Onko muiden polttareista jäänyt porukkaa pois?
Siksi ettei muutamat ääliöt ole halunneet tehdä sitä mitä on päätetty tehdä?
Kommentit (94)
Niin, mutta miten niiltäpoisjääneiltä saa maksut kerättyä? Pitäähän heidänkin maksaa osuuutensa, kun on kerta budjetoitu niin.
Vierailija kirjoitti:
Niin, mutta miten niiltäpoisjääneiltä saa maksut kerättyä? Pitäähän heidänkin maksaa osuuutensa, kun on kerta budjetoitu niin.
Poisjäänneistä ilmoitetaan ajoissa. Mielellään jo polttarikutsun saadessa. Summa jaetaan niiden osallistujien kesken, jotka ovat ilmoittaneet tulevansa polttareihin. Jos joku päättää jäädä päivää tai paria ennen pois juttu on eri - eihän, mitään voi varata ja suunnitella, jos viime tipassa voi perua.
Vierailija kirjoitti:
Osllistuin köyhänä opiskelijana polttareihin, jotka maksoivat saman verran kuin minulta jää kuukaudess laskujen jälkeen käteen. Siis se raha jolla ostsn ruokaa ym. Kaaso oli hyvätuloinen, eikä millään hahmottanut, ettei mulla vain ollut enempää rahaa ja että jouduin nyt jo käyttämään pahan päivän varalle säästettyjä rahoja selvitäkseni loppukuun. Jossain vaiheessa iltaa kaaso huomasi, että lähellä oli yhden hänen ja morsiamen suosikki artistin keikka, johon sai vielä ovelta monta kymppiä maksavia lippuja. Ilmoitin, ettei mulla ole enää varaa tuohon ja koska ilta oli jo pitkällä, toivotin hyvät yön jatkot ja yritin jatkaa kotiin päin. Kaaso ilmoitti, että älä huoli, hän osti jo sulle lipun! Ja juu ei mitään hätää, hän tarjoaa vielä juomankin. Pääasia kuulemma että pääsen mukaan, hänellä kyllä on rahaa. Parin päivän päästä tuli lasku lipusta ja juomasta. Hieman vitutti.
Olisin palauttanut laskun reklamaatoilla. Todennut, että pyytämättä toiselle ostettu on ostajan vastuulla ja oletin siksi hänen haluavan tarjota, joten otin tarjotun vastaan. En olisi ottanut, jos olisin tiennyt että se pitäisi maksaa jälkikäteen. Minua erehdyttettiin tilanteessa ja siksi ole velvollinen maksamaan laskua. Pahoittelen molemminpuolista väärinymmärrystä -- allekirjoitus.
Voisihan se olla, että hän siitä suuttuisi, mutta näin asia on oikeudellisesti ja siihen hänen olisi tyytyminen.
Minulla on iso tuttava/kaveri-porukka, joten polttari-kutsuja on ollut paljon.
Osaan olen mennyt, osan olen skipannut. Yleensä menen kohtuu hintaisiin, tehdään yhdessä jotain kivaa-bileisiin, jos morsiammena on joku josta pidän.
Nämä, joiden kutsuissa lukee "Tehdään morsiammen päivästä ikimuistoinen parhaine kauneushoitoineen ja shamppanioineen"-kutsut ja hintalappuna 200-300€ ja jätän ihan surutta väliin.
Yksiin tuollaisiin maantieryöstö-polttareihin olen vahingossa osallistunut. Itse polttareiden hinta ei ollut kova n. 100€, mutta jossain vaiheessa oli ohjelmassa taukoa ja tämä aika käytettiin vaeltelemalla keskustan kaupoissa jossa morsian yritti kerjätä vierailtaan tahtomiaan tavaroita.
Alkon edessä "Ai kun nyt tekisi mieli lisää shampanjaa", ja anova katse kohti vieraita. Kun kukaan ei reagoinut, niin sama uudelleen ja selitys kuinka jonkun kaverin polttareissa juotiin shamppanjaa koko ilta vieraiden laskuun.
"Oi tuo olisi ihana hääyöksi" jonkun alusvaateliikkeen edessä. Kun kaikki leikkivät etteivät ymmärrä niin jäätiin pyörimään liikkeen eteen varmaan pariksi kymmeneksi minuutiksi kun tuo toisteli fraasiaan ja vilkuili vieraitaan sillä silmällä. Huoh.
Itse tekstasin miehelle ja pyysin soittamaan että lapsilla on joku hätä jotta pääsen pois sieltä.
Aika usein polttarit on ääliömöisiä... Ei todellakaan kiinnostaisi mitkään tyhmät leikit tai kondomien myyminen tyhmissä puvuissa
Ihan ymmärrettävää, jos joku jää pois, jos kielenkäyttö tuolla tasolla ja kutsuvieraista puhutaan ääliöinä. Enpä haluaisi olla mukana
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme että jollekin tulee ihan yllätyksenä että polttareissa juodaan viinaa.
Tuskinpa se yllätyksenä tulee, mutta se tuntuu tulevan aina yllätyksenä, että joku, joka ei siihen pysty, ei suostu maksamaan muiden juomisia ja haluaa jäädä kotiin.
Kyllä niitä poisjääntejä on aina, syystä tai toisesta. Jos ei ole varaa siihen mitä on päätetty, sitten ei ole muuta vaihtoehtoa kuin jäädä pois. Ei kukaan ota pikavippejä tai säästä jonkun morsiamen takia, vaikka morsian kuinka niin haluaisi.
Oisko sulla taloudenpidossa vähän ongelmaa? Ei ne pienet tulot vaan pienet menot. Ja jos on joku summa määritetty jolla on tarkoitus koko porukalle ostaa juomat niin ei sieltä voi ruveta poimimaan niitä jotka ei pysty juomaan.
Ei ole taloudenpidossa ongelmaa, en ole tässä kenenkään polttareihin osallistumassa. Käyn kekistuloisessa vakityössä, kulutan rahaa todella vähän ja on maksettu asunto sekä mies, joka tienaa ihan hyvin myös. Ihan vain yleisellä tasolla ajattelin. Pistin tässä kuussa pari sataa eläinsuojelutyöhön. En haluaisi pistää samaa summaa kenenkään polttareihin, saamatta itse mitään vastineeksi. Kyse on siitä, että maksajan osaan ei ole pakko kenenkään suostua, jos ei halua. Eikä kenenkään ole pakko osallistua polttareihin. Mielestäni ihan hyvä syy jäädä pois on sekin, ettei huvita.
PS - jos joku morsian ilmoittaisi, että polttareiden sijaan pistetään rahat eläinsuojelutyöhön, ei olisi mitään ongelmaa osallistua, tai ei olisi ongelmaa osallistua sellaisiin polttareihin, joissa kerätään rahaa eläinsuojelutyöhön. Juominkeihin en halua osallistua, en rahallisesti enkä muutenkaan, eikä kukaan voi pakottaa. Yleisesti ottaen en halua käyttää kokonaista vapaapäivää hölmöilyyn.
Niin no kyllä se asia tuosta selväksi tulee ainakin jos sanot suoraan, että ei ole rahasta kiinni, mutta ei vaan kiinnosta ja mielestäni tuo on hölmöä. Kaikille parempi, että jatkossa viettää aikansa mieluisassa seurassa.
Itse olen järkännyt yhdet polttarit, nyyttärimeinkilinjalla - olimme kaikki silloin opiskelijoita. Kivasti porukka osallistui kyllä. Yhdet polttarit skippasin lähes alkuun kun tajusin että kustannukset hotelliyöpyminen ja ateriat (oma toki ja morsiamen sekä kaason) sekä hemmotteluhoidoista myös samalla periaatteella olisi pitänyt maksaa, siinä vaiheessa oma pussini oli köyhtymässä 250€ joten ilmoitin etten pääse. Sain kyllä viestiä missä annettiin mahdollisuus osallistua kustannuksiin tästä huolimatta, tämä oli uusi kokemus minulle. Häissä sitten polttareita kovasti muisteltiin ja kehuttiin että olivat olleet kaiken arvoiset, kiva osallistujille.
Jos maksaa yli 50 e, niin helposti tulee jäätyä pois. Kuitenkin päälle tulee omat polttarijuomiset, häävaate, häälahja.
Nykyisin monet suunnittelevat niin hulppeita polttareita, että jollekin siskonkumminkaimalle on melko automaatio jäädä niistä pois. Ylipäänsä en oikein käsitä polttareita: hirveä rahanmeno ja säätö sen takia, että joku menee naimisiin.
Vierailija kirjoitti:
Jos maksaa yli 50 e, niin helposti tulee jäätyä pois. Kuitenkin päälle tulee omat polttarijuomiset, häävaate, häälahja.
Nykyisin monet suunnittelevat niin hulppeita polttareita, että jollekin siskonkumminkaimalle on melko automaatio jäädä niistä pois. Ylipäänsä en oikein käsitä polttareita: hirveä rahanmeno ja säätö sen takia, että joku menee naimisiin.
Lisäyksenä vielä, että polttareissa on usein myös kassanhoitajia, joilla tuo matikkapää ei ole ihan parhaimmasta päästä. Esim. jääneet rahat voivat kummasti kadota, koska ei nyt vain satu huvittamaan se, että alettaisiin jakaa niitä ihmisten tileille. Yksien polttareiden jälkeen sain huomauttaa tästä kaasolle sekä toivoa, että hän voisi ostaa morsiamelle jotakin rahoilla. Ideahan on se, että jos rahaa jää, niin yhdessä pohditaan vielä se lahjakin (jos palautuksia ei haluta tehdä) ja annetaan esim. häissä. Ei se, että jossain nurkan takana päätetään itse lahja, kun joku sattuu muistuttamaan rahoista ja sitten muina naisina annetaan lahja vaikkapa puolen vuoden päästä häistä kahden ihmisen illanistujaisissa.
Vierailija kirjoitti:
Eikös se ole pääasia että morsiamella on kivaa ja häntä hemmotellaan? Häntä varten ne järjestetään. Luvassa oli illanistujaiset ja ruokaa ja juomaa.
Muuten, mutta sillä varauksella, että pitääkö siitä maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä nykyään polttareissa tehdään? Niinkuin yllensä ja tyypillisesti
Saunomista ja keilausta, siis keilaradalla. Ensin saunaan, safkat, sitten keilaamaan ja kaljaa, lopuksi takaisin kämpille kaljaa ja lisää safkaa. Siis miesten polttarit.
Anteeksi, tyhmänä kysyn: mistä lähtien se hemmotteluhoito on maksettu polttareissa myös kaasolle? Jos siis tällaista ohjelmaa on.
Itse olen saanut kutsun vain yhtiin polttareihin kerran ja jäin pois. Harmittaa sillä olisin halunnut kokea sen. Siihen oli pari syytä; olin opiskelija ja käytössä oli kuukausittain vain 200€. Matkakuluihin ja yöpymiseen sekä itse polttareihin ruokailuineen olisi mennyt tuo summa, ellen olisi pyytänyt lainaa. Toisekseen sairastin useita vuosia masennusta jolloin en ollut morsiamen kanssa tiiviisti tekemisissä. Hän vaikutti minuun usein kyllästyneeltä joten oletin että poisjäänti ei ketään hetkauta. Ja tämä todellakin sen takia etten ole koskaan ollut polttareissa enkä ehkä oikein ymmärtänyt niiden ideaa.