Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

jos espoo on niin mitätön, niin miksi kaikki haluaa sinne asumaan?

Vierailija
08.04.2013 |

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoolla on edelleen rahaa peruspalveluihin ja kouluihin, hyvä kotihoidontuki, palvelut lähellä, paljon luontoa ja merenrantaa ja halpa kunnallisveroprosentti.

Vierailija
2/29 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en minä ainakaan halua. hyi helvata.

t. stadilainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellisten panettelua se vaan on. Kaikki savolaiset eivät uskalla muuttaa pois kotiseuduiltaan ja panettelevat sitten jotakin tehdäkseen niitä, jotka ovat niin tehneet.

Vierailija
4/29 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mä vaan halua. Missä se edes on, Espoo.. mulle kaikki tuosta Lahdesta etelään on yhtä Helsinkiä, sori vaa.. =0)

Vierailija
5/29 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ketkä nyt morkkaa Espoota? o_O Ja ketkä kaikki tänne haluaa asumaan? o_O Kunta siinä missä muutkin. Ei selkeää keskustaa, mutta Stadi niin lähellä, että pärjätään näilläkin.

Me asutaan Espoossa siksi, ettei ole varaa ostaa rivaria yhtä rauhalliselta omakotitalo-aelueelta Stadin puolelta. Otetaan vähän työmatkoissa takkiin, mutta se kestetään.

Vierailija
6/29 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, ehkä aina kaupungissa asuneen mielestä Espoo voi olla kiva ja luonnonläheinen paikka. Tällaisen Helsingin keskustassa asuvan maalaisen mielestä siellä on enimmäkseen huonoja puolia: Pitkä matka joka paikkaan (no, tämä on suhteellista, mutta kuitenkin niin että melkein minne vaan menee niin tarvitsee auton tai joukkoliikennevälineitä), ruuhkia, oma piha muttei kuitenkaan yksityisyyttä, kun tuhat naapuria asuu ihan lähellä.

Maalla asumisessa hienoa on se, että oikeasti on oma rauha. Kaupungissa asumisessa hienoa kaupunkikulttuuri ja palvelut ylipäätään. Espoossa ei oikein ole kumpaakaan, se on kummallinen sekasikiö. Onhan siellä varmaan jo palvelut lähellä, mutta rakenteeltaan Espoo on kuitenkin sellainen, ettei sinne oikein kaupunkimaista kulttuuria pääse syntymään, (ostos)keskuksia siellä täällä muttei juuri muuta.

Vierailija
7/29 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis osaa sanoa miksi sinne halutaan asumaan, en yhtään ymmärrä :-P

Vierailija
8/29 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 15:07"]

En tiedä, ehkä aina kaupungissa asuneen mielestä Espoo voi olla kiva ja luonnonläheinen paikka. Tällaisen Helsingin keskustassa asuvan maalaisen mielestä siellä on enimmäkseen huonoja puolia: Pitkä matka joka paikkaan (no, tämä on suhteellista, mutta kuitenkin niin että melkein minne vaan menee niin tarvitsee auton tai joukkoliikennevälineitä), ruuhkia, oma piha muttei kuitenkaan yksityisyyttä, kun tuhat naapuria asuu ihan lähellä.

Maalla asumisessa hienoa on se, että oikeasti on oma rauha. Kaupungissa asumisessa hienoa kaupunkikulttuuri ja palvelut ylipäätään. Espoossa ei oikein ole kumpaakaan, se on kummallinen sekasikiö. Onhan siellä varmaan jo palvelut lähellä, mutta rakenteeltaan Espoo on kuitenkin sellainen, ettei sinne oikein kaupunkimaista kulttuuria pääse syntymään, (ostos)keskuksia siellä täällä muttei juuri muuta.

[/quote]No Espoossa on kyllä ihan oikeaa maaseutuakin lähiöiden vastapainoksi.

Vierailija
9/29 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 14:55"]

t. stadilainen

[/quote]

ymmärrän poittisi hyvin, kuitenkin jos haluaa asua omakotitalossa meren rannalla, espoo on ihan ok

Vierailija
10/29 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 15:07"]

[/quote]

Tapiola on aina ollut kaupunkimainen. Samoin moni muu paikka.

Vierailija
11/29 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki? En tunne ketään, joka haluaisi Espooseen asumaan. Sielläkin asuva ystävä haluaisi Helsingin puolelle, kyllästynyt surkeisiin kulkuyhteyksiin.

Vierailija
12/29 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 16:10"]

t. stadilainen

[/quote]

ymmärrän poittisi hyvin, kuitenkin jos haluaa asua omakotitalossa meren rannalla, espoo on ihan ok

[/quote]

no jos haluaa asua meren rannalla omakotitalossa, niin Helsinki on nimenomaan SE paikka!

Vierailija
13/29 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoo oli hyvä, nyt se on pilattu :(

Liikaa asuntoja, ahdistavia asuinalueita (liian täysiä), mutta näin kai se on Helsingissä, Vantaalla jne.

Meidän perhe pakeni jo vuosia sitten, tarvisemme tilaa ympärille.

Vierailija
14/29 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoo on turvallisen oloinen valinta muualta muuttavalle, koska se ei tunnu kaupungille: mihin tahansa katsookin, maisema on kuin pienestä suomalaisesta kaupungista kevyenliikenteen väylineen kaikkineen - eihän siellä ole edes jalkakäytäviä niin kuin "oikeissa kaupungeissa". Niin kuin täällä on jo mainittu, Espoossa ei oikein ole keskustaakaan, vaan kaikki on yhtä lähiömössöä. Siksi suomalaisen on helpompi muuttaa sinne kuin "isoon" stadiin.

Itse olen muuttanut muualta Suomesta (Tampereelta), mutta valitsin kuitenkin pienemmän asunnon Helsingissä, sillä halusin tuntea asuvani kaupungissa. En myöskään halua omistaa autoa, Espoossa autottoman elämäntyylin toteuttaminen on paljon vaikeampaa kuin Helsingissä.

Vierailija
15/29 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 16:18"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 16:10"]

t. stadilainen

[/quote]

[/quote]

no jos haluaa asua meren rannalla omakotitalossa, niin Helsinki on nimenomaan SE paikka!

[/quote]

siis itä-helsinkiin, ei ikinä

Vierailija
16/29 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki? Ketkä kaikki, en minä ainakaan.

Espoosta tulee jotenkin ikäviä mielikuvia: harmaata radanvarren elementtitaloviidakkoa,  70-luvun kauppakeskuksia, jättimäinen Ikea pellolla. Halpaahan siellä on ja varmasti ihan kivojakin alueita, mutta kun on ollut rahaa hankkia tämä omakotitalo meren rannasta Helsingistä, ei ole tarvinnut tehdä kompromissia ja muuttaa sinne periferiaan.

Vierailija
17/29 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ainakaan halua Espooseen. Espoolaisilta voisi kieltää Helsingissä työssä käynti, Espoossahan itsessään ei ole yhtään mitään. 

Vierailija
18/29 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en mäkään muuttaisi espooseen mistään hinnasta

Vierailija
19/29 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin mä espooseen kun vantaalle..

Vierailija
20/29 |