Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyi hitto! Koira nuuhki alapäätäni!

Vierailija
08.04.2013 |

Olin tienristeyksessä ja odotin milloin voin ylittää suojatietä pitkin kadun. Yllättäen tunsin jotain "ylimääräistä" peppupuolella ja salamana käännyin katsomaan taakse, niin siellä oli koira!! Siis se koira työnsi kuononsa alapäähäni!

Parin metrin päässä oli omistaja, nuori nainen, toisen samanlaisen keskikokoisen koiran kanssa ja tämä nainen vain hymyili minulle. Koirat olivat vapaana. Lähdin kiireesti eteenpäin, mutta inhon tunne jäi mieleen. Kuinka joku sallii koiransa tehdä noin?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 15:52"]

Tullissa olevat koirat ovat kiinnostuneita kiellettyjen tavaroiden hajusta, tosin voivat nekin joutua alapäätä haistelemaan ihan työkseen kun huumeitahan kätketään usein tuonne alapään reikiinkin.

[/quote]Eli jos tulen vaikka laivalta ja koira kiinnostuu alapäästäni, niin voin joutua antamaan tullimiesten tai naisten sörkkiä sormillaan alapään reikiäni vain siitä syystä, että koira kiinnostui eritteitteni hajusta? Apua!? Uskallanko enää matkustaa? Saako siitä edes mitään korvausta, jos aiheettomasti joudun "raiskatuksi"?

Vierailija
22/46 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 15:58"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 15:11"]

Mä olin kerran kylässä koirataloudessa kuukautisten aikaan. Oli tamponi ja sidekin, eli ei sieltä mitään valumaan päässyt, mutta tarkkanenäinen uroskoira haistoi kyllä. Koko kyläreissun yritti tunkea kuonoaan mun jalkoväliin. Inhottavaa. Omistajat vaan naureskeli.

[/quote]

Lainaan nyt tätä omaa viestiäni kysyäkseni KOIRANOMISTAJIEN mielipidettä.

Tuossa tilanteessa yritin käsin koko ajan pitää koiran poissa jalkovälistäni. Valehtelematta, koko parituntisen kyläreissun koira oli nenä kiinni housuissani, jos en saanut estettyä. Kahvipöydässä, sohvalla istuessa, pihalla seiskoskellessa. Kielsin kovaan ääneen, lyhyesti: "EI" "POIS" "ALAS". Ei auttanut, koira oli kuin kuuro. Sanoin omistajille, että pyytäkää tämä koira pois, ei ole mukavaa. Pyysin monta kertaa. Omistajan todella vain naureskelivat että se tekee sitä mikä on koirille luontaista.

Mitä SINÄ, koiranomistaja, olisit tehnyt tuossa tilanteessa?

[/quote]

Meillä ei tuollaista tilannetta edes tulisi, en laske koiraa nuuhkimaan ihmisten jalkoväliä. Ja jos menisi, pyytäisin koiran pois ja katsoisin ettei mene uudestaan.

Se kova ääni ei muuten auta asiaa yhtään, vaikka se ihmisestä tuntuukin luontaiselta komentaa kovemmin jos joku ei tottele. Koira kuulee kyllä vähemmälläkin, mutta jos sille ei ole opetettu noiden sanojen merkitystä niin se on ihan sama vaikka perunaa hokisit. Ja sekään ei auta jos koiralle on opetettu kotioloissa jokin käsky, vieras voi olla niin jännittävä ettei koira siinä tilanteessa osaa sitä asiaa, vaan sitä pitäisi taas harjoitella.

Siksipä vieraan kannalta (jos omistajat ovat noin tyhmiä) onkin parempi joko poistua koko asunnosta/pihalta ja ilmoittaa syy miksi poistuu/pyytää sulkemaan koira toiseen huoneeseen tai jos tietää miten koiria koulutetaan niin näpäyttää vähän omistajia ja opettaa koiraa itse. Yleensä nimittäin yllättävän nopeasti nämä sesset osaavat käyttäytyä, kunhan niitä oikein kannustetaan. Itsekin olen joskus ruvennut palkitsemaan liikaa riekkunutta koiraa rauhallisemmasta käytöksestä, ja siinähän omistajat sitten hoo moilasena ihmettelivät kun heidän rekkunsa olikin äkkiä rauhallisena makoilemassa sohvan päädyssä lattialla, eikä vieraan sylissä pomppimassa ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 16:10"]

Tullissa olevat koirat ovat kiinnostuneita kiellettyjen tavaroiden hajusta, tosin voivat nekin joutua alapäätä haistelemaan ihan työkseen kun huumeitahan kätketään usein tuonne alapään reikiinkin.

[/quote]Eli jos tulen vaikka laivalta ja koira kiinnostuu alapäästäni, niin voin joutua antamaan tullimiesten tai naisten sörkkiä sormillaan alapään reikiäni vain siitä syystä, että koira kiinnostui eritteitteni hajusta? Apua!? Uskallanko enää matkustaa? Saako siitä edes mitään korvausta, jos aiheettomasti joudun "raiskatuksi"?

[/quote]

Jos se huumekoira merkkaa sinut, se tarkoittaa että sinulla on huumeita. Ei se merkkaa sinua vaikka alapääsi kuinka sillille tuoksuisi. Niille koirille on opetettu miltä ne kielletyt tavarat tai vaikkapa raha haisee, ja sen ne merkkaavat, eivät muita kiinnostavia hajuja.

Vierailija
24/46 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin kerran kylässä koirataloudessa kuukautisten aikaan. Oli tamponi ja sidekin, eli ei sieltä mitään valumaan päässyt, mutta tarkkanenäinen uroskoira haistoi kyllä. Koko kyläreissun yritti tunkea kuonoaan mun jalkoväliin. Inhottavaa. Omistajat vaan naureskeli.

[/quote]

Tuossa tilanteessa yritin käsin koko ajan pitää koiran poissa jalkovälistäni. Valehtelematta, koko parituntisen kyläreissun koira oli nenä kiinni housuissani, jos en saanut estettyä. Kahvipöydässä, sohvalla istuessa, pihalla seiskoskellessa. Kielsin kovaan ääneen, lyhyesti: "EI" "POIS" "ALAS". Ei auttanut, koira oli kuin kuuro. Sanoin omistajille, että pyytäkää tämä koira pois, ei ole mukavaa. Pyysin monta kertaa. Omistajan todella vain naureskelivat että se tekee sitä mikä on koirille luontaista.

[/quote]

Huonosti koulutettu koira ja erittäin tyhmät koiranomistajat!

MInä olisin saanut sen koiran kyllä kuriin. Olisin noussut ylös tuolista, sohvalta,  kävellyt sitä "päin" joka kerta kun yrittääkään lähestyä mua, eli siirtämällä koiran omalla kropalla pois. Tuollaista koiraa ei yhtään auta komentaa sanallisesti vaan murahtamalla.

Koirat osaavat myös tulkita ihan luonnostaan käsimerkkejä. Eli kun tähän olisi yhdistänyt sormella osoittamisen, olisi taatusti loppunut tuo hönkötys.

Sitten vasta palataan takaisin istumaan, kun koira siirtyy pois edestä, eli luovuttaa. Silloin se rauhoittuukin.

Noi sen omistajat kuulostavat siltä, että ovat ihan kuutamolla koirankasvatuksensa kanssa. Kyllä omistajien pitää hallita koiransa niin, ettei se ahdistele vieraita.

Olisin sanonut sen myös niille tomppeleille.

Vierailija
25/46 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

24 Kiitos huojentavasta vastauksestasi.

Vierailija
26/46 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira toimi täysin vaistojensa varassa. Haistoi kiimaisen nartun.

Vierailija
27/46 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 16:21"]

[/quote]

[/quote]

Huonosti koulutettu koira ja erittäin tyhmät koiranomistajat!

MInä olisin saanut sen koiran kyllä kuriin. Olisin noussut ylös tuolista, sohvalta,  kävellyt sitä "päin" joka kerta kun yrittääkään lähestyä mua, eli siirtämällä koiran omalla kropalla pois. Tuollaista koiraa ei yhtään auta komentaa sanallisesti vaan murahtamalla.

Koirat osaavat myös tulkita ihan luonnostaan käsimerkkejä. Eli kun tähän olisi yhdistänyt sormella osoittamisen, olisi taatusti loppunut tuo hönkötys.

Sitten vasta palataan takaisin istumaan, kun koira siirtyy pois edestä, eli luovuttaa. Silloin se rauhoittuukin.

Noi sen omistajat kuulostavat siltä, että ovat ihan kuutamolla koirankasvatuksensa kanssa. Kyllä omistajien pitää hallita koiransa niin, ettei se ahdistele vieraita.

Olisin sanonut sen myös niille tomppeleille.

[/quote]

Aika kuutamolla olet itsekin, koiralle muriseminen on myös yksi hyvä tapa lisää tulla purruksi. Lentäisit aika äkkiä pihalle jos noita konsteja yrittäisit meidän koiriin käyttää, tosin osaan koirani kouluttaa niin tuskin olisi onneksi edes tarvetta yrittää.

Vierailija
28/46 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 16:14"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 16:10"]

[/quote]

Jos se huumekoira merkkaa sinut, se tarkoittaa että sinulla on huumeita. Ei se merkkaa sinua vaikka alapääsi kuinka sillille tuoksuisi. Niille koirille on opetettu miltä ne kielletyt tavarat tai vaikkapa raha haisee, ja sen ne merkkaavat, eivät muita kiinnostavia hajuja.

[/quote]

Ne huumekoirat muuten merkkaa myös koiranruoan. Meillä kun koira matkustaa lentokoneessa kassissa mukana, saadaan usein sitten huumekoira merkkaamaan meidät, kun meillä on muutamia herkkuja omalle koiralle matkaa varten pakattuna.

Ei meitä sen kummemmin tutkita, näytetään kassista muutama koiranherkku ja jatketaan matkaa. Ei ehkä sitten muuten näytetä hermostuneelta huumekuriirilta...

Vierailija
29/46 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaa.Joo.Hoh hoijaa.Mieluiten narttu kuin uros koska urokset runkkaa itseään joka paikkaan ja saa pestä vaatteita sen vuoksi.Nartuille tulee juoksuaika mutta mitä isompi kokoinen koira sen myöhemmin juoksuaika alkaa.Sekin on etu!

Vierailija
30/46 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 16:27"]

[/quote]Siis ihmisnartun? Et oo tosissas, ettäkö koiralle kelpaisi ihmisnarttu sellaisiin hommiin?! Nyt meni kyllä ehkä liian pitkälle ajatusjuoksusi.

Vierailija
31/46 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 16:46"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 16:27"]

[/quote]Siis ihmisnartun? Et oo tosissas, ettäkö koiralle kelpaisi ihmisnarttu sellaisiin hommiin?! Nyt meni kyllä ehkä liian pitkälle ajatusjuoksusi.

[/quote]

Heh

Vierailija
32/46 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on ihanaa kun koirat haistelee persettä.

Vierailija
33/46 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira on saastainen eläin

Vierailija
34/46 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirille haarovälin haistelu on luonnollista toimintaa, niin ne moikkailevat toisiaan.  Jos idiootti koiranomistaja ei tajua ettei omaa koiraa saa päästää ihmisten haaruja haistelemaan niin tollo mikä tollo. Samoin koiran tungettelevaan käytökseen pitää omistajan puuttua eikä jättää vierasta selviytymään miten kuten. Harva koira vierasta tottelee. 

Vierailija
35/46 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin tienristeyksessä ja odotin milloin voin ylittää suojatietä pitkin kadun. Yllättäen tunsin jotain "ylimääräistä" peppupuolella ja salamana käännyin katsomaan taakse, niin siellä oli koira!! Siis se koira työnsi kuononsa alapäähäni!

Parin metrin päässä oli omistaja, nuori nainen, toisen samanlaisen keskikokoisen koiran kanssa ja tämä nainen vain hymyili minulle. Koirat olivat vapaana. Lähdin kiireesti eteenpäin, mutta inhon tunne jäi mieleen. Kuinka joku sallii koiransa tehdä noin?

#metoo

Vierailija
36/46 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko koiraa tai sen omistajaa syyttää seksuaalisesta häirinnästä? Käyttäytyvätkö kaikki koirat noin?

Hau-too !

Naapurin kuolaava pervo-dogi nylkytti jalkaani koko matkan postilaatikolle ja takaisin irroittamatta otettaan .

Omistaja vaan hymyili ja nosteli kulmakarvojaan.

Vierailija
37/46 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit käskenyt kytkeä koirat. Koira ei ole hallinnassa, jos se vapaana haistelee muita ihmisiä. Tuo koira voi olla haitaksi liikenteelle, jäädä vaikka auton alle, sillä ei osaa käskyjä edes helppoja niin kuin PAIKKA

Vierailija
38/46 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

hau-too

kiva mennä kyläilemään kun emännän mielestä on hupaisaa kiimakoiransa maaninen nylkytys vieraan silkkisukkien (entisten) verhoamaan sääreen! Miksei voi viedä lemmikkiään toiseen huoneeseen!

Vierailija
39/46 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on ihanaa kun koirat haistelee persettä.

....ja sen jälkeen nuolee emäntänsä suuta. Lurpsis , lurpsis.

Vierailija
40/46 |
14.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran odottelin tilaisuutta ylittää tie kun koira tuikkaisi kuononsa erään naisen trikootakamukseen. Hävetti todella paljon ja pyytelin anteeksi ja onneksi nainen tuntui ottavan huumorilla. Koira oli hihnassa ja itse olin ehkä 1,5m päässä, ensimmäinen kerta kun tuollaista tapahtui ja jatkossa olen tarkempi.

Ei näistä sattumuksista tarvitse mitään pervouksia etsiä, sama asia kuin istuisit puiston penkillä hotdog kädessä ja tuijottelisit taivaita ja joku vieras koira kävisi nuuskimaan hodariasi. Piittaamaton/huolimaton omistaja ja koira joka vaan toteuttaa viettejään.