Huppu päässä..
Oppilaat haluavat pitää huppua päässä, siksi että voivat käyttää korvakuulokkeita opettajalta salaa. Mielestäni hyvä tuo huppukielto koulussa vaikka muuten minua ei häiritse nuorison "pipo sisällä " muoti.
Kommentit (28)
Hitto että tuollainen roskasakki on kuvottavaa! Voin vain kuvitella, minkälaista siellä kotona on, kun ei tuon paremmin osaa kanssaihmisiä kunnioittaa.
Roskasakkikakaroille omat koulut johkin Ahvenanmaalle.
Kaikki myötätuntoni opettajalle. Todella törkeää, että erotettiin virastaan.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 12:24"]
Numerolle 20: voit ihan rauhassa uhmata avoimesti mielivaltaisia saantoja. Kuka sinua estaa viime kadessa naissa paahineasioissa? Itse olen esitellyt jo filosofiaani taalla ja toisessa ketjussa. Haluan valttaa turhia konflikteja ja saastaa voimia johonkin tarkeampaan. Meilla on paljon "turhia" saantoja kuten esim. etta toivotamme toisillemme hyvaa huomenta, avaamme ovia jne. Yhteiskunta pyorisi hyvin ilman noiden saantojen noudattamista. On vain valittu tietyt tavat osoittaa, etta ottaa muut huomioon. Jos jokin saanto alkaa tuntua turhalta, niin varmaan siita voi luopuakin. Mina vain en jaksaisi nousta barrikadeille jonkin pipon takia.
[/quote]
En minäkään jaksa nousta barrikadeille jonkun pipon takia, eikä asia ole minulle kovin tärkeä. Itse sääntö on silti täysin järjetön ja perusteeton, joten kyllä sitä vastaan jaksaa ainakin nettipalstoilla läpistä. Ja kyseessä on yhäkin hyvin erilainen asia, kuin hyvän huomenen toivottaminen tai oven avaaminen, jotka ovat ihan konkreettisia tapoja ottaa toiset huomioon.
Kyllä vanhempien kuuluu opettaa ja vaatia että jälkikasvunsa tottelee kodin ulkopuolella.
Minä aloin pitää pipoja ja huppuja kun kiusattiin. Olisi koulu puuttunut aikoinaan kiusaamiseen niin ei olisi tarttenut alkaa piilotella itseään.
Cmoon me eletään vuotta 2018 niin pitääkö puuttua kaikkiin "rikkeisiin" mitä lapdi tekee.
Omasta mielestä opettajalla on kaksi tehtävää 1. Opettaa 2. Pitää oppilaat hengissä
Huppu päässä ja collegehousut jalassa.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on sangen huolestuttavaa, miten nykyaikana vältellään konflikti-tilanteita nuorten kanssa: "nooo...ei kai se nyt niin paha ole jos huppua pitää sisällä...". Tuosta se alkaa- ja kohta ollaankin tilanteessa, jossa aikuinen ei uskalla edes avata suutaan kun oma murrosikäinen haistattelee päin naamaa. Onhan näitä nähty.
Minulla on omapäinen ja uhmakas poikalapsi, jolle pidän kotona kuria. Koulussa "ymmärretään", vaikka olen kieltänyt kaikenlaisen neuvottelun tämän jukuripään kanssa; hän kun osaa pyörittää aikuista miten vaan, jos siihen antaa mahdollisuuden. Mutta ei; opet eivät vaan opi...ja sitten itketään, kun eivät saa poikaa tottelemaan. Mielenkiintoista kyllä, kun näiden keskustelujen jälkeen sanon pojalle suorat sanat, opet hätääntyvät ja alkavat vähättelemään: "tämä tilanne on jo käyty läpi, ei sitä tarvitse enää..". Voi jumalauta, päättäkää nyt jo: haluatteko että minä puutun vai katsonko vierestä, kun te et
ihanaa näin opettajana kuulla, että on joskus näin päin, että kotona kuria pidetään tiukemmin kuin koulussa. Yleensä saa vanhemmilta vain kuulla olevansa epäpätevä tai epäoikeudenmukainen (olet ottanut lapseni silmätikuksi) opettaja, jos puuttuu lapsen huonoon käytökseen.
Numerolle 20: voit ihan rauhassa uhmata avoimesti mielivaltaisia saantoja. Kuka sinua estaa viime kadessa naissa paahineasioissa? Itse olen esitellyt jo filosofiaani taalla ja toisessa ketjussa. Haluan valttaa turhia konflikteja ja saastaa voimia johonkin tarkeampaan. Meilla on paljon "turhia" saantoja kuten esim. etta toivotamme toisillemme hyvaa huomenta, avaamme ovia jne. Yhteiskunta pyorisi hyvin ilman noiden saantojen noudattamista. On vain valittu tietyt tavat osoittaa, etta ottaa muut huomioon. Jos jokin saanto alkaa tuntua turhalta, niin varmaan siita voi luopuakin. Mina vain en jaksaisi nousta barrikadeille jonkin pipon takia.