Taas hirveä haloo kesälomien ajankohdasta
Työkaverini on kyllä marttyyriyden esikuva. On mäkättänyt ja valittanut koko päivän kun esitin omaa (ruhtinaallista kolmen viikon sellaista) pidettäväksi osaksi päällekkäin hänen lomansa kanssa.
Hän on joka ikinen vuosi saaanut pitää kesälomansa ihan juuri niin kuin on halunnut ja kerran kun minä pyydän muuta niin huh.
Ei ole fiilikset huipussaan nyt, tekisi mieli luovuttaa, että pitäkööt lomansa...
Mitä sinä tekisit?
Kommentit (10)
Oletko sinä aina ennen joustanut, vai hypitkö nenille (hänen mielestään) ekan lomasi kanssa.
Mene esimiehen juttusille ja perustele, miksi sinun pitäisi saada kerrankin se kesäloma päätettyä. Pyydä häntä puhumaan työkaverillesi. Jos on niin lapsellinen ja itsekäs, että ei tajua, että muutkin haluavat joskus päätäntävaltaa, niiin jonkun on se hänelle väännettävä rautalangasta.
Olen aina joustanut. Olen mm. mieheni 40 v. synttärireissun perunut tämän takia kun ei joustanut loman kanssa tuolloin. Hän on pääsiäiset, vaput, helatorstait kaikki aina poissa.
No jos molemmat siirtäisi suuntaansa vähän ja kompromissi siitä välistä. Tai sit se, jolla on paremmat perusteet pitää lomansa juuri tuohon ajankohtaan (esim. varattu matka, lapsen hoitojärjestelyt, iso perhejuhla tms.). Jos ei ole mitään sidottua ajankohtaa, eikö molemmat voisi joustaa vähäsen. On aina kivempi tehdä jatkossa töitä yhdessä, jos ei päästä asiaa riitaan asti.
Kuka menee varaaman matkan sopimatta loman ajankohdasta ensin?
Ymmärrän harmituksesi, Ap, mutta koittakaa nyt sopia. Mun työkaverini (meitä teki vain 2 henkilöä samaa työtä) kuoli yllättäen pääsiäisen alla. Näin ollen joutunen perumaan koko lomani kesän ajalta, ja pitämään ne syksyllä jos silloinkaan voi. Alallani ei niin vain sijaista palkata, vaan pitää ensin hakea täyttölupaa ja jos sen saa, vasta sitten voi hakea työntekijää. Prosessi voi kestää kuukausia, pelkän täyttöluvan saaminen voi ehkä mennä syksyyn ;)
Mitäpä tuosta murhedit, se on vissiin sun työnantajan tehtävä määrätä loman ajankohta.
Esimiehesi on munaton, jos jättää asian teidän tapeltavaksi. Vuorolomailu käyttöön.
En antaisi periksi, sanoisin että tässä asiassa et nyt jousta kun työkaveri on edelliset kesät saanut pitää lomansa haluamallaan ajankohdalla. toki työkaveria enempää tuntematta hankala sanoa miten vaikeaksi sitten heittäytyy..