Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

15-vuotias tyttäreni haluaa yökylään poikaystävälleen

Vierailija
24.03.2019 |

Tyttäreni kertoi tänään haluavansa ensi perjantaina poikaystävälleen yöksi. Olen ennen puhunut seksistä, mutta lähinnä ehkäisyn kannalta enkä juuri yhtään tunnepuolesta. Miten voisin selittää sen ettei poika saa painostaa jne? Poikaa en siis ole koskaan tavannut.

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuin tytölle rajoista ja tuntui ymmärtävän.

-ap

Vierailija
42/74 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan päästäisi. Ja juu, voivathan nuo puuhata ihan mitä vaan päiväsaikaankin, mutta sille en voi mitään. En kuitenkaan sallisi mitään yökyläilyjä ja antaisi samalla hiljaista hyväksytääni sille, että asia olisi mielestäni ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, kun meidän tytär alkoi kinumaan yömenoja poikaystävälleen 15 vuotiaana. Ei ollu tuonu sitä poikaa kertaakaan meidän kotiin näytille, joten ei tiedetty koko ihmistä. Tytär suuttui tietysti, kun sanoin näin ja häipy takapihalle isän luokse koiranpentu ilmeellä ja katselin ikkunasta. Mieheni on sellainen, että tyttärelle lepsu ja antaa periksi ja pojille ihan erilainen. Siinä kiroilin sitä, että kohta kuuluu joo tottakai voit mennä.. Eipä kuulunut. Mies sanoi siinä, että jos ei ole poika vaivautunut käydä täällä, niin sinä et vaivaudu mennä sinne yökyläilemään ja turha alkaa narisemaan, koska se asia on nyt näin. Siinä kävi niin, että se poika olikin erittäin tuttu.

Se on meidän ystävien poika ja ne ei ollut kehdannut kertoa, että seurustelevat. Ne oli salaa yhdessä. Mies kysyi, että eikö meidän frendit muka tiedä kenen kanssa lapset seurustelee, niin eivät tienneet. Pojan kotona olisi silloin ollut pojan mummi ja meidän kaverit oli lähtenyt pikalomalle ja poika ei halunnut lähteä mukaan. Mies soitti kaverille, että tiedätkö meidän lapsista mitään. En tiedä, no ne seurustelee. Ovat siis edelleen yhdessä ja ovat 24v.

Vierailija
44/74 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa ketju ennen kommentoimista.

Vierailija
45/74 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa teiniseksiä. Muistan kun olin itsekin 14 vuotias. Yökyläiltiin paljonkin puolin ja toisin. Mukavaa tutustumista seksuaalisuuteen.

Vierailija
46/74 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä poikaa teille, täytyyhän sun nähdä minkälainen on. 

Vierailija
47/74 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 15 v tarvi harrastaa nk aikuisten leikkejä, onko valmis ottamaan vastuun jos sattuu nk vahinko. Eikö voi odottaa että vanhenee edes 17 v. 

Vierailija
48/74 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei 15 v tarvi harrastaa nk aikuisten leikkejä, onko valmis ottamaan vastuun jos sattuu nk vahinko. Eikö voi odottaa että vanhenee edes 17 v. 

17 vuotta on tyttöjen keskimääräinen ikä yhdyntöjen aloittamiselle.

Vierailija
49/74 |
25.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotain pitää lapselta kieltää, niin tämä. Jos tätä ei uskalla kieltää, niin mitä väliä on sitten millään muullakaan, esim. kotiintuloajoilla tai koulunkäynnillä. Lapsenpiikana saa kohta olla, jos ei löydy kanttia tuottaa lapselle pettymystä. Onneksi oma äiti oli tiukkana aikoinaan. Itse olin niin miellyttämisenhaluinen, että huonosti olisi varmasti käynyt ilman äitiä ja hänen auktoritettiaan.

Vierailija
50/74 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä haluaisin tavata pojan ennen yökyliä. Seksistä on hyvä tosiaan puhua, ehkäisy ja tunne puolesta. Olen kyllä myös sitä mieltä, että yökyläilyn estäminen ei seksin harrastamista estä, joten tapaamisen jälkeen en näe syytä, miksi estää yökyliä. Toki, itse tunnet lapsesi parhaiten.

Tytön itsetunto on kyllä suht heikko, joten voin uskoa ettei välttämättä pystyisi pitämään puoliaan.

-ap

Kuinka moni 15-vuotias tyttö oikeasti pystyy pitämään puolensa poikaystävän halutessa?

Vierailija
51/74 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, en päästäisi jos en tuntisi poikaa. Miksi ei tule teille yökylään?

Vierailija
52/74 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en päästäisi, ennen kuin olen tavannut pojan useammin kuin kerran. Yökyläilyä voisi harkita myöhemmin, jos meillä olisi pojan vanhempien kanssa sama näkemys. Voisin kyllä vaikka päästää tytön viikonloppuna päiväkylään pojan luokse ja käydä illalla hakemassa kotiin.

Vierailija
53/74 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan, kun meidän tytär alkoi kinumaan yömenoja poikaystävälleen 15 vuotiaana. Ei ollu tuonu sitä poikaa kertaakaan meidän kotiin näytille, joten ei tiedetty koko ihmistä. Tytär suuttui tietysti, kun sanoin näin ja häipy takapihalle isän luokse koiranpentu ilmeellä ja katselin ikkunasta. Mieheni on sellainen, että tyttärelle lepsu ja antaa periksi ja pojille ihan erilainen. Siinä kiroilin sitä, että kohta kuuluu joo tottakai voit mennä.. Eipä kuulunut. Mies sanoi siinä, että jos ei ole poika vaivautunut käydä täällä, niin sinä et vaivaudu mennä sinne yökyläilemään ja turha alkaa narisemaan, koska se asia on nyt näin. Siinä kävi niin, että se poika olikin erittäin tuttu.

Se on meidän ystävien poika ja ne ei ollut kehdannut kertoa, että seurustelevat. Ne oli salaa yhdessä. Mies kysyi, että eikö meidän frendit muka tiedä kenen kanssa lapset seurustelee, niin eivät tienneet. Pojan kotona olisi silloin ollut pojan mummi ja meidän kaverit oli lähtenyt pikalomalle ja poika ei halunnut lähteä mukaan. Mies soitti kaverille, että tiedätkö meidän lapsista mitään. En tiedä, no ne seurustelee. Ovat siis edelleen yhdessä ja ovat 24v.

Ihana <3

Vierailija
54/74 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä haluaisin tavata pojan ennen yökyliä. Seksistä on hyvä tosiaan puhua, ehkäisy ja tunne puolesta. Olen kyllä myös sitä mieltä, että yökyläilyn estäminen ei seksin harrastamista estä, joten tapaamisen jälkeen en näe syytä, miksi estää yökyliä. Toki, itse tunnet lapsesi parhaiten.

Tytön itsetunto on kyllä suht heikko, joten voin uskoa ettei välttämättä pystyisi pitämään puoliaan.

-ap

Kuinka moni 15-vuotias tyttö oikeasti pystyy pitämään puolensa poikaystävän halutessa?

Ei kyllä kovin moni, kun ottaa huomioon kuinka imartelevaa kasvavalle tytölle poikien kehut ovat. Tämänhän takia ei aikuiset saa tuon ikäisiin sekaantua, mutta 15-vuotiaista pojista merkittävä osa tietää kyllä mitä tytölle pitää kertoa.

Vierailija
55/74 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Vielä suuremmalla syyllä niistä omista rajoista kiinnipitämisestä pitäisi puhua NYT. Mieti nyt tosiaan vaikka sitä, mitä olisit itse tuossa iässä halunnut kuulla.

On ihan mahdollista, että koko yökyläily on vain pojan ideaa.

Voi myös kannattaa sanoa tytölle, että hän voi mainiosti sanoa, ettei mutsi päästä tekosyyksi jos ei itse haluta mennä. Tämä on ehkä liian ’täsmäkonteksti’ mutta minä olen ainakin kaikkien lasteni kohdalla ilmoittautunut vapaaehtoiseksi syntipukiksi jos ei joku bile/kylä/festari ym juttu itseä oikeasti kiinnosta vaikka porukoitten takia pitäisi haluta mennä. Ja ainakin 2/3 lasta on minua myös ’syyttänyt’ nuorten ilon pilaamisesta (vaikka siis itse eivät halunneet osallistua)

Vierailija
56/74 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Ei kyllä kovin moni, kun ottaa huomioon kuinka imartelevaa kasvavalle tytölle poikien kehut ovat. Tämänhän takia ei aikuiset saa tuon ikäisiin sekaantua, mutta 15-vuotiaista pojista merkittävä osa tietää kyllä mitä tytölle pitää kertoa.

15-vuotiaista pojista suurin osa ei osaa tytöille kertoa muuta kuin että niiden mopoautossa on biltemasta varastetut karvanopat.

Vierailija
57/74 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

15-vuotiaista pojista suurin osa ei osaa tytöille kertoa muuta kuin että niiden mopoautossa on biltemasta varastetut karvanopat.

Ne eivät saa tyttö yökylään.

Vierailija
58/74 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Mutta sinä saa tyttö yökylään? Hyvä muhis!

Vierailija
59/74 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Mutta sinä saa tyttö yökylään? Hyvä muhis!

Käytän auto correctia

Vierailija
60/74 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kohtaa tekisi mieleni huokaista ja huomauttaa, että oletteko tulleet ajatelleeksi, että kuinka moni noin 16 vuotias on käytännössä pakotettu muuttamaan omilleen, vähintään arkipäiviksi. jollei lapsuuden koti sijaitse "riittävän lähellä" sitä itselleni mieluisinta opiskelupaikkaa, jossa jatkaa opintojaan oppivelvollisuuden päätyttyä eli tavallisemmin juurikin noin 15-16 kesäisenä.

Ja tällaiseen tilanteeseen saattaa tulevaisuudessa olla yhä useampi nuoru kohdata kun pienempiä yksiköitä ajetaan alas ja yhä eri aineisiin keskittyneitä ja painottuneita lukioita ja ammattikouluja markkinoidaan entist kiivaammin uskottelemalla ja osaksi perustellustikin niiden antavan paremmat mahdollisuudet hankkiutua (jatko-)opintoihin korkeakouluihin ja/ tai yliopistoon, kun mm. yhä useampi nuori saa 

opiskelupaikan suoraan ylppäreiden arvosanojen pohjalta. Ja lienee selvää, että ammattikoulujen opintotarjonnssa on paikallisia painotuseroja yhtä lailla. 

16 vuotias ei ole 15 vuotias mutta ikäero on niin pieni tai suuri, että varosin kovin mustavalkoista ajattelua siitä, että 15 vuotias olisi vain ja ainoastaan pieni ja ymmärtämätön lapsi, jota on suojeltava kaikelta pahakta, kuten viekottelevilta ja mahd. kavalilta "poikaytävältä."  Toki, kuten joku tai jotkut tulivat edellä kirjoittaneeksi, niin turvallempi tai ainakin hieman levollisempi mieli saattaisi olla, jos ja kun voisi omin silmin nähdä ja tavata tämän poikaystävän.  Mutta pelkällä jyrkkyydellä (,jolla tuomitsee tai halveksii poikaystävän kanssa olemisen)  tuskin saa aikaan ainakaan luottamuksellisten välien jatkumista lapsen kanssa.   

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi