.

Mulle on itse asiassa aivan sama parantuuko ne häirikköpennut vai ei. Kiva jos paranee, mutta en todellakaan ole valmis uhraamaan 30 muun oppilaan opiskelua ja turvallisuutta sen takia, että yritetään ja yritetään yhden kilipään kanssa.

[/quote]

Olen kanssasi tietenkin samaa mieltä oppimisrauhasta, sen puolella nyt varmasti jokainen on. Tilanne olisi helpommin hoidettavissa jos kyse olisi vain yhdestä häiriköstä, ehkä heidät pitäisi sitten erottaa muista ja leimata??!! En tiedä. Kyseinen poikahan ei välttämättä ole ollenkaan häirikkö. Yläaste on hyvn hankala jostain syystä, monien lapset oireilee yläasteen aikana. Olisiko parasta sitten luopua koko yläasteesta ja pitää koko peruskoulu yhteisenä alusta loppuun??

Vierailija
11/25 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ihan omasit vanhemmat.

omata, tuo aikaimme upein verbi.

samaa mieltä, kakarat tulis laittaa ruotuun kotona, ei koulussa

Vierailija
12/25 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpö

Vierailija
13/25 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kehittänyt uuden terapiamuodon häirikkölapsille. Sen nimi on turpaanveto- ja tönimisterapia ja se parantaa 100% vaikeistakin tapauksista. Osa tietysti kuolee mutta mitäs siitä. Ei niistä olis kunnollisia tullut kummiskaan. Sovellan terapiamenentelmääni myös toisinaan aikuisiin ja se toimii loistavasti. Jokainen potilaani on alkanut käyttäytyä paremmin. Parhaillaan käyn Remmillä perseelle -koulutuksessa ja aion hankkia muös sen alan pätevyyden. Todellakin suosittelen!

Jos vaan myönnät, että olet väkivaltainen kusipää joka nauttii lasten tönimisestä?

Vierailija
14/25 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas väittäisin että opettajaa puolustelevat eivät saa lapsiaan muuten kuriin kuin uhkauksilla tai väkivallalla. Siksi on niin helppoa samaistua väärin kohdeltuun opettajaan. Huutaa että eihän se muuta voinut tehdä kuin käydä käsiksi oppilaaseen. 

Kurin ja auktoriteetin saa ilman väkivaltaa.

Vierailija
15/25 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
16/25 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan myös, että häirikköoppilasta puolustavista aikuisista monet ovat itse olleet niitä häirikköoppilaita, ja kykenevät sen tähden samaistumaan öykkäröivään teiniin paremmin kuin kuria pitävään opettajaan. Nyt heillä onkin sitten oiva tilaisuus vuodattaa vanhaa kaunaa, katkeruutta ja opettajavihaa julkisesti niin sanotusti perusteltujen niin sanottujen mielipiteiden muodossa. Vähän hassua ja säälittäväähän tuo on, mutta epäilemättä terapeuttista.

Olenkin monesti miettinyt, mitä niistä oman yläasteeni häiriköistä mahtoi tulla isona. Nyt taidan tietää.

Vierailija
17/25 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kaikilla ei välttämättä ole niin huono pinna ettei kestä lastensa mielipiteitä käymättä kimppuun. Sellaisella vanhemmalla täytyy itsellään olla todella huono itsetunto kun ei mitään siedä.

Vierailija
18/25 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirvittävä häirikkö tosiaan, ainoana uskaltaa puuttua asiaan kun satakiloinen sikaniska tylyttää maahanmuuttajanuorta.

Tuollaisia häiriköitä maailma tarvitsee!

Vierailija
19/25 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vierailija
20/25 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 15:29"]

[/quote]

[/quote]

Mielipiteen esittäminen on ihan eri asia kuin haistattelu tai vittuilu.

Ja kuten tässäkin ketjussa taas huomaa, osa vanhemmista on täysin irti todellisuudesta. Ymmärrättekö miten väkivaltaisia ja vittumaisia teinit voi olla? Ja toki jo pienemmätkin lapset.

Kukaan ei varmaan kannata mitään kyselemättä turpaan- meininkiä. Vaan sitä, että jos ei oppi mene perille hyvällä, niin sitten se menee pahalla. Ja että ennen kaikkea oppimisrauha taataan niille oppilaille, jotka haluavat opiskella eivätkä häiriköi. Eikä kuten nykyään, että yksikin kersa voi terrorisoida koko luokkaa tai koulua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä