Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekisinkö lasun äidistä joka kulkee lastensa kanssa rumissa, tahraisissa ja haisevissa rääsyissä?

Vierailija
25.03.2019 |

Heillä on aina vaatteet jostakin rikki tai tahraiset. Itse tämä äiti haisee todella voimakkaasti hielle. Vaatetta heillä kyllä on, jopa merkkivaatteita ja koluavat kirppiksiä sekä vaihtopäiviä. Silti he pukevat aina samat vaatteet eikä niitä kiinnosta vaihtaa. Lapsia ei ole myöskään koskaan puettu sään mukaisesti. Kovalla vesikelilläkin kumpparit mukamas aina unohtuneet ja naureskellaan huvittuneena että nyt on vaatteet märät kun meillä kumpparit jäi, hih hih.. Vastaavasti taas joskus voi olla liikaa vaatetta, keväällä kulkevat vielä +15 keleillä toppavaatteissa, vaikka olisi tilattu kalliit uudet välikausipuvut. Näyttää olevan vaan tärkeää että ne merkkivaatteet roikkuu kotona koristeina hengareissa ja lasten vaatekaapit tursuaa erilaista kirppiskamaa, mutta vaatteita ei koskaan vaihdeta

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko palstalla nyt joku LASU kajahtanut tapaus? 

Vierailija
2/34 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tekisi. Toiset on boheemimpia lasten vaatteiden vaihdon suhteen (ja omien).

Joo, ymmärrän näkökulman että "altistaa kiusaamiselle" mikäli ei vaihda lapsille puhtaita vaatteita, mutta kiusaamisen syyt on jossain syvemmällä kun vaatteissa. Jos se kiusaaja ei huomaa tahraa paidassa, niin osaa keksiä syyt kyllä muutenkin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tekisi, mutta jos lapsilla on kylmä tai kuuma niin kyllä sanoisin

Vierailija
4/34 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tiedät heidän tilanteensa ja vaatekaappinsa noin tarkkaan? Vai oletko "ystävä"? Miksi et sano epäkohdista suoraan?

Vierailija
5/34 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, jos oikeasti haisee pahalle eikä hygieniasta huolehdita, niin miksei. Ensimmäisenä tuli mieleen, että äiti masentunut eikä jaksa huolehtia perusasioista. Näin ollen voisi lasun kautta saada tukitoimia.

Vierailija
6/34 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännää sinänsä, että nykyään vanhemman hienhajuisuudesta tai perheen vaatevalinnoista voitaisiin tehdä lasu.

Vierailija
7/34 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä äidin omalla raikkaudella tai vaatteillaan on? Ja tosiaan: miten voit tietää noin tarkkaan jonkun vaatehankinnat? Mitä väliä merkkivaatteilla on vai tarkoitatko, että se on merkki siitä, että asia ei kiikasta rahasta ainakaan?

Vierailija
8/34 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen saa kuule haista miten itse haluaa. Mene kauemmas itse jos häiritsee. Mitä tulee lasten pukemiseen, niin jos heillä kuitenkin vaatetta on, niin mitä ajattelit että lastensuojelu voisi tehdä?

Vierailija
9/34 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm, jos oikeasti haisee pahalle eikä hygieniasta huolehdita, niin miksei. Ensimmäisenä tuli mieleen, että äiti masentunut eikä jaksa huolehtia perusasioista. Näin ollen voisi lasun kautta saada tukitoimia.

Sama juttu. Jos näyttää siltä, että myös kotona elämä on täysin hakusessa, niin voisin tehdäkin. Ei ole lasten vika, jos äiti ei hanskaa elämää, joten lapsille ulkopuolinen apu voi olla avain huomattavasti parempaan elämään. Kun lasten elämästä olisi kuitenkin aika helposti mahdollisuus saada järkevää ja tasapainoista, niin se olisi silloin vain hyvä asia.

Vierailija
10/34 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen saa kuule haista miten itse haluaa. Mene kauemmas itse jos häiritsee. Mitä tulee lasten pukemiseen, niin jos heillä kuitenkin vaatetta on, niin mitä ajattelit että lastensuojelu voisi tehdä?

Eli mielestäsi lapset saavat joutua kiusatuksi ja syrjityksi?

Vierailija
11/34 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen heidät kyllä.

Tarkoitin tosiaan sitä, että ihmetyttää kun kyse ei ole rahasta ainakaan tai siitä ettei vaatetta olisi. Vaatetta on vaikka kuinka, niitä ei vaan vaihdeta. Äiti vaikuttaa aina todella puheliaalta, nauravaiselta ja ulospäin suuntautuvalta.

Heillä on paljon harrastuksia, ovat "aina menossa". Mietin että voisiko tuo johtua siitä? Ei jakseta sitten vaatteisiin panostaa? Ap

Vierailija
12/34 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin lasun.

Viranomaiset arvioikoon onko tarvetta toimiin. Ja kyllä on!

Vierailija
13/34 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten tiedät asiat noin tarkasti, koska olet ITSE tuo äiti ja testaat täällä muiden reaktioita sinuun? :D

Vierailija
14/34 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elisa?

Vierailija
15/34 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko palstalla nyt joku LASU kajahtanut tapaus? 

Kaikenlaisia kajahtaneita ilman mitään suhteellisuuden tajua. "Kaveri sanoi pahasti - poliisi!"

Sano kaverille suoraan tai ole hiljaa. Sinun omasta psykologisesta tilasta päätellen sinun mahdolliset lapsesi ovat vaarassa. Lasu!

Vierailija
16/34 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ap enää taida vastata, koska viimeisimmät kommentit osui ja upposi :-)

Selvisi sitten, että kuka olet

Vierailija
17/34 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekisi, eikä tee kukaan muukaan vai onko tuo äiti lapsi?

Vierailija
18/34 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota, jos lataat lasuun, että äiti haisee hielle niin voit odottaa ehkä kunnianloukkaus syytettä, jos äiti on eri mieltä ja pitää asiaa vain herjauksena. Nuuhkitko ihan kainaloista vai lemuaako ympäristöön, silloinhan ei ongelmaa kun et ole ainoa joka on asian huomannut. Muista asioista kannattaa tietenkin tehdä se lasu. Eikö se vaatteiden likaisuus ja resuisuus ole ihan se yksi perusjuttu kun mietitään hetkinen, mistä voi tehdä lasun. Jos tietenkin tulee erimielisyyksiä vaatteiden likaisuudesta tai resuisuudesta, sinun kannattaa hankkia todistajia, jotka puoltaa näkökulmaasi. Vähän ohiksena: mites toi oma ulkonäkö? Onko kovinkin huoliteltu ja siisti?

Vierailija
19/34 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten lasu tulee ja istuu nätin hyvälle tuoksuvan äidin kanssa kahville ja ihmettelee kuka moista soopaa kertoilee äidistä ja lapsista. Esitellään myös lasten vaatekaappi ja kerrotaan kuinka lapset lähtee aina puhtaissa vaatteissa kouluun. Takaisin voi tulla sitten tahraisissa ja kuraisissa mutta minkäs sille voi. Antaa lasten sotkea ja leikkiä.

Vierailija
20/34 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoisia älähdyksiä. Itse en ole lasua tekemässä, mut olen tekemisissä lasten kanssa jotka kulkevat likaisissa, haisevissa rumissa vaatteissa. On äidin arvovalinta. Häntä eivät moiset ulkoiset pikkuasiat kuten ulkonäkö ja haju kiinnosta. Joten hänen lapsensa sitten kulkevat maailmalla haisevina ja rumissa vaatteissa. Mietin joskus onko heille siitä haittaa vai ei. Vaikea sanoa. Itse en likaisten ja haisevien lasten kanssa menis leikkipuistoa pidemmälle. Jos mennään kylään tai viettämään vapaa-aikaa kaupungissa, kahvilaan tai muualle, mulle on tärkeää että pukeudutaan suht siististi, tilanteen mukaan. Ja puhtaus ja kauniit vaatteet on mulle myös viesti siitä että välittää itsestään, eli lasten kohdalla lapsistaan. Ja muista. Mut meitä on niin moneen junaan. Ulkonäkö on joka tapauksessa viesti ympäristölle jostakin, halusi tai ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi