15-vuotias tyttäreni haluaa yökylään poikaystävälleen
Tyttäreni kertoi tänään haluavansa ensi perjantaina poikaystävälleen yöksi. Olen ennen puhunut seksistä, mutta lähinnä ehkäisyn kannalta enkä juuri yhtään tunnepuolesta. Miten voisin selittää sen ettei poika saa painostaa jne? Poikaa en siis ole koskaan tavannut.
Kommentit (74)
Tuon ikäisten ei edes tarvitsisi seurustella... ehkä sitten kun 18 täyttää.
Vierailija kirjoitti:
Minä haluaisin tavata pojan ennen yökyliä. Seksistä on hyvä tosiaan puhua, ehkäisy ja tunne puolesta. Olen kyllä myös sitä mieltä, että yökyläilyn estäminen ei seksin harrastamista estä, joten tapaamisen jälkeen en näe syytä, miksi estää yökyliä. Toki, itse tunnet lapsesi parhaiten.
Tytön itsetunto on kyllä suht heikko, joten voin uskoa ettei välttämättä pystyisi pitämään puoliaan.
-ap
Sen, mitä lapsi haluaa, hän saa. Oikeesti? Haloo!
Minsuta kuullostaa hyvältä, jos tyttäresi on avoimesti voinut kertoa sinulle, että haluaisi mennä poikaystävälleen yöksi, eikä ole jännänny asian kanssa, niin että olisi halunnut valehdella sinulle asiasta. Sinun asemassasi kyllä ehdottaisin, että kutsuisit pojan käymään esittäytymässä teillä; sanotaanko, että koska sellaine on (usein) tapana. - Jos nuoret haluavat harrastaa seksiä keskenään niin he kyllä löytävät ja keksivät siihen paikan. Ei siihen vanhemmilta tavata lupaa kysellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tulisi kuuloonkaan USAssa.
Ihmisoikeuksissa epäonnistunut trumplandia voidaan jättää arvoonsa siinä missä Saudi arabia.
No tuo lasten suojeleminen lainsäädännöllä on yksi harvoista asioista mikä siellä on hyvin.
Älä vaan päästä ettei joudu y.lilaudalle salakuvatuksi!!
Komppaan muita, ensin päiväkyläilyt ja tutustuminen ja sitten ottaisin pojan meille yökylään mieluummin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä haluaisin tavata pojan ennen yökyliä. Seksistä on hyvä tosiaan puhua, ehkäisy ja tunne puolesta. Olen kyllä myös sitä mieltä, että yökyläilyn estäminen ei seksin harrastamista estä, joten tapaamisen jälkeen en näe syytä, miksi estää yökyliä. Toki, itse tunnet lapsesi parhaiten.
Tytön itsetunto on kyllä suht heikko, joten voin uskoa ettei välttämättä pystyisi pitämään puoliaan.
-ap
Vielä suuremmalla syyllä niistä omista rajoista kiinnipitämisestä pitäisi puhua NYT. Mieti nyt tosiaan vaikka sitä, mitä olisit itse tuossa iässä halunnut kuulla.
On ihan mahdollista, että koko yökyläily on vain pojan ideaa.
Älä päästä, tapaaminen ihan päiväsaikaan riittää. Yöt nukutaan omissa kodeissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-apVielä suuremmalla syyllä niistä omista rajoista kiinnipitämisestä pitäisi puhua NYT. Mieti nyt tosiaan vaikka sitä, mitä olisit itse tuossa iässä halunnut kuulla.
On ihan mahdollista, että koko yökyläily on vain pojan ideaa.
En usko, että koko yökyläily on pojan idea, koska välimatka on suht pitkä.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Ei tulisi kuuloonkaan USAssa.
Se onkin maa, josta kannattaa oppia siitä mitä naisen ja miehen pitää olla. - suurenmoinen esikuva kaikessa kaksinaismoralismissaan!
No yökyläily 15-vuotiaana ei välttämättä tarkoita seksiä. Tiedän tuon ikäisiä, jotka on yökyläilleet seurustelukumppanin luona ilman seksin harrastamista. Tiedän niitä mm. omista kavereistani omasta nuoruudestani sekä nykynuorissa myös. Tokihan se mahdollisuus kuitenkin on.
Jos ette tunne poikaa, niin sanoisin kyllä että katsotaan joskus myöhemmin.
No, sanot vaan, että älä anna pojan painostaa tyttöä mihinkään, mihin hän ei halua ryhtyä. Että voit vaikka hakea hänet keskellä yötä, jos siltä tuntuu.
Minä en ole tuonikäisiltä yökyläilyjä kieltänyt - ne kun kyllä paikat keksivät sen tekemiseen, jos ovat sitä tehdäkseen, ja samassa huoneessa nukkuminen ei sitä tekemistä aiheuta, jos eivät ole tehdäkseen. Olen voinut tässä asiassa luottaa omiini, ovat aloittaneet ne touhut sitten, kun ovat katsoneet ajan ja kumppanin sopivaksi.
Voi mitä naiiviutta ja menneiden aikojen konservatismia. Nuo nuoret ovat jo varmasti seksiä harrastaneet ja tulevat sitä harrastamaan huolimatta siitä annetaanko lupaa kyläilyyn vai ei. Ei 15-vuotias ole mikään holhottava lapsi. Hän on nuori, joka tekee omat päätöksensä.
Milläs vahdit heitä päiväsaikaan? Pelkäämäsi asia saattaa tapahtua koulupäivän jälkeenkin.
Fiksu vanhempi pyytäisi pojan ensin kylään. Tai menette, vaikka tekemään jotain ton ikäisiä kiinnostaa puuhaa. Ja luuletko tosissasi etteikö pojan vanhemmat vahtisi heitä haukan lailla, kun he ovat yökylässä heillä?
Miten me voidaan olla ees hengissä enää...ton ikäsenä tehtiin jo etelän matkoja vanhempien lupalapulla puhumattakaan ruotsin risteilyjä väärennetyillä henkkareilla. Ajeltiin mankeilla ilman kypärää ja juotiin pussikaljaa puistoissa,ei ollu ees kännyköitä ja näin sitä on elämässä pärjätty. Tää seuraava sukupolvi on niin pullamössöä etten ihmettele alle 25 vuotiaiden syrjäytymis ja työttömyystilastoja. Antakaa niille lapsillenne vähän luottamusta älkää heti ajatelko pahinta,nykynuoret on hyvin fiksuja ja valveutuneita.
Muumioiden kokous täällä, osa 390
Vierailija kirjoitti:
Miten me voidaan olla ees hengissä enää...ton ikäsenä tehtiin jo etelän matkoja vanhempien lupalapulla puhumattakaan ruotsin risteilyjä väärennetyillä henkkareilla. Ajeltiin mankeilla ilman kypärää ja juotiin pussikaljaa puistoissa,ei ollu ees kännyköitä ja näin sitä on elämässä pärjätty. Tää seuraava sukupolvi on niin pullamössöä etten ihmettele alle 25 vuotiaiden syrjäytymis ja työttömyystilastoja. Antakaa niille lapsillenne vähän luottamusta älkää heti ajatelko pahinta,nykynuoret on hyvin fiksuja ja valveutuneita.
No en kyllä luottaisi 15v itseni pidättäytymiskykyyn pätkääkään. Kaikkea teki tuossa iässä mieli ja koko ajan. Ja ensimmäinen tyttö paksuna reilusti alle 18v.
Oma jälkikasvuni ei ainakaan kyläile 15 vuotiaana yhtään missään öitä. Toivottavasti välttävät osan isänsä nuoruuden mokista.
Onko pakko päästää? Vaikka mitään intiimimpää ei tapahtuisikaan, niin jos päästät siihen sisältyy viesti, että seksikin sopii. Minusta ei vielä tuon ikäiselle sovi, joten en päästä.