Onko muiden polttareista jäänyt porukkaa pois?
Siksi ettei muutamat ääliöt ole halunneet tehdä sitä mitä on päätetty tehdä?
Kommentit (94)
Minä jäin pois veljeni morsiamen polttareista. Ilmoitin asiasta heti ja keksin hyvän syynkin. Todellinen syy oli se, että morsiamella oli (ja on edelleen) hyvin tiivis kymmenen hengen porukka, joka teki suurin piirtein kaiken yhdessä. Oli ilmiselvää, että käytännössä tuntematon veljen sisko kutsuttiin mukaan pelkästä kohteliaisuudesta, ja oli kaikille osapuolille yhtä selvää, että en osallistuisi. Tämä järjestely toimii yhä kahdenkymmenen vuoden jälkeen.
0/5, ei kukaan morsian ole NÄIN ääliö.
No veikkaanpa että useimmista polttareista (yms.) jää enemmän porukkaa pois kuin mitä ottaa osaa.
Vierailija kirjoitti:
No veikkaanpa että useimmista polttareista (yms.) jää enemmän porukkaa pois kuin mitä ottaa osaa.
Niin ja kaikki siksi ettei voi yhtään joustaa omista jutuistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla noissa polttareissa tökkii lähinnä se, että usein naisten polttarit ovat sellaisia, että morsian ja kaaso saavat hemmotteluhoidot yms. ja muut ovat siellä paikalla vain statisteina ja maksajina. Jotkut pyytävät tuohon päälle vielä lahjoja. Ja minulla ei todellakaan ole rahasta kiinni. Näistä polttareista ei edes keskustella muiden kanssa, morsian/kasso vain ilmoittavat mitä haluavat muiden heille kustantavat ja ilmoittavat paljon fyrkkaa pitäisi pistää tulemaan.
Miesten polttarit ovat usein sellaisia, joissa sulhanen kavereineen menee yhdessä tekemään jotain hauskaa.
Kaikki pääsevät osallistumaan.
Polttarit järjestetään morsiamelle, ei vieraille!!!
Pääosassa on toki morsian, mutta jos polttareiden suunnittelussa ei oteta ollenkaan muita huomioon, on turha ihmetellä miksi saa sitten kilistellä skumppalaseja ylhäisessä yksinäisyydessään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme että jollekin tulee ihan yllätyksenä että polttareissa juodaan viinaa.
Tuskinpa se yllätyksenä tulee, mutta se tuntuu tulevan aina yllätyksenä, että joku, joka ei siihen pysty, ei suostu maksamaan muiden juomisia ja haluaa jäädä kotiin.
Kyllä niitä poisjääntejä on aina, syystä tai toisesta. Jos ei ole varaa siihen mitä on päätetty, sitten ei ole muuta vaihtoehtoa kuin jäädä pois. Ei kukaan ota pikavippejä tai säästä jonkun morsiamen takia, vaikka morsian kuinka niin haluaisi.
Oisko sulla taloudenpidossa vähän ongelmaa? Ei ne pienet tulot vaan pienet menot. Ja jos on joku summa määritetty jolla on tarkoitus koko porukalle ostaa juomat niin ei sieltä voi ruveta poimimaan niitä jotka ei pysty juomaan.
Eikö teille oikeasti tämmöisiä kommentteja lukiessa kirkastu, että kyseessä on provo?
Mitä sitten? Miksi asiasta ei saisi keskustella olipa juuri tämä juttu Provo tai ei? Kyllähän ilmiö on todellinen. Miksi jollain on aina aivan käsittämätön hätä tulla sitä provoa ja trollua huutelemaan. Älä osallistu jos et halua, mutta mikä keskustelupoliisi sinä olet?
Ei ole keskustelua, että haukutaan toisia kommentoijia.
Haukun ihan siksi että jos olen päättänyt että jotain tehdään ja aina löytyy porukasta niitä jotka ei tekemiseen suostu vaikka muut suostuu. Minä minä minä.
No sitten pidät ne polttarit niiden kanssa jotka suostuvat. Missä ongelma?
Kassavirta takkuaa?
Mun polttarit oli sellaiset, että kaikki pääsi osallistumaan kaikkeen. Ja oli todella kiva, että päivä meni niin. En olisi halunnut istua ylhäisessä yksinäisyydessä hemmotteluhoidoissa ja muissa sillä aikaa, kun muu porukka vain odottaa. Kuulostaa ihan älyttömältä idealta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi? Jokainen saa sentään itse määritellä mitä tekee ja mihin rahansa käyttää. En osallistu edes kitisijöiden häihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi? Jokainen saa sentään itse määritellä mitä tekee ja mihin rahansa käyttää. En osallistu edes kitisijöiden häihin.
Toivottavasti tajuat edes laittaa hieman rahaa lahjatilille koska se on vaatinut vaivaa et sulle on laitettu kutsu ja sut on jo huomioitu kaikessa. Hyvässä lykyssä nää pahimmat ei edes ilmoita ettei pääse ja rahaa menee hukkaan.
Ja sit on ne jotka ei tajua et ne on kutsuttu kohteliaisuus syistä ja silti tuppaavat paikalle.
Ihmiset on niin huonotapaisia ja itsekkäitä.
Kyllä mä oon ihan lopussa näiden polttareiden ja häiden kanssa just tälläisten itsekkäiden ja vain itseään ajattelevien ihmisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa se yllätyksenä tulee, mutta se tuntuu tulevan aina yllätyksenä, että joku, joka ei siihen pysty, ei suostu maksamaan muiden juomisia ja haluaa jäädä kotiin.
Kyllä niitä poisjääntejä on aina, syystä tai toisesta. Jos ei ole varaa siihen mitä on päätetty, sitten ei ole muuta vaihtoehtoa kuin jäädä pois. Ei kukaan ota pikavippejä tai säästä jonkun morsiamen takia, vaikka morsian kuinka niin haluaisi.
Oisko sulla taloudenpidossa vähän ongelmaa? Ei ne pienet tulot vaan pienet menot. Ja jos on joku summa määritetty jolla on tarkoitus koko porukalle ostaa juomat niin ei sieltä voi ruveta poimimaan niitä jotka ei pysty juomaan.
Onhan se tietysti todella hankalaa jakaa se juomiin määritetty summa vain niiden kesken, jotka niitä juomia kumoaa kurkkuunsa.
Niin on. Joku juo alkoholia, toinen mehua, yksi syö jotain, toinen toista. Parasta että kaikki maksaa summan x ja siitä hyötyy kaikki. Ei voi olla niin vaikeaa osallistua yhteiseen hyvään.
Jos juo esim vettä niin se ei maksa mitään. Miksi siis pitäisi toisten juomia ja mehuja maksella? Samoin ruuan kanssa. Ei ole tähtitiedettä, että jokainen maksaa omansa.
Olen ollut yksissä polttareissa, joissa baarivalinta sai aikaan niin naurettavan riidan, että teki mieli sanoa pari sanaa miten niiden käytöstapojen ja tilaisuuden luonteen kanssa oli. Turussa kaikki tietävät Forten ja Marilynin. Kyllä, juuri siitä yksi polttariporukan prinsessa alkoi kiukutella ettei halua tulla Forteen koska siellä kähmitään.
Ikää 25 vuotta.
Totuus: täysin sama asiakaskunta, kukaan ei kähmi ja siellä on portsarit sitä varten. Täysin tarpeeton riita. Hän sitten meni yksinään eri baariin kuin me toiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se tietysti todella hankalaa jakaa se juomiin määritetty summa vain niiden kesken, jotka niitä juomia kumoaa kurkkuunsa.
Niin on. Joku juo alkoholia, toinen mehua, yksi syö jotain, toinen toista. Parasta että kaikki maksaa summan x ja siitä hyötyy kaikki. Ei voi olla niin vaikeaa osallistua yhteiseen hyvään.
Jos juo esim vettä niin se ei maksa mitään. Miksi siis pitäisi toisten juomia ja mehuja maksella? Samoin ruuan kanssa. Ei ole tähtitiedettä, että jokainen maksaa omansa.
No menee kyllä todella vaikeaksi. Etkö oikeasti tajua???
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut yksissä polttareissa, joissa baarivalinta sai aikaan niin naurettavan riidan, että teki mieli sanoa pari sanaa miten niiden käytöstapojen ja tilaisuuden luonteen kanssa oli. Turussa kaikki tietävät Forten ja Marilynin. Kyllä, juuri siitä yksi polttariporukan prinsessa alkoi kiukutella ettei halua tulla Forteen koska siellä kähmitään.
Ikää 25 vuotta.
Totuus: täysin sama asiakaskunta, kukaan ei kähmi ja siellä on portsarit sitä varten. Täysin tarpeeton riita. Hän sitten meni yksinään eri baariin kuin me toiset.
Kiitos, vihdoin joku tajuaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti tajuat edes laittaa hieman rahaa lahjatilille koska se on vaatinut vaivaa et sulle on laitettu kutsu ja sut on jo huomioitu kaikessa. Hyvässä lykyssä nää pahimmat ei edes ilmoita ettei pääse ja rahaa menee hukkaan.
Ja sit on ne jotka ei tajua et ne on kutsuttu kohteliaisuus syistä ja silti tuppaavat paikalle.
Kyllä mä oon ihan lopussa näiden polttareiden ja häiden kanssa just tälläisten itsekkäiden ja vain itseään ajattelevien ihmisten kanssa.
Kutsun saatuani ilmoitan heti, etten pääse, joten ei mene keltään rahaa hukkaan. En tietenkään anna rahaa enkä lahjaa koska en osallistu. En ole velvollinen sun juhlia tai muutakaan kustantamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän täytyy olla vitsi. Please!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No menee kyllä todella vaikeaksi. Etkö oikeasti tajua???
No en todellakaan tajua, miksi jotkut olettaa saavansa toiset omien juttujensa maksumiehiksi. Jos ei omat varat riitä, älä järjestä yhtään mitään.
Itse suhtaudun polttareihin ja häihin kuten kaikkiin muihinkin tapahtumiin. Jos kiinnostaa, niin maksan ja osallistun, jos ei, jätän väliin.
Toki on joku läheisempi henkilö niin osallistun ihan mielelläni vaikka tekeminen olisikin vähän epämieluisaa.
Jos kutsuja taas on minulle yhdentekevä niin en viitsi laittaa hirveästi rahaa tai aikaa asiaan. Ilmoitan kohteliaasti olevani estynyt.
Miksi ihmeessä polttareihin on kutsuttu henkilöitä, jotka ovat ap:n mielestä ääliöitä?
Polttarit on ääliömäisiä ylipäätään.
Vieläkö niitä järjestetään?
Musta tuntuu että tähän ketjuun osuivat vaan ne, jotka ajattelevat vain itseään ja siksi ovat jääneet pois polttareista. Ketään normaalia ihmistä eikä tälläisiä jumputtajia?