Kumman kanssa seurustelisit mielummin, köyhän koulutetun tähtitieteilijän vai kouluttamattoman varakkaan paperimiehen?
Ja miksi? Tämähän on hyvin todennäköinen skenaario. Tähtitieteilijät ovat hyvin koulutettuja, mutta rahaa sillä alalla ei ansaitse. Kouluttamaton duunari taas voi tehdä hyvässä tehdas duunissa 70-80k€ tulot vuodessa kun painaa ylitöitä paljon.
Kommentit (41)
Varakas paperimies? No enpä ole moista nähnyt! Nettopalkka vuodessa 25 000€-36 000€. Terveisin ex-paperimies.
Näillä tiedoilla valitsisin tähtitieteilijän. Olisi todennäköisesti lähempänä minun sielunmaisemaani. Raha ei suhteessa paljon auta, jos henkistä yhteyttä ei ole.
Ei noilla asioilla ole erityisempää merkitystä. Tärkeintä on hyvä luonne, ja kyllä mulle ulkonäkökin jotain merkkaa, mitä sitä kiistämään. Ja lopuksi vielä se sattuma, että sattuuko juuri sopivassa elämäntilanteessa kohtaamaan. Rahalla ei ole merkitystä, olen koko aikuisikäni elättänyt itseni ja siinä sivussa muitakin. Sivistys on kyllä toivottavaa, mutta ei se paperimieskään välttämättä sivistymätön ole, voihan se harrastaa vaikka kaunokirjallisuutta ja omata sydämen sivistystä, vaikkei olisi kouluja käynyt. Tähtitieteilijä on todennäköisemmin sivistynyt ja avarakatseinen, koskapa tähtiin tuijottelee, niin ei luulisi pikkuasioihin takertuvan, mutta saattaahan silläkin olla ikäviä luonteenpiirteitä.
Miksi kaikki höpisee jostain luonteesta? Tottakai se luonne ratkaisee, mutta ajatuksen tasolla kumpi on mielenkiintoisempi tapaus?
Paperimiehen kanssa olisi ehkä enemmän yhteistä. En ole millään tavalla perillä tähtitieteestä ja mielikuvani tähtitieteilijästä ei mene yksiin miesihanteeni kanssa.
Mutta voihan tähtitieteilijä kyetä keskustelemaan monistakin asioista joten...
En tiedä.
Työtön vai työelämässä oleva (tienasi sitten mitä tahansa) niin ehdottomasti töissä oleva.
Riippuu ihan muista asioista kuin rahasta tai koulutuksesta. Eli en osaa sanoa. Sekä akateemisesti koulutetuissa että duunareissa on sekä hyviä tyyppejä että paskapäitä. Olen seurustellut sekä vauraan lääkärin että persaukisen työttömän puutarhurin kanssa, ja jälkimmäinen oli fiksumpi tapaus. Ei se rahakaan kaikkea ratkaise.
Varakas paperimies, HAH Hah hEEh! Olik tää joku vitsi?
Se on täysin yksi lysti. Seurustelin sen kanssa jota rakastin.
En seurustele enää ikinä koskaan kenenkään kanssa.
Ihan kumman vaan. Kunhan on hyvä ihminen ja kohtelee minua, ja muita, hyvin.
Oma mies oli paperimies aikansa, on kyllä insinööri. Pääsi oman alan hommiin taannoin. Onneksi... Oulu...
Vierailija kirjoitti:
Oma mies oli paperimies aikansa, on kyllä insinööri. Pääsi oman alan hommiin taannoin. Onneksi... Oulu...
Itse olen paperi-inssi ja en kyllä rahassa kylve!
Mulle on ihmisen ammatti ja varallisuus ihan se ja sama. Menen yhteen sellaisen ihmisen kanssa jonka kanssa huumorintaju ja elämänarvot käy yksiin ja on seksuaalista kemiaa, eli rakkaus on se mikä pitää suhteessa olla. Jos en rakastaisi miestäni niin eipä siinä auttaisi se että onko hän missä töissä ja paljonko on palkka, kusipää on kusipää vaikka voissa paistaisi. Ja jos taas mies ei saisi minua nauramaan ja minä häntä, emmekä saisi seksuaalista tyydytystä toisistamme niin mitä helvetin järkeä olisi olla yhdessä?
Hullu ajatus että ukko olisi tympeä enkä saisi orgasmeja sen kanssa koskaan mutta kun se olis tähtitieteilijä niin ei se mitään... tai että sillä olis tilillä rahaa niin ei se mitään että panettaa enkä saa orgasmia...
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikki höpisee jostain luonteesta? Tottakai se luonne ratkaisee, mutta ajatuksen tasolla kumpi on mielenkiintoisempi tapaus?
Ajatuksena ei voi ajatella sekä rahaa, ammattia ja luonnetta erikseen. Eli se että onko köyhä vai hyväpalkkainen ei kerro ihmisestä vielä yhtään mitään. Ammatti kertoo jo jotain ihmisen kiinnostuksen kohteista, mutta ei vielä silti luonteesta mitään , ja kuten sanoit se luonne ratkaisee koska sen ihmisen kanssa pitää elää arjet ja juhlat.
Kun on yhdessä elämisestä kyse, puhutaan siitä että harrastetaan seksiä yhdessä, nauretaan yhdessä, tehdään kotitöitä yhdessä, ollaan vanhempia lapsille yhdessä, ollaan noroviruksessa yhdessä, järjestetään toisen vanhemman hautajaiset yhdessä jne Ei mihinkään liity ammatti tai rahan määrä, samat asiat tulee kohdalle oli ammatti tai tulot mitkä hyvänsä.
Ihan sama kunhan on hyvä luonne ja tykkää eläimistä
Vierailija kirjoitti:
Pääseekö paperimieheksi ilman koulutusta?
Ei pääse. Niillä on omat amis- ja amk-tasoiset linjat, joille on aika vaikea päästä (pitää olla lähes 9 keskiarvo ja sukulaisia alalla töissä).
Koska nuo olivat vaihtoehdot, ja koska olen itsekin kiinnostunut tähtitieteestä, valinta oli selvä. Akateemisesti koulutettu mies kiinnostaa. Tulotaso ei ole itselleni mitenkään oleellinen asia, en kaipaa itselleni elättäjää
Sen, kumpi on vähemmän naimisissa työnsä kanssa. Varallisuudella ei merkitystä.
Downshiftaaja
Riippuu siitä millainen mies on kyseessä, löytyykö yhteisiä kiinnostuksenkohteita jne.