onko poikkeuksellisen iso mun ekalle syksyllä lähtevä poika?
Kommentit (15)
On kyllä iso, mutta ei poikkeuksellisen. Ehkä painoa liikaa? Tai ainakin minun tyttöni on 138cm ja painaa 27kg, mutta tottakai pojat saavatkin olla painavampia.
Mun poika oli ekalle mennessään 139 ja vielä jotain millejä päälle. On toisen pojan kanssa pisin luokallaan. Painoa joku 29 kg, alakäyrillä? Eiköhän oo teidän poika ihan okei:)
Mun ekalle menevä on 135cm ja 27kg. Urheiluhullu hoikkis. Eli aikalailla tavalliselta kuullostaa poikasi.
pitkähän hän on, mutta varmaan normaalin rajoissa. Meillä poika puolitoista vuotta vanhempi, täyttää heinäkuussa 8, pituutta on nyt tuo 130 cm, painoa varmaan 24 kg (on tosi laiha)
Tuollaisesta en ole kuullutkaan. Pitkillä miehillä on parempi palkka kuin lyhyillä mutta enpä ole nähnyt tutkimusta jossa lapsuuspituus korreloisi palkan kanssa.
Pitkästä lapsesta voi hyvin tulla lyhyt aikuinen.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 12:58"]
Tutkitusti pitkillä lapsilla on aikuisena parempi palkka;-)
[/quote]
Poikasi on nyt n. 9-vuotiaan kokoinen, mutta jokainen meistä kasvaa omilla käyrillään ja yksilöitä ollaan.
Minun 9-vuotias poikani on 146cm ja 28kg ja 7-vuotias 134cm ja 24kg, eli kyllä, poikasi on mielestäni iso.
Mun tytär oli samankokoinen kuin ap:n poika, 3. luokalla jo 155cm ja 48kg. Luokkansa 4. pisin kuluneet 3 vuotta
[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 13:40"]
Minun 9-vuotias poikani on 146cm ja 28kg ja 7-vuotias 134cm ja 24kg, eli kyllä, poikasi on mielestäni iso.
[/quote]
Naama peruslukemilla varmaan sanot, ettei poikasi ole mitenkään erityisen pitkiä:)
No, ei se silti poista sitä, että jos apn:n lapsi täyttää vasta joulukuussa 7 v., niin pitkä on ekaluokkalaiseksi. Kerkee kasvamaan vielä useita senttejä. Ja painava.
Kyllähän tuo iso on.
Meillä ensi syksynä koulunsa aloittava poika on 130 cm 24 kg. Pitkä on hänkin, päiväkodin ja eskarin suurin lapsi.
Pituuserot tuon ikäisissä ovat hirvittävän suuria. Oma poika täytti 7 v alkuvuodesta ja on 119 cm ja ehkä 18 kg?