Onko olemassa miehiä joille perhe-elämä on elämän olennainen sisältö?
Haluaisivatko kaikki miehet juoksennella vapaana?
Kommentit (21)
Valtaosalle kunhan sopiva puolisko löytyy
Olennaista on oma rauha ja nimenomaan se, että ei ole pentua rajaamassa elämää.
M41
Ei ole. Ainahan tällä palstalla puhutaan, että miehet haluavat pildeä mutta eivät lapsia. Jotkut miehet lisääntyvät mutta niissäkin tapauksissa on kyse siitä, että "akka pakotti" tai "huijasi isäksi".
Harva niistä miehistä, jotka vielä kolmevitosina on ilman perhettä, haluaa sitoutua mihinkään. Tähän vaan törmää jatkuvasti :(
Ei ole
Multa kaikki äijät lähteny kun laps tulossa, viimestään kun toka pulka uunis
Vierailija kirjoitti:
Harva niistä miehistä, jotka vielä kolmevitosina on ilman perhettä, haluaa sitoutua mihinkään. Tähän vaan törmää jatkuvasti :(
Totta.
En tarvii yhtään tarpeettomaksi kokemaani stressitekijää elämääni.
M44
Onhan noita. Oman kokemuksen mukaan naiset kavahtavat sellaista aitoa miestä.
Varmasti on monellekin muulle miehelle, mutta itselleni kuitenkaan ei.
M24
Mulla myös yksi perhettä priorisoiva täällä kotona.
Oli aika jolloin lojaalisuus työtä kohtaan oli viedä voiton mutta onneksi ihan itse huomasi että riittää kun palkan eteen tekee parhaansa mutta ei uhraa koko elämää.
Sen sijaan on rakentanut mun kanssa pari taloa perheelle, viettää paljon aikaa läheisten kanssa ( juuri yksi lapsenlapsista lähti kotiin riehuttuaan ukin kanssa tuntikausia) ja ajattelee aina meidän parasta. Laitetasn yhdessä ruokaa kaikessa rauhassa, rakennetasn uutta puutarhaa ja reissataan ajan kanssa
Mun mies. Alle kolmekymppisenä sanoi että oli naimisissa työn kanssa, se oli niin jännää ja kaikkea. Kun täytti kolmekymmentä niin alkoi huomata että oma perhe olis kiva.
Kun alettiin seurustella mies oli vaihtanut työnsä tylsenpään ja kävi monta kertaa viikossa vanhaa äitiään katsomassa. Nyt mies on ollut siinä työssä yli 20 vuotta ja inhoaa sitä edelleen, hänelle on tärkeintä omat lapset, heidän takiaan hän elää. Kävi äitinsä luona myös lasten kanssa ja nyt kun äiti on kuollut käy vanhan veljensä luona joka on sairas ja yksinäinen. Eli hänelle on aina ollut myös se lapsuuden perhe erittäin tärkeä. Toki mies sanoo että minäkin olen tärkeä, mutta meillä molemmilla lapset menee kaiken muun edelle. Myös minulle on oma lapsuuden perhe tärkeä.
Kun asiaa oikein miettii, niin lähes kaikki miehet joita tunnen on sellaisia joille perhe on tärkeä. En oikein tiedä minkälainen mies olisi jos ei perhe olisi tärkeä.
Vierailija kirjoitti:
Höpsis! En tiedä yhtään sellaista naista, kyllä kaikki naiset haluaa perhekeskeisen miehen, ehkä joku vela haluaa sit miehen joka keskittyy vaan naiseen.
Minulla on kotona mies, jolle tärkeintä elämässä ovat minä ja lapsi. Eipä olekaan sitten suomalainen.
Mun isä priorisoi aina perheensä ja on hoitanut meitä lapsia siinä missä äitikin. En voisi edes kuvitella että isä olisi hyljännyt meidät jonkun toisen naisen takia.
Mun veljistä on kasvanut tosi perhekeskeisiä miehiä ja oma puolisonikin on sellainen.
Onko perhekeskeinen automaattisesti lapsikeskeinen?
Oma mies on perhekeskeinen vaikka lapsia ei itsekkäästi ollakkaan hankittu. Huolehtii iäkkäistä vanhemmistaan, on läheinen sisaruksiensa ja minun perheeni kanssa, toisillemme ollaan ne tärkeimmät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpsis! En tiedä yhtään sellaista naista, kyllä kaikki naiset haluaa perhekeskeisen miehen, ehkä joku vela haluaa sit miehen joka keskittyy vaan naiseen.
Mutta eihän suomalainen nainen halua perhettä ja lapsia? Suomalainen nainen haluaa olla vapaa ja tehdä jänniä juttuja tinder miesten kanssa.
Vähemmistö miehistä varmaankin on tosi perhekeskeisiä loppujen lopuksi. Nuoremmissa sukupolvissa voi olla yleisempää.
Minulle on tärkeää että voin opettaa omalle pojalle jedi-taitojani ja siirtää ne hänelle verenperimänä.
Tyttärelleni opetan kaiken naiseudesta ja siitä miten mies katkaistaan yhdellä liikkeellä.
T. Zed on janojuoma
On, mulla on täällä yksi. Tosin perhe-elämä alkaa olla vietetty, jäädään kohtapuoliin kaksin. Tämä lähtee kalareissullekin vaimon kanssa (kuukausi Jäämerellä, parasta ikinä).